Volkswagen rusza z budową fabryki akumulatorów w Walencji. Gigafactory Valencia rozpocznie produkcję zunifikowanego ogniwa w 2026 roku i w przyszłości zatrudni bezpośrednio ponad 3 000 osób, a kolejnych ok. 30 000 pośrednich miejsc pracy może potencjalnie powstać u dostawców i partnerów w Hiszpanii.

  • Volkswagen rusza z budową fabryki akumulatorów w Walencji
  • Potencjał produkcyjny ma sięgnąć 60 GWh
  • Zakład będzie zasilany w całości zieloną energią

Technologia akumulatorów jest podstawowym elementem strategii NEW AUTO Grupy Volkswagen, która utworzyła oddzielną spółkę zajmującą się akumulatorami. Od momentu rozpoczęcia działalności w lipcu 2022 roku, PowerCo zdecydowało o trzech lokalizacjach dla fabryk ogniw: Salzgitter, Walencja i St. Thomas w Ontario w Kanadzie, z których dwie są już w budowie.

Gigafactory w Walencji — potencjał 60 GWh

Roczna zdolność produkcyjna fabryki akumulatorów Volkswagena w Walencji będzie początkowo wynosić 40 GWh. Docelowo będzie to 60 GWh. Fabryka ogniw powstaje na obszarze około 130 hektarów w Sagunto, w bezpośrednim sąsiedztwie Walencji. Razem z planowanym parkiem dostawców, który powstanie równolegle do fabryki PowerCo, powierzchnia będzie obejmować nawet 200 hektarów. Ważnymi czynnikami przy podejmowaniu decyzji o budowie zakładu w Walencji była dostępność taniej zielonej energii elektrycznej, regionalny klaster badawczo-innowacyjny, a także dobra infrastruktura transportowa i bliskość hiszpańskich zakładów produkcyjnych. Gigafabryka w Walencji będzie dostarczać zunifikowane ogniwa m.in. do zakładów samochodowych w Martorell i Pampelunie.

Fabryka ogniw w Walencji będzie całkowicie zasilana zieloną energią elektryczną generowaną przez energię słoneczną i wiatrową. W pobliżu zlokalizowana będzie 250-hektarowa farma słoneczna. Obieg surowców zostanie zamknięty bezpośrednio na terenie fabryki ogniw.

Fabryka akumulatorów w Walencji

10-miliardowy program inwestycyjny na rzecz elektryfikacji Hiszpanii

Gigafactory Volkswagena w Walencji jest głównym elementem programu inwestycyjnego o wartości 10 mld euro pod nazwą „Future: Fast Forward”, który Grupa Volkswagen ogłosiła w ubiegłym roku wraz ze swoją spółką PowerCo, spółką SEAT oraz 49 innymi partnerami. W ramach tego planu Volkswagen zelektryfikuje również swoje fabryki samochodów w Martorell i Pampelunie.

PowerCo wiąże globalną działalność Grupy Volkswagen w zakresie baterii w całym łańcuchu wartości – od dostaw surowców i rozwoju po budowę i eksploatację gigafaktur. Do 2030 roku PowerCo i partnerzy mają wygenerować roczny przychód w wysokości ponad 20 mld euro.

Fabryka akumulatorów w Walencji

Zobacz też: Testy elektryczne Porsche Macana

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię