Brytyjska firma energetyczna BP i włoski producent skuterów Piaggio podpisały memorandum w celu promowania mobilności elektrycznej na dwóch i trzech kołach w Azji i Europie. W planach jest rozwój stacji ładowania i akumulatorów wymiennych, a także różnych usług związanych z akumulatorami i pojazdami.
- BP i Piaggio podpisały memorandum ws. promowania skuterów elektrycznych w Azji
- Elektryczne Piaggio, najpierw ruszy na podbój Indii
- Elektryczne Piaggio na samym końcu pojawi się w Europie
- BP dostarczy konieczną infrastrukturę
Elektryczne skutery Piaggio na podbój świata
Współpraca pomiędzy BP i Piaggio koncentrować się będzie pierwotnie na rynku indyjskim. Tego typu pojazdy są tam bowiem szczególnie popularne. Po Indiach przyjdzie czas na Indonezję, Wietnam i Chiny. Na samym końcu listy jest Europa. Na Starym Kontynencie, liczby jasno pokazują, że rejestracyjne małych motocykli i skuterów są najwyższe w regionie Morza Śródziemnego.
Elektryczne skutery Piaggio i BP w Indiach
Na rynku w Indiach, Piaggio będzie współpracowało ze spółką zależną BP – Jio-bp. Obecnie nie podano jeszcze szczegółów dotyczących współpracy, ale wiadomo, że dotyczy ona stacji ładowania i wymiany akumulatorów dla pojazdów Piaggio. Opracowane zostaną także kompleksowe usługi, takie jak „Battery as a Service” (BaaS) – czyli leasing, zarządzanie i recykling akumulatorów – oraz „Vehicle as a Service” (VaaS) – leasing, naprawa, konserwacja i inteligentne zarządzanie energią pojazdów.
– Ogromny i szybko rozwijający się rynek jedno- i trzykołowych pojazdów, jest już liderem elektryfikacji mobilności. Widzimy ogromny potencjał do dalszego wzrostu zarówno w Azji, jak i Europie. Współpracując ściśle z Grupą Piaggio – światowym liderem na tym rynku – będziemy dążyć do rozwoju i dostarczania innowacyjnych usług, których klienci potrzebują. Współpracując ściśle z Grupą Piaggio – światowym liderem na tym rynku – będziemy dążyć do rozwoju i dostarczania innowacyjnych usług, których klienci będą potrzebować – mówi Richard Bartlett, starszy wiceprezes BP ds. mobilności i rozwiązań przyszłości.
Elektryczne Piaggio w Azji – krok milowy dla Włochów
Według Michele Colaninno szefa strategii i produktu Piaggio Group, współpraca z BP pomoże zrealizować pomysł firmy i rozwinąć ofertę, w trwającej rewolucji mobilności.
– Aby osiągnąć ten cel, konieczne jest promowanie powszechnego stosowania pojazdów elektrycznych, takich jak motocykle, skutery i kompaktowe pojazdy użytkowe wyposażone w technologię wymiany akumulatorów lub ładowanie plug-in, zachęcając w ten sposób do bardziej zrównoważonego zarządzania cyklem życia baterii i większego szacunku dla środowiska – mówi Colaninno.
Elektryczne skutery podbijają świat
Według danych BP, 44 proc. światowej sprzedaży i 25 proc. istniejącej floty małych motocykli, skuterów i kompaktowych pojazdów użytkowych, jest już zelektryfikowanych. Według szacunków Bloomberga cytowanych przez BP, do 2040 r. udział sprzedaży może wzrosnąć do 80 procent rynku.
O ile inwestycja w infrastrukturę ładowania jest oczywista dla firmy naftowej i operatora stacji paliw, świat punktów wymiany akumulatorów, również nie jest nowy dla brytyjskiej firmy. Niemiecka spółka zależna Aral, od 2019 r. wspiera pilotażowy projekt wymiany baterii w Berlinie.