BYD chce zbudować fabrykę w Europie. Jak donosi Bloomberg, powołując się na słowa Stelli Li z BYD, chińska firma planuje lokalizację być może nawet dwóch zakładów na Starym Kontynencie. 

  • BYD chce zbudować swoje fabryki w Europie
  • W rozmowie z Bloombergiem BYD nie podaje jednak gdzie i kiedy ruszy produkcja
  • BYD chce sprzedawać tylko w Niemczech w 2026 roku więcej niż 100 000 samochodów

BYD zbuduje fabrykę w Europie

Stella Li w rozmowie z Bloombergiem podała, że BYD chce zbudować „przynajmniej jedną” fabrykę w Europie. Uruchomienie produkcji na Starym Kontynencie ma wspomóc ekspansję chińskiej firmy. Obecnie trwa jeszcze wybór optymalnej lokalizacji, a firma nie podaje większych szczegółów. Nie wiadomo też, kiedy ma zostać zbudowany pierwszy zakład. 

BYD poza budową swoich własnych fabryk chce także wzmocnić swoje możliwości eksportowe. Chińska firma kupiła swoje własne statki, by móc eksportować samochody na inne rynku. BYD podkreśla w rozmowie z Bloombergiem, że usługi firm transportowych nie do końca go zadowalają. Chiński producent chce także w 2023 roku wprowadzić dwa kolejne modele samochodów, a w 2026 roku w samych Niemczech sprzedaż ma osiągnąć wartość sześciocyfrowa. 

Auto elektryczne BYD Han
Auto elektryczne BYD Han
Auto elektryczne BYD Atto 3
Auto elektryczne BYD Atto 3

BYD podbija Europę 

Niemiecki Handelsblatt pisał w sierpniu o przeciekach na temat planów chińskiego BYD, jeśli chodzi o zwiększenie swojej obecności na europejskich rynkach. W ofercie mają pojawić się trzy modele: elektryczny SUV Tang, który już dziś oferowany jest w Norwegii, sedan Han oraz Atto 3, który jest sprzedany na rynku chińskim pod nazwą Yuan Plus.

Elektryczny SUV BYD Tang, który sprzedawany jest w Norwegii, kosztuje ok. 50 000 euro. Rynek europejski nie jest dla BYD całkowicie nowy. Europejska siedziba główna firmy BYD znajduje się w Holandii od 1998 r. z oddziałami w różnych krajach europejskich, jak również zakładem produkcyjnym elektrycznych autobusów na Węgrzech. Firma BYD (Build Your Dreams) została założona w 1995 roku i była pionierem w technologii akumulatorów. 

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię