Volvo rozszerza swoją obecność w Sztokholmie, inwestując w centrum technologiczne. Nowy hub stworzy ponad 700 miejsc pracy. Programiści będą prowadzić prace w zakresie inżynierii oprogramowania, nauki o danych i analityki, zarządzania produktami.
- Volvo otwiera nowy hub technologiczny w Sztokholmie
- Volvo chce zatrudnić 700 osób
- Szwedzki producent poszukuje programistów na całym świecie
Volvo otwiera nowe centrum technologiczne
Centrum technologiczne jest rozszerzeniem istniejącej już lokalizacji Volvo, która także znajduje się w centrum Sztokholmu. Nowy obiekt ma wspierać ekspansję Volvo, a także ambicje firmy z połowy dekady, by sprzedawać co najmniej połowę wszystkich swoich samochodów przez internet i tworzyć co najmniej połowę swojego oprogramowania we własnym zakresie.
Volvo chce do swojego nowego centrum technologicznego przyciągnąć ekspertów z całego świata.
– Sztokholm jest idealnym miejscem dla talentów technologicznych. Chcemy stworzyć innowacyjne, kreatywne i oparte na współpracy miejsce pracy, aby przyciągnąć ludzi z całego świata. Proces już się rozpoczął i obecnie poszukujemy nowych członków zespołu, którzy mogą pomóc w rozwoju naszej firmy – powiedziała Hanna Fager, szefowa funkcji korporacyjnych w Volvo.
Volvo przez internet
Dążenie Volvo do zwiększenia sprzedaży internetowej jest integralną częścią celu, jakim jest zdobycie pozycji lidera w szybko rozwijającym się segmencie samochodów elektrycznych premium. Skupienie się na sprzedaży online i bezpośrednich relacjach wymaga stworzenia uproszczonego i prostego procesu zamawiania, z przejrzystymi cenami, jasnymi informacjami o produktach i jasnymi terminami dostaw.
Volvo zajmuje się także tworzeniem oprogramowania we własnym zakresie, zarówno po to, by osiągnąć swoje w zakresie sprzedaży internetowej, jak i dlatego, że samochody są coraz częściej definiowane przez oprogramowanie, a nie przez tradycyjne atrybuty motoryzacyjne.