AwtoWAZ będzie zarządzał i budował samochody w dawnej fabryce Nissana w Petersburgu. Zachodnie i rosyjskie media podają, że taką informację podał wicepremier Rosji Denis Manturow.
- AwtoWAZ ma przejąć fabrykę Nissana w Rosji
- Produkcja w Petersburgu ma ruszyć w 2023 roku
- AwtoWAZ przejął zakłady Renault pod Moskwą
AwtoWAZ przejmie fabrykę Nissana w Rosji
AwtoWAZ, który niedawno ogłosił, że uruchomił pod Moskwą produkcję Moskwicza przejmie zakłady w Petersburgu i będzie nimi zarządzał. Taką informację podał dziennikarzom wicepremier Rosji, minister przemysłu i handlu Denis Manturow. Urzędnik dodał, że w przyszłości rynek samochodowy w Rosji będzie wykazywał lepsze wyniki, ponieważ wskaźniki produkcji w kraju będą rosnąć. Aktywa zakładu przeszły wcześniej na własność NAMI – Państwowego Centrum Badawczego Federacji Rosyjskiej.
Ministerstwo przemysłu podało, że nadal prognozuje spadek sprzedaży samochodów w 2022 roku o 55 proc., do poziomu 750 tys. samochodów.
Nissan poza Rosją
Po wycofaniu się Nissana z Rosji, jego aktywa przejął NAMI. Zawierały one zakłady produkcyjne i badawcze w Petersburgu, a także centrum sprzedaży i marketingu w Moskwie.
Nissan opuścił Rosję w październiku, notując stratę około 687 milionów dolarów. Nissan ma prawo do odkupienia swojego biznesu w ciągu sześciu lat. Nissan działał w Rosji od 2004 roku, a fabryka w Petersburgu została otwarta w 2009 roku. Oprócz modelu X-Trail budowano w niej takie modele jak Qashqai i Murano.
Produkcja Moskwicza
Pod koniec listopada media obiegła informacja, że produkcja samochodu Moskwicz została wznowiona w Rosji w dawnej fabryce Renault. Taką informację podał rosyjski producent ciężarówek – Kamaz. Fabryka Samochodów Moskwicz chce do końca 2022 roku wyprodukować 600 samochodów, a 200 z nich będzie elektrycznych. Samochody powinny być dostępne do kupienia już w grudniu.
Nowy Moskwicz 3 to crossover zbudowany na podstawie chińskiego projektu. Auto jest uderzająco podobne do chińskiego modelu Sehol x4, który produkowany jest przez firmę JAC. Moskwicz już w 2023 roku chce zbudować co najmniej 50 000 egzemplarzy nowego modelu, z czego 10 000 mają stanowić auta elektryczne. Rok później wolumen produkcji ma zostać zwiększony do 100 000 egzemplarzy. Obecnie cena nie została jeszcze ujawniona.