Honda CR-V e:FCEV została pokazana na targach H2 & FC EXPO w Tokio. Jest to całkowicie nowy SUV z ogniwami paliwowymi i funkcją ładowania z gniazdka. Honda mówi, że nowe auto trafi na rynek japoński i amerykański jeszcze tego lata.

Nowa Honda CR-V e:FCEV

Wprowadzając model CR-V e:FCEV, Honda będzie pierwszym japońskim producentem samochodów, który wprowadził model FCEV z funkcją ładowania z gniazdka. To zaś umożliwia ładowanie akumulatora przy pomocy zewnętrznego źródła energii. Dodanie funkcji ładowania z gniazdka nie narusza zalet FCEV, takich jak długi zasięg jazdy i krótki czas tankowania wodoru. Dodatkowo zwiększa to jednak wygodę użytkowania auta wodorowego.

Honda CR-V e:FCEV będzie oferować zasięg ponad 600 km na pełnym zbiorniku wodoru. Dodatkowo auto może pokonać kolejnych 60 km dzięki energii zmagazynowanej w baterii.

Honda CR-V e:FCEV

Honda „made in USA”

Hondę CR-V e:FCEV wyposażono w system ogniw paliwowych, współprodukowany przez Hondę i General Motors (GM), produkowany przez ich spółkę joint venture, Fuel Cell System Manufacturing w Michigan w USA. Pojazd będzie produkowany w Honda Performance Manufacturing Centre w stanie Ohio. Auto trafi na eksport w pierwszej kolejności do Japonii. Później będzie sprzedawane w Ameryce Północnej jeszcze przed końcem 2024 roku.

Honda postawiła sobie za cel osiągnięcie neutralności węglowej dla wszystkich swoich produktów i działań korporacyjnych do 2050 roku, a także „zerowy wpływ na środowisko” w całym cyklu ich życia. Honda skupia się na trzech filarach: „neutralności węglowej”, „czystej energii” i „obiegu surowców”. W ramach tych inicjatyw Honda traktuje wodór jako jeden z nośników energii o wysokim potencjale, obok elektryczności i prowadzi badania w tym zakresie od ponad 30 lat.

Honda CR-V e:FCEV

Honda FCX i pierwsze wodorowe Hondy

W 2002 roku Honda FCX stała się pierwszym na świecie autem wodorowym, który otrzymał certyfikację zarówno od Agencji Ochrony Środowiska (EPA) USA, jak i California Air Resources Board (CARB). Auto było dostępne w ramach leasingu w Japonii i USA. Od tego czasu Honda kontynuuje rozwój aut FCEV. W 2008 roku rozpoczęła leasing Hondy FCX Clarity oraz Clarity Fuel Cell w 2016 roku.

„Generator życia elektrycznego”

Hondę CR-V e:FCEV opracowano jako praktyczny samochód wodorowy dla klientów. Łączy on wydajność jazdy i funkcjonalność SUV-a z krótkim czasem tankowania wodoru, wynoszącym około 3 minut. Funkcja ładowania z gniazdka oferuje użytkownikom wygodę codziennej jazdy, bez konieczności tankowania wodoru.

Użytkownik może również łatwiej korzystać z energii elektrycznej pochodzącej z Hondy CR-V e:FCEV poprzez dedykowane złącze wyjściowe. Można je podłączyć do normalnego portu ładowania pojazdu.

Honda CR-V e:FCEV ma kabinę porównywalną do modelu bazowego CR-V. Chociaż auto dziedziczy sportowy i funkcjonalny styl kolejnych generacji modeli CR-V, model CR-V e:FCEV przeprojektowano w zewnątrz. Model oparto na słowach kluczowych „czysty”, „twardy” i „ikoniczny”. Jeśli chodzi o projekt wnętrza, wykorzystano w nim bio-syntetyczną skórę do siedzeń.

Honda CR-V e:FCEV

System ogniw paliwowych

Hondę CR-V e:FCEV wyposażono w system ogniw paliwowych współprodukowany z GM. W porównaniu z systemem ogniw zastosowanych w modelu Honda Clarity Fuel Cell z 2019 roku, całkowity koszt nowego systemu zredukowano o dwie trzecie. Było to możliwe dzięki zmniejszeniu ilości platyny i liczby ogniw.

Wytrzymałość systemu podwoiła się, a odporność na niskie temperatury znacząco wzrosła w porównaniu z poprzednim systemem. Ponadto komponenty jednostki napędowej, skupiające się na systemie ogniw paliwowych, zintegrowano, aby zrealizować kompaktową i lekką jednostkę napędową. W porównaniu z modelem Honda Clarity Fuel Cell, drgania i hałas zredukowano, co znacznie poprawia jakość doświadczenia z jazdy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię