Auta elektryczne w UE w marcu posiadały 13 proc. udziału w rynku. W ubiegłym miesiącu rynek samochodowy Unii Europejskiej doświadczył pierwszego spadku w tym roku. Liczba rejestracji nowych aut spadła o 5,2 proc. do 1 miliona jednostek. Święta Wielkanocne zdaniem ACEA negatywnie wpłynęły na sprzedaż na wszystkich głównych rynkach UE.

Rejestracje nowych samochodów w marcu 2024

W pierwszym kwartale roku rejestracje samochodów wzrosły o 4,4 proc., osiągając niemal 2,8 miliona jednostek. Główne rynki odnotowały solidny wzrost, przy czym Włochy, a także Francja notowały najwyższy wzrost o 5,7 proc.

Auta elektryczne w UE w marcu 2024 roku

Udział samochodów elektrycznych na baterie spadł do 13 proc. z zeszłorocznego poziomu 13,9 proc. Udział hybryd zwiększył się do 29 proc. z 24,4 proc w marcu 2023 roku. W marcu 2024 roku rejestracje samochodów elektrycznych na baterie spadły o 11,3 proc. do 134 397 jednostek. Spośród trzech największych rynków BEV Belgia (+23,8 proc.), a także Francja (+10,9 proc.) cieszyły się dwucyfrowymi wzrostami. Niemcy doświadczyły znaczącego spadku na poziomie 28,9 proc.

Elektryki zakończyły pierwszy kwartał 2024 roku z łączną liczbą 332 999 zarejestrowanych nowych samochodów elektrycznych. Jest to wzrost o 3,8 proc. w porównaniu z tym samym kwartałem poprzedniego roku.

Rejestracje samochodów i aut elektrycznych w UE w marcu 2024 roku
źródło: ACEA

Auta hybrydowe w marcu 2024 roku

Samochody hybrydowe na tym tle wyróżniały się, osiągając wzrost rejestracji na poziomie 12,6 proc. Francja i Włochy, dwa z trzech największych rynków HEV, odnotowały znaczące wzrosty odpowiednio o 29,6 proc. i 8,3 proc. Niemcy zanotowały marginalny spadek o 0,3 proc. Segment ten osiągnął sprzedaż 299 426 jednostek, zajmując 29 proc. rynku, w porównaniu z 24,4 proc. w marcu 2023 roku.

Z kolei rejestracje hybryd plug-in spadły w marcu o 6,5 proc. Niemcy, a także Belgia doświadczyły spadków o odpowiednio 4,5 proc. i 15,3 proc. Francja przeciwstawiła się tej tendencji niewielkim wzrostem na poziomie 3,6 proc. W marcu hybrydy plug-in stanowiły 73 029 sprzedanych jednostek, co odpowiadało za 7,1 proc. ogólnego rynku samochodowego.

Samochody benzynowe i z silnikiem diesla

W marcu 2024 roku, spośród wszystkich segmentów napędowych, auta benzynowe i diesel były najbardziej dotknięte spadkami na rynku. Sprzedaż aut benzynowych spadła o 10,2 proc., z czego najwięcej we Francji (-17,7 proc.), Hiszpanii (-10,1 proc.), a także w Niemczech (-3,4 proc.).

Spadek na rynku diesla był jeszcze bardziej dotkliwy (-18,5 proc.). Diesel najbardziej ucierpiał na rynku francuskim (-32,1 proc.), hiszpańskim (-38 proc.), a także we Włoszech (-27,6 proc.). Sprzedaż aut z silnikiem diesla sięgneła 128 227 jednostek, odpowiadając za udział w rynku na poziomie 12,4 proc. Rok temu było to 14,4 proc.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię