Globalna sprzedaż Lamborghini wzrosła w 2021 roku o 13 proc. do 8405 pojazdów. Wzrost był spowodowany dużym popytem w Stanach Zjednoczonych, największym rynku dla marki.

  • Sprzedaż Lamborghini w 2021 roku wzrosła o 13 procent
  • Marka sprzedała 8405 samochodów
  • Lamborghini do 2023 roku chce mieć pełną ofertę aut hybrydowych

Sprzedaż Lamborghini bije rekordy

Automobili Lamborghini poinformowało, że dostarczyło w zeszłym roku rekordową liczbę 8405 pojazdów na całym świecie, co oznacza wzrost o 13 procent. 11-procentowy wzrost odnotowano w USA, gdzie Lamborghini dostarczyło 2472 samochodów. Był to najlepszy rok w historii firmy.

Lamborghini Aventador  w czasie jazdy
Lamborghini Aventador Zdjęcie: Lamborghini

W ubiegłym roku największym hitem sprzedażowym na całym świecie był SUV Urus, którego sprzedaż odpowiadała za 60 procent całkowitej sprzedaży marki. Model Huracan zajął drugie miejsce z udziałem sprzedaży na poziomie 31 procent, a pozostałą resztę stanowił Aventador.

„Rekord ten potwierdził cztery wskaźniki: solidność naszego planu strategicznego, znakomitą międzynarodową reputację naszej marki, kompetencje i pasję naszych ludzi oraz wyjątkowy profesjonalizm i dynamikę naszych 173 dealerów na 52 rynkach, którzy nadal inwestowali razem z nami w trudnym, niepewnym czasie – powiedział w oświadczeniu Stephan Winkelmann, dyrektor generalny Automobili Lamborghini.

Winkelmann powiedział, że Lamborghini planuje zaprezentować cztery nowe samochody w 2022 roku, ponieważ zamierza całkowicie zhybrydyzować swoją ofertę do 2024 roku.

We wszystkich trzech makroregionach, w których sprzedawało Lamborghini, nastąpił dwucyfrowy wzrost:

  • Ameryka +14 proc.,
  • Azja i Pacyfik +14 proc.
  • EMEA – Europa, Bliski Wschód i Afryka – +12 proc.

Sprzedaż Lamborghini – podział na regiony

Firma utrzymuje dość zrównoważony podział między poszczególnymi rynkami w globalnych wolumenach dostaw, które wynoszą odpowiednio 35 proc., 27 proc. i 39 proc. Na drugie miejsce sprzedaży Lamborghini wskoczyły Chiny, w których sprzedano łącznie 935 samochodów, a to oznacza zwrot o 55 proc.

Na kolejnych miejscach uplasowały się Niemcy (706 samochodów +16 proc.) i Wielka Brytania (564 samochodów +9 proc.). Odnotowano również wzrost na rodzimym rynku Lamborghini we Włoszech, gdzie w sumie dostarczono 359 samochodów (+3 proc.).

Pod względem modeli, sukces odniósł Urus Super SUV, którego dostarczono 5021 sztuk. Po nim był Huracán napędzany silnikiem V10, który odnotował silny wzrost sprzedaży do 2586, dzięki silnemu impulsowi zapewnionemu przez Huracán STO. Na całym świecie dostarczono także 798 Aventadorów (model V12).

Lamborghini Huracan STO zdjęcie: Lamborghini

Firma podkreśla, że perspektywy sprzedaży wydają się być pozytywnie w nowym roku, dzięki znacznemu portfelowi zamówień, który obejmuje już prawie całą produkcję zaplanowaną na 2022 rok. Lamborghini planuje zaprezentować cztery nowe produkty w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

– Jesteśmy silniejsi niż kiedykolwiek. Przygotowujemy się do rozpoczęcia okresu głębokiej transformacji i dążenia do jeszcze bardziej zrównoważonej przyszłości. W 2022 zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby skonsolidować obecną wydajność i przygotować się na pojawienie się naszej przyszłej gamy hybrydowej od 2023 roku – mówił Winkelmann.

W 2021 r. wprowadzono na rynek trzy nowe produkty: Huracán STO – Super Trofeo Omologata, dopuszczony do ruchu drogowego model inspirowany samochodami wyścigowymi Huracán Super Trofeo EVO i GT3 EVO; Aventador Ultimae – ostatnią serię modelu Aventador; oraz Countach LPI 800-4.

Oprócz tych modeli w 2021 roku Lamborghini zaprezentowało również swoją przyszłą strategię elektryfikacji. „Direzione Cor Tauri” to nazwa ścieżki, która poprowadzi firmę poprzez dekarbonizację jej przyszłych modeli i zakładu Sant’Agata Bolognese. W trakcie całego procesu elektryfikacji Lamborghini chce stale koncentrować się na identyfikacji technologii i rozwiązań, które mogą zagwarantować najwyższą wydajność i dynamikę jazdy.

Zakład Sant’Agata Bolognese Lamborghini zdjęcie: Lamborghini

Ponad 1,5 miliarda euro zostanie wydanych w ciągu czterech lat. Lamborghini wprowadzi swój pierwszy hybrydowy model produkcyjny w 2023 r. i zelektryfikuje całą gamę do końca 2024 r., co ma wpłynąć na ograniczenie emisji CO2 o 50 proc., począwszy od 2025 roku. Następnie w drugiej połowie dekady do gamy ma zostać dodany czwarty w pełni elektryczny model.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię