Firmy kupują nie tylko nowe auta, ale też coraz więcej samochodów używanych. Niedobór nowych samochodów spowodowany przez pandemię i obecny kryzys w Ukrainie, zwiększa zapotrzebowanie firm i przedsiębiorców na używane samochody. Z danych AAA AUTO wynika, że klienci korporacyjni i biznesowi, stanowią 20 proc. klientów, którzy kupują głównie młode samochody używane w sieci centrów samochodowych AAA AUTO w Polsce, Czechach i na Słowacji.

  • AAA AUTO wskazuje, że 18,4 proc. sprzedanych aut używanych zakupiły firmy
  • 58 proc. kupionych przez firmy aut używanych to hatchbacki
  • Opel Astra odpowiadał aż za 5 proc. sprzedaży

Firmy kupują auta używane

Przedsiębiorcy i firmy stanowią w tym roku 18,4 proc. wszystkich klientów grupy AURES Holdings, w porównaniu do 14,1 proc. w roku poprzednim. 

– Auto używane to dobra alternatywa dla braku nowych samochodów na rynku, która w dodatku pozwala znacznie zaoszczędzić. W Polsce 55 proc. przedsiębiorców i firm kupuje młode auta używane w wieku do pięciu lat, często jeszcze z gwarancją producenta, w cenie nawet o 40 proc. niższej niż auta nowe, które obecnie trudno kupić – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO. 

Używane hatchbacki popularne w polskich firmach

Polscy przedsiębiorcy oraz firmy kupują przede wszystkim hatchbacki – 58 proc., 22 proc. SUV-y, a 20 proc. kombi. W porównaniu ze słowackimi i czeskimi sąsiadami 78 proc. z nich preferuje silniki benzynowe. Z kolei, 66 proc. przedsiębiorców w Czechach kupuje samochody z silnikiem diesla, a na Słowacji nawet 71 proc. Zainteresowanie napędami alternatywnymi jest znikome. 

W tym roku najlepiej sprzedającym się modelem wśród firm i przedsiębiorców jest Opel Astra, który stanowi 5 proc. sprzedaży. Z kolei najlepiej sprzedającym się modelem w 2021 roku była Skoda Fabia z wynikiem 14,5 proc., która np. odnotowała znaczny wzrost w porównaniu do 2016 roku (8,1 proc.) i jest obecnie najbardziej poszukiwanym typem samochodu w tym segmencie. Drugim najlepiej sprzedającym się autem jest Hyundai i30, a trzecim Dacia Duster. Jedna czwarta firm i przedsiębiorców preferuje automatyczną skrzynię biegów. 

Najlepiej sprzedające się modele aut używanych wśród przedsiębiorców i firm w sieci autocentrów AAA AUTO w Polsce w 2022 roku:

  1. Opel Astra
  2. Skoda Octavia
  3. Ford Focus
  4. VW Passat
  5. Opel Insignia
  6. VW Golf
  7. Skoda Fabia
  8. Ford Mondeo
  9. Dacia Duster
  10. Renault Clio

Dostępność samochodów używanych

Po marcowym wzroście ofert samochodów na wtórnym rynku, w kwietniu Polacy ruszyli na zakupy aut używanych. Według miesięcznego raportu AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w kwietniu 2022 roku w Polsce pojawiło się 205 811 aut z drugiej ręki. Oznacza to duży spadek samochodów na rynku o 26 013 aut w stosunku do marca 2022 roku. Jednocześnie wzrosła mediana ceny aut używanych o 500 złotych względem poprzedniego miesiąca, do 24.000 złotych. 

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię