Agencja Bloomberg donosi, że chiński gigant w produkcji samochodów elektrycznych BYD przymierza się do wybudowania własnej fabryki w Europie. Wcześniej spekulowano bowiem, że Chińczycy będą chcieli przejąć fabrykę Forda w Niemczech. 

  • BYD chce zbudować w Europie fabrykę samochodów elektrycznych
  • Bloomberg pisze, że BYD nie będzie przejmował fabryki Forda w Niemczech
  • BYD w 2022 roku sprzedało 1,86 mln samochodów

BYD zbuduje fabrykę samochodów elektrycznych w Europie 

Bloomberg podaje, że BYD bada obecnie możliwość wybudowania swojej własnej fabryki samochodów elektrycznych w Europie. Stella Li wiceprezes BYD powiedziała w rozmowie z agencją, że opracowuje studium wykonalności. Nie podaje jednak, gdzie potencjalnie miałby stanąć nowy zakład. 

BYD chce jednak zbudować w Europie solidną sieć sprzedaży i centrów serwisowych, by móc zdobyć zaufanie tutejszych klientów. Wall Street Journal pisał, powołując się na swoje źródła, że Ford prowadzi rozmowy z 15 inwestorami ws. sprzedaży fabryki w Saarlouis w Niemczech. Na tej liście znajduje się także chińskie BYD.

Chińska firma wyszła już z produkcją poza Chiny, budując swój zakład w Tajlandii oraz tworząc linię montażową w Indiach. 

Już w grudniu 2022 roku Stella Li w rozmowie z Bloombergiem podawała, że BYD chce zbudować „przynajmniej jedną” fabrykę w Europie. Uruchomienie produkcji na Starym Kontynencie ma wspomóc ekspansję chińskiej firmy. 

BYD poza budową swoich własnych fabryk chce także wzmocnić swoje możliwości eksportowe. Chińska firma kupiła swoje własne statki, by móc eksportować samochody na inne rynku. BYD podkreśla w rozmowie z Bloombergiem, że usługi firm transportowych nie do końca go zadowalają. Chiński producent chce także w 2023 roku wprowadzić dwa kolejne modele samochodów, a w 2026 roku w samych Niemczech sprzedaż ma osiągnąć wartość sześciocyfrowa. 

Sprzedaż BYD w Europie

BYD po ogromnym sukcesie odniesionym na rynku chińskim, chce teraz podbijać zagraniczne rynku, w tym europejski. Firma ogłosiła już plany sprzedażowe dla rynku niemieckiego, szwedzkiego, norweskiego, czy brytyjskiego. Firma z Shenzhen sprzedała w ubiegłym roku 1,86 mln samochodów, ale głównie w Chinach.

Niemiecki Handelsblatt pisał w sierpniu 2022 roku o przeciekach na temat planów chińskiego BYD, jeśli chodzi o zwiększenie swojej obecności na europejskich rynkach. W ofercie mają pojawić się trzy modele: elektryczny SUV Tang, który już dziś oferowany jest w Norwegii, sedan Han oraz Atto 3, który jest sprzedany na rynku chińskim pod nazwą Yuan Plus.

Elektryczny SUV BYD Tang, który sprzedawany jest w Norwegii, kosztuje ok. 50 000 euro. Rynek europejski nie jest dla BYD całkowicie nowy. Europejska siedziba główna firmy BYD znajduje się w Holandii od 1998 r. z oddziałami w różnych krajach europejskich, jak również zakładem produkcyjnym elektrycznych autobusów na Węgrzech. Firma BYD (Build Your Dreams) została założona w 1995 roku i była pionierem w technologii akumulatorów. 

Zobacz też: Porsche Vision Gran Tourismo

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię