Volvo Trucks kontynuuje poszerzanie swojej oferty, wprowadzając na rynek kilka nowych elektrycznych samochodów ciężarowych. Firma oferuje obecnie kolejne warianty modeli ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych FH, FM i FMX. Produkcja wariantów ze sztywnym podwoziem ruszy w Göteborgu w pierwszym kwartale 2023 roku.

  • Volvo Trucks wprowadza nowe warianty ciężarówek ze sztywnym podwoziem
  • Produkcja nowych wariantów ruszy w pierwszym kwartale 2023 roku
  • Volvo Trucks chce by 50 proc. sprzedaży do 2030 roku stanowiły ciężarówki elektryczne

Nowe warianty ciężarówek elektrycznych Volvo

Nowe ciężarówki mają baterie o pojemności od 180 do 540 kWh. To, wraz z liczbą akumulatorów zastosowanych w ciężarówce, zapewnia dużą elastyczność i szeroki zakres potencjalnych operacji.

– Te ciężarówki mogą obsługiwać wszystkie rodzaje transportów, od lżejszych po ciężkie ładunki. Klienci mogą wybrać dokładnie taką pojemność baterii, jakiej potrzebują do swoich zadań, a dzięki temu, że nie przewożą na pokładzie większej liczby baterii niż potrzeba, ładowność może wzrosnąć. Krótko mówiąc, mamy optymalne i najbardziej opłacalne rozwiązanie dla transportu elektrycznego, niezależnie od tego, jakie jest zadanie – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Ciągniki siodłowe FH, FM i FMX Electric są produkowane seryjnie w Göteborgu od września 2022 roku. Nowe warianty przedstawione przez Volvo to samochody ze sztywnym podwoziem.

Ciężarówki elektryczne Volvo ze sztywnym podwoziem
Ciężarówki elektryczne Volvo ze sztywnym podwoziem
Ciężarówki elektryczne Volvo ze sztywnym podwoziem

Personalizowane ciężarówki elektryczne Volvo

Dzięki wielu opcjom akumulatorów, kabiny i podwozia, nowe samochody ciężarowe ze sztywnym podwoziem mogą być zaprojektowane do przewozu nadbudów elektrycznych w szerokim zakresie specjalistycznych zadań transportowych, w tym dystrybucji towarów, wywozu śmieci i prac budowlanych.

– Dzięki tym nowym, elektrycznym ciężarówkom ułatwiamy jak nigdy dotąd jeszcze większej liczbie klientów przejście na napęd elektryczny, a miastom przejście na pojazdy o zerowej emisji w praktycznie wszystkich strumieniach transportowych. Nasi klienci mogą zlecić skonstruowanie samochodów ciężarowych na potrzeby konkretnych operacji, aby zmniejszyć emisję spalin, a jednocześnie uzyskać taką samą funkcjonalność, jak w przypadku samochodów ciężarowych z silnikiem Diesla, których używają obecnie – wyjaśnia Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Volvo Trucks chce by najpóźniej do 2030 r. połowa jej globalnej całkowitej sprzedaży samochodów ciężarowych była elektryczna.

Ciężarówki elektryczne Volvo ze sztywnym podwoziem
Ciężarówki elektryczne Volvo ze sztywnym podwoziem

Zobacz też: Porsche Vision Gran Tourismo

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię