Hyundai, który zaprezentował niedawno swoją strategię wodorową, robi kolejny krok. Firma wybuduje w Korei dwie nowe fabryki ogniw paliwowych. Ma to znacznie przyspieszyć transformację gospodarki wodorowej i zapewnić szerszą dominację na globalnym rynku.

  • Hyundai wyda 1,1 mld dolarów na dwie fabryki wodorowe
  • Hyundai chce produkować ogniwa paliwowe, także dla firm z sektora budowlanego
  • Nowe fabryki wodorowe Hyundaia mają łącznie produkować 100 tys. ogniw paliwowych

Hyundai wydaje więcej na wodór

Hyundai Mobis wmurował już kamień węgielny pod nową fabrykę, która będzie produkować zespoły wodorowych ogniw paliwowych. Fabryka mieści się w kompleksie przemysłowym w Cheongna International City, w Incheon. W ceremonii wzięli udział Prezydent Moon Jae-in i Wicepremier Hong Nam-ki.

Spółka podała, że ogłosił, że chce zainwestować w oba zakłady łącznie 1,1 mld dolarów. Nowe fabryki rozpoczną masową produkcję w drugiej połowie 2023 roku. Firma wskazuje, że zakłady będą produkować łącznie 100 000 wodorowych ogniw paliwowych rocznie.

Hyundai i wodór – gra o globalną stawkę

Spółka Hyndaia – Mobis – ma największą zdolnością produkcyjną ogniw paliwowych na świecie. Dzięki nowym zakładom nabierać jeszcze większego rozmachu w globalnym wyścigu o mobilność wodorową.

Po zakończeniu ich budowy Hyundai Mobis będzie zarządzał łącznie trzema fabrykami ogniw paliwowych. W 2018 roku firma, jako pierwsza na świecie stworzyła kompletny system produkcyjny, od kompletnych stosów ogniw paliwowych po resztę podzespołów elektronicznych w Chungju. Zakład ten jest w stanie wyprodukować około 23 000 systemów ogniw wodorowych rocznie.

Pomimo niepewności, włączając w to pandemię COVID-19, postanowiliśmy podjąć się tej dużej inwestycji, aby zapewnić wiodącą na rynku konkurencyjność w globalnym przemyśle ogniw paliwowych. Nadal będziemy inwestować w obiekty i wzmacniać nasze zdolności badawczo-rozwojowe w zakresie rozwoju przemysłu wodorowego i rozszerzania ekosystemu – mówi Sung Hwan ChoPrezes i Dyrektor Generalny Hyundai Mobis

Hyundai i wodór – nie tylko samochody

Wraz z momentem zakończenia prac związanych z budową nowych fabryk, Hyundai Mobis planuje poszerzyć swoją gamę produktów wykorzystującą systemy ogniw paliwowych. Ma to jednocześnie zdywersyfikować działalność wodorową firmy. Większość systemów ogniw paliwowych produkowanych przez Hyundai Mobis, jest wykorzystywana w samochodach elektrycznych (FCEV). Docelowo firma planuje rozszerzyć swoją działalność na inne sektory, takie jak maszyny budowlane i sprzęt logistyczny.

W 2020 roku Hyundai opracował pakiety ogniw paliwowych, które trafiają do wodorowych wózków widłowych. W ten sposób koreańska firma otwiera sobie możliwość wejścia do sektora maszyn budowlanych. Wodorowe układy napędowe stosowane w wózkach widłowych to generatory, które samodzielnie wytwarzają energię elektryczną. Działają one przy wykorzystaniu układu ogniw paliwowych, zbiornika wodoru i jednostki chłodzącej.

Obecnie firma pracuje nad konstrukcją wodorowych układów napędowych dla koparek. Planuje rozbudować gamę produktów o systemy ogniw paliwowych dla małej mobilności powietrznej.

Koreański Hyundai przedstawił swoją wizję wodorową. Opiera się ona na planach, według których do 2040 roku energia wodorowa będzie wykorzystywana nie tylko w transporcie, ale także w wielu obszarach z różnych branż i sektorów. Celem koncernu jest udostępnienie energii wodorowej „wszystkim, wszystkiemu i wszędzie”.

Producent chce by wszystkie wprowadzane na światowy rynek nowe pojazdy użytkowe, takie jak autobusy i ciężarówki, były wprowadzane w odmianach zasilanych ogniwami paliwowymi (FCEV) lub jako pojazdy elektryczne (BEV). Do 2028 roku firma chce być pierwszym producentem samochodów, który zastosuje napęd wodorowy we wszystkich swoich pojazdach użytkowych.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię