AAA Auto wyliczyło, że w lutym 2023 roku niemal 40 proc. więcej klientów więcej szukało aut używanych platformie internowej, niż jeszcze rok wcześniej. Według badania firmy doradczej McKinsey ponad 80 proc. klientów nowych samochodów i prawie 100 proc. klientów samochodów używanych poszukiwania zaczyna w internecie.
- McKinsey wyliczył, że prawie 100 proc. klientów aut używanych szuka ofert w internecie
- AAA AUTO odwiedziło online w lutym 1,6 mln klientów
- Najczęściej poszukiwanym modelem była Dacia Duster
Auta używane online
Zachowania konsumentów motoryzacyjnych szybko się zmieniają. W dzisiejszych czasach coraz więcej nabywców samochodów woli najpierw dokładnie przestudiować i porównać oferty samochodów online, a dopiero potem odwiedzić dealera. W przypadku aut używanych niemal wszyscy potencjalni klienci rozpoczynają poszukiwania w internecie.
Z danych AAA AUTO wynika, że jej platformę internetową, na której znajduje się około 12 tys. ofert aut używanych, odwiedziło w lutym 2023 roku niemal 1,6 mln klientów. Oznacza to wzrost o prawie 40 proc. wobec tego samego okresu 2022 roku. Najwięcej osób szukało samochodów z silnikami diesla i benzynowymi, ale za to największy wzrost zainteresowania zaobserwowano w przypadku aut hybrydowych – aż 35 proc.
— Rynek samochodów używanych staje się coraz bardziej zorganizowany, ponieważ sprzedawcy wykorzystują nowoczesną technologię, aby uatrakcyjnić swoją ofertę. Zwłaszcza zaawansowani technologicznie klienci w wieku 25-40 lat wymagają takich funkcji, jak kompleksowa transakcja, dostawa pod drzwi, rekomendacje na podstawie stylu jazdy i stylu życia klienta czy cyfrowe jazdy próbne. Odniesienie sukcesu na tym rynku wymaga od dealera budowania doskonałych rozwiązań dla klientów na wszystkich etapach, w tym wyszukiwania i znajdowania odpowiedniej oferty, sprawdzania samochodu, jazd próbnych, wymiany starego samochodu, negocjacji ceny, płatności i ostatecznej dostawy samochodu. Dealerzy, którzy chcą wzbudzić zaufanie i odnieść sukces handlowy tworzą model hybrydowy, obejmujący udogodnienia online, ale także ich oferta dostępna jest w rzeczywistości — powiedziała Karolína Topolová, dyrektor generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.
Najczęściej wyszukiwane auta używane w lutym 2023 roku
AAA Auto podaje, że w lutym 2023 roku najczęściej wyszukiwanymi markami były: Audi, BMW, Mercedes, Toyota, Kia i Volvo. Jeśli chodzi o modele aut używanych to największą popularnością cieszyły się:
- Dacia Duster
- Nissan Qashqai
- Skoda Octavia
- Opel Astra
- Kia Sportage
źródło: AAA Auto