Pierwszy samochód dostawczy na wodór Opla jest gotowy do rynkowej premiery. Pierwszy Opel Vivaro-e Hydrogen, który opuścił linię montażową, będzie bezemisyjnie eksploatowany w parku pojazdów firmy Miele – niemieckiego producenta artykułów gospodarstwa domowego klasy premium. Produkcję modelu w Rüsselsheim zainaugurowano w zeszłym tygodniu w obecności dyrektora generalnego firmy Opel, Uwe Hochgeschurtza, oraz dyrektora ds. rozwoju, Marcusa Lotta.

  • Opel pokazał hybrydowy model Vivaro-e HYDROGEN
  • Pierwszy wodorowy Opel Vivato-e HYDROGEN będzie użytkowany w firmie Miele
  • Wodorowy Opel może przejechać 400 km

Wodorowy Opel Vivaro

– Nowym Oplem Vivaro‑e HYDROGEN otwieramy kolejny rozdział naszej ofensywy zrównoważonej mobilności. W przemyślanej koncepcji połączyliśmy zalety napędu opartego na wodorowych ogniwach paliwowych z funkcjonalnością oraz innymi atutami naszego bestsellerowego lekkiego pojazdu użytkowego — powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Uwe Hochgeschurtz, w centrali firmy w Rüsselsheim.

Vivaro‑e HYDROGEN jest oparty na zasilanym akumulatorowo elektrycznym Oplu Vivaro-e. Zatankowanie zbiorników wodoru do pełna wystarcza na przejechanie ponad 400 kilometrów (WLTP). Auto zostało wyposażone w 45‑kilowatowe ogniwo paliwowe. Uzupełnienie zapasu wodoru zajmuje tylko trzy minuty — tyle samo, ile tankowanie oleju napędowego lub benzyny w samochodzie z tradycyjnym napędem.

Wodorowy Opel Vivaro-e Hydrogen
Wodorowy Opel Vivaro-e Hydrogen. zdjęcie: Opel

Nowy Opel Vivaro‑e HYDROGEN doskonale trafia w potrzeby klientów flotowych. Samochód dostawczy na wodór jest idealnym rozwiązaniem na długie trasy pokonywane bez emisji, z większymi ładunkami oraz bez straty czasu na ładowanie akumulatorów. Opel Vivaro‑e HYDROGEN jest pionierem bezemisyjnej mobilności, zwłaszcza w segmencie użytku komercyjnego – szef działu rozwoju, Marcus Lott dodał

W chwilach szczytowego zapotrzebowania na moc, na przykład przy ruszaniu z miejsca i dynamicznym przyspieszaniu, dodatkowej energii dostarcza akumulator litowo-jonowy o pojemności 10,5 kWh. Dzięki dodatkowemu akumulatorowi ogniwo paliwowe może pracować w optymalnych warunkach. Akumulator jest doładowywany energią odzyskiwaną w czasie hamowania, ale zapas prądu można także uzupełnić z zewnętrznego źródła, na przykład na stacji ładowania, co pozwoli na przejechanie 50 kilometrów w trybie zasilania elektrycznego. W standardowym wyposażeniu Vivaro‑e HYDROGEN znajduje się trójfazowa pokładowa ładowarka (11 kW) oraz kabel do ładowania typu 2.

Wodorowy Opel Vivaro-e Hydrogen.    zdjęcie: Opel
Wodorowy Opel Vivaro-e Hydrogen. zdjęcie: Opel

Opel Vivaro-e HYDROGEN – dane techniczne

Vivaro‑e HYDROGEN ma od 5,3 do 6,1 metra sześciennego przestrzeni ładunkowej. Elektryczny samochód dostawczy zasilany ogniwami paliwowymi jest dostępny z nadwoziem w wersji M (4,95 m długości) lub L (5,30 m) i ładownością do 1000 kilogramów.

Podobnie jak wersje akumulatorowe oraz z silnikami spalinowymi, Vivaro‑e HYDROGEN oferuje szeroki zestaw systemów wspomagających kierowcę, które podnoszą poziom bezpieczeństwa użytkowników auta. Wyposażenie obejmuje między innymi kamerę cofania z panoramicznym widokiem 180 stopni, system ostrzegania o pojazdach w martwym polu oraz przednie i tylne czujniki parkowania.

System Multimedia Navi Pro jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto oraz można obsługiwać zarówno poleceniami głosowymi, jak i przez kolorowy ekran dotykowy.

W nowym Vivaro‑e HYDROGEN wykorzystano ponad 20 lat doświadczeń firm Opel i Stellantis w pracach na pojazdami zasilanymi ogniwami paliwowymi. Za produkcję odpowiada dział pojazdów specjalnych Opla (OSV) w Rüsselsheim.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię