Mercedes radzi sobie w trudnych czasach. Firma odnotowała wzrost sprzedaży samochodów Klasy S na poziomie 67 proc. Sprzedaż pojazdów hybrydowych typu plug-in i elektrycznych z zasilaniem akumulatorowym była na poziomie 67 800 sztuk.
- Mercedes w pierwszym kwartale sprzedał o 201 proc. więcej samochodów elektrycznych w porównaniu z 2021 rokiem
- W palecie Mercedesa najlepiej sprzedającym się samochodem był model GLC
- Sprzedaż w Europie sięgnęła poziomu 151 tys. samochodów, co oznacza spadek o 14 proc.
Sprzedaż Mercedesa w I kwartale 2022 roku
Pomimo trudnego otoczenia sprzedaż pojazdów z najwyższej półki (Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Klasa G, Klasa S, GLS i EQS) siągnęła poziomu 76 200 sztuk, do czego przyczynił najlepszy w historii kwartał dla Mercedesa-Maybacha.
Mercedes potraja sprzedaż samochodów elektrycznych
Elektryfikacja marki nadal nabiera tempa. Napędzana przez modele EQA, EQS i EQC, Mercedes-Benz zdołał ponad trzykrotnie zwiększyć sprzedaż modeli EQ z napędem elektrycznym na baterie, osiągając poziom 21 900 (+210 proc.) sztuk. Również pojazdy hybrydowe typu plug-in ustanowiły nowy rekord pierwszego kwartału, osiągając sprzedaż na poziomie 45 900 sztuk (+8 proc.).
Łącznie udział samochodów Mercedes-Benz Cars xEV (BEV łącznie ze smartem i hybrydami plug-in) w sprzedaży nowych samochodów wynosi obecnie 15 proc. W Europie dostawy Mercedes-Benz xEV stanowiły 33 proc. ogólnej sprzedaży, a w Wielkiej Brytanii prawie co piąty sprzedany nowy samochód to pojazd elektryczny na baterie.
W pełnym wyzwań pierwszym kwartale udało nam się ponad trzykrotnie zwiększyć sprzedaż naszych pojazdów elektrycznych i odnotowaliśmy znakomity wynik w segmencie pojazdów z najwyższej półki. Wraz z wprowadzeniem na rynek 19 kwietnia nowego SUV-a EQS jeszcze bardziej przyspieszamy naszą transformację – mówi Britta Seeger członek Zarządu Mercedes-Benz Group AG odpowiedzialna za marketing.
Najlepiej sprzedającym się modelem pozostaje GLC – w pierwszym kwartale 2022 roku sprzedano 100 400 egzemplarzy tego auta. Nowy GLC będzie miał swoją oficjalną światową premierę w czerwcu.
Sprzedaż Mercedesa na poszczególnych rynkach
Sprzedaż Mercedes-Benz w regionie Azji wyniosła 249 000 (-12 proc.) sztuk w okresie od stycznia do marca, przy czym w Korei odnotowano najwyższą w historii rejestrację samochodów w marcu. Na dostawy w Chinach wpływ miała niedawna sytuacja z COVID-19, a tamtejszy rynek odnotował sprzedaż na poziomie 192 700 (-14 proc.) sztuk.
W Europie sprzedaż osiągnęła poziom 151 000 (-14 proc.) samochodów, z czego na Niemcy przypadło 50 600 (-7 proc.) sztuk. Sprzedaż w regionie Ameryki Północnej wyniosła 70 700 (-20 proc.) sztuk, z czego 62 300 (-20 proc.) samochodów osobowych trafiło do klientów w Stanach Zjednoczonych.