BMW w zasadzie jako pierwszy producent samochodów ostrzega przed spowolnieniem, które może odbić się na wynikach sprzedaży. Szef koncernu mówi, że inflacja i problemy kredytowe będą w najbliższym czasie oddziaływać na rynek sprzedaży samochodów. Do tego dochodzi także czynnik geopolityczny – czyli problemy z dostawami gazu do niemieckiego przemysłu. BMW szykuje się na problemy.

  • Zysk BMW w II kwartale 2022 roku sięgnął 3,4 mld euro
  • BMW rozważa ograniczenie zużycia gazu
  • Szef BMW jako wyzwania identyfikuje inflację, rosnące środowisko stóp procentowych oraz kryzys energetyczny

Produkcja i sprzedaż BMW i wyzwania w branży

BMW wskazuje, że „trwająca inflacja i podwyżki stóp procentowych będą nadal kształtować środowisko makroekonomiczne w nadchodzących miesiącach i wpływać na popyt”. Firma odnotowała w drugim kwartale zysk przed opodatkowaniem w wysokości 3,4 mld euro. Jest to spadek o 31 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

Oliver Zipse szef BMW powiedział, że nowe zamówienia są nieco mniejsze, ale portfel zamówień BMW rośnie, jeśli chodzi o auta elektryczne.

Szef BMW stwierdził, że do końca tego roku – uwzględniając modele przedseryjne – BMW będzie produkować 15 modeli aut elektrycznych. Do 2025 roku BMW chce dostarczyć klientom łącznie dwa miliony całkowicie elektrycznych pojazdów. 

– Robimy też wszystko, aby przed 2030 r. co najmniej połowa naszych globalnych dostaw pochodziła z kategorii aut elektrycznych. Naszym celem jest zapewnienie naszym klientom mobilności i bycie jak najbardziej przyjaznym dla klimatu. Głęboko wierzymy, że mieszanka aut elektrycznych, ogniw paliwowych i wysokowydajnych silników spalinowych jest obecnie najlepszym podejściem dla całego systemu – mówił Oliver Zipse.

Produkcja i sprzedaż BMW a problem z gazem

Szef BMW podkreśla, że problemy z zaopatrzeniem w półprzewodniki pozostają dominującą i decydującą kwestią wpływającą na wyniki sprzedaży. Bawarski koncern zaktualizował w dół swoje prognozy sprzedaży na rok 2022. 

– Obecnie oczekujemy, że dostawy za cały rok będą nieco niższe od wysokiego poziomu z poprzedniego roku. Nasza marża EBIT w segmencie motoryzacyjnym powinna utrzymać się w przedziale od siedmiu do dziewięciu procent. Decydującym czynnikiem będzie rozwój sytuacji w zakresie dostaw – nie tylko półprzewodników, ale także dostaw energii w Europie – mówił.

Zespół BMW ds. kompetencji w zakresie gazu ziemnego wraz z dostawcami przygotowuje się na potencjalny niedobór gazu. W zakładach w Niemczech i Austrii trwają obecnie obszerne przeglądy.

– Analizujemy wszystkie obszary, aby sprawdzić, gdzie możemy zmniejszyć zużycie gazu. Potencjalnie moglibyśmy rozważyć uzupełnienie energii elektrycznej z zasilanych gazem zakładów kogeneracyjnych, poprzez zakup energii z zewnątrz. Oceniamy, czy jest to wykonalne i jakie mogą być tego konsekwencje. Przekazaliśmy naszym pracownikom wskazówki, jak oszczędzać gaz i energię elektryczną w pracy i w domu – mówi.

Agencja Reuters pisze, że producent samochodów mógłby zastąpić około 500 gigawatogodzin energii elektrycznej produkowanej rocznie przez zasilane gazem elektrownie.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię