Na swojej pierwszej cyfrowej konferencji ESG (środowisko, społeczeństwo i zarządzanie) dla inwestorów i analityków Mercedes ogłosił działania mające na celu ograniczenie emisji CO2. Już na konferencji klimatycznej ONZ COP26 w listopadzie 2021 r., Mercedes-Benz zobowiązał się do szybszego przejścia na samochody elektryczne. Do końca dekady emisja ma zostać obniżona o połowę.

  • Mercedes chce obniżyć emisję CO2 o połowę do końca dekady
  • Mercedes chce przy produkcji akumulatorów korzystać z energii odnawialnej
  • Niemiecki producent samochodów zapowiada też większą liczbę samochodów elektrycznych w ofercie

Mercedes chce ograniczyć emisję CO2

Wciąż rośnie pragnienie indywidualnej mobilności. Naszą misją jest zaspokojenie tej potrzeby w sposób zrównoważony. Mercedes-Benz ma jasną mapę drogową i wie, jak stać się neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Do 2030 roku chcemy ograniczyć emisję o połowę. Aby poczynić szybsze postępy w ochronie klimatu, potrzebujemy maksymalnego zaangażowania i większej współpracy między rządami, firmami i całym społeczeństwem – mówi Ola Källenius, prezes zarządu Mercedes-Benz Group AG.

Ola Källenius, prezes Mercedes-Benz AG
Ola Källenius, prezes Mercedes-Benz AG

Firma dąży do ograniczenia emisji CO2 o połowę w przeliczeniu na każdy samochód osobowy w całym cyklu życia produktu do końca dekady, w porównaniu z poziomami z 2020 roku. Kluczowymi dźwigniami w osiągnięciu tego celu jest elektryfikacja floty pojazdów, zielona energia, udoskonalenie technologii akumulatorów, szerokie wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu i energii odnawialnej w produkcji.

Mercedes-Benz planuje do 2030 r. pokryć ponad 70 procent swojego zapotrzebowania na energię elektryczną, pozyskując ją z OZE.

Mercedes-Benz Cars chce ograniczyć emisję CO2 o 50 proc. do końca dekady
Mercedes-Benz Cars chce ograniczyć emisję CO2 o 50 proc. do końca dekady

Więcej elektryków i hybryd plug-in

Elektryfikacja portfolio Mercedes-Benz od jakiegoś czasu postępuje w zawrotnym tempie. Celem jest osiągnięcie do 2025 roku nawet 50-procentowego udziału hybryd typu plug-in i pojazdów typu BEV w portfolio marki. Dziś w portfolio znajduje się już sześć, a wkrótce dziewięć modeli w pełni elektrycznych. Do tej pory Mercedes-Benz zaprezentował EQA, EQB, EQC, EQS, EQE 350+ oraz EQV. Pojawią się także kolejne modele: EQS SUV, EQE SUV i EQT. Firma planuje również umocnić swoją pozycję lidera w zakresie mobilności elektrycznej wśród dostawczych samochodów dostawczych poprzez ciągłą elektryfikację całej gamy modeli.

Bateria — zmniejszenie śladu węglowego dzięki innowacyjnej chemii ogniw i recyklingowi baterii

Akumulator jest największą dźwignią w redukcji CO2. Przy obecnym koszyku energetycznym UE, łańcuch dostaw i produkcja akumulatorów odpowiadają za ponad połowę emisji CO2 w cyklu życia. Proporcję tę można znacznie zmniejszyć dzięki wykorzystaniu energii odnawialnej. Przechodząc na produkcję ogniw neutralnych pod względem emisji CO2, możliwe jest zmniejszenie emisji podczas produkcji całego zestawu akumulatorów o 20 procent. Oczekuje się, że dodatkowe oszczędności CO2 zostaną osiągnięte dzięki dalszym środkom – np. poprawie procesu produkcji anod i katod.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię