Mercedes zbuduje w Jaworze na Dolnym Śląsku fabrykę elektrycznych samochodów dostawczych. Zakład powstanie na terenie obecnej fabryki silników i baterii elektrycznych.

  • Mercedes zbuduje fabrykę elektrycznych vanów w Jaworze
  • Mercedes zainwestuje 1 mld euro w latach 2023-2027
  • Elektryczne samochody dostawcze będą oparte na nowej platformie

Nowa fabryka Mercedesa w Jaworze

Oprócz zakładów produkujących samochody dostawcze w Niemczech (Düsseldorf i Ludwigsfelde) oraz w Hiszpanii (Vitoria), pojawi się nowy zakład Mercedesa w Jaworze na Dolnym Śląsku. Firma planuje zainwestować ponad 1 mld euro w latach 2023-2027 w ramach uzgodnionego planu inwestycyjnego na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Invest Park„. W przyszłości ma tu znaleźć zatrudnienie ok. 2500 osób. Silniki produkowane są w Jaworze od 2019 roku, a baterie do samochodów elektrycznych Mercedes-Benz od 2020 roku.

Mercedes-Benz Vans reorganizuje swoją europejską sieć produkcyjną na potrzeby nowej modułowej architektury w pełni elektrycznych samochodów dostawczych, opartej na platformie VAN.EA. Jest to kolejny kamień milowy na drodze działu aut dostawczych Mercedesa do całkowicie elektrycznej mobilności.Wraz z reorganizacją europejskiej sieci produkcyjnej samochodów dostawczych, firma chce także zabezpieczyć długoterminowe perspektywy istniejących zakładów w Europie. W Jaworze na Dolnym Śląsku, gdzie istnieje już fabryka silników i baterii elektrycznych będą w przyszłości powstawać duże samochody dostawcze oparte na architekturze VAN.EA.

– Naszą ambicją jest oferowanie najbardziej pożądanych samochodów dostawczych i usług około sprzedażowych. Aby ten cel osiągnąć, musimy być wysoce innowacyjni i konkurencyjni we wszystkich obszarach, a jednocześnie zabezpieczyć nasz biznes w dłuższej perspektywie. Kluczowym czynnikiem sukcesu jest tu reorganizacja naszej europejskiej sieci produkcji. Decyzja o wyborze Jawora to kolejny kamień milowy na drodze do elektromobilności. Ponadto musimy dostosować nie tylko nasze produkty, ale także cały łańcuch wartości – od zakupów przez produkcję i logistykę po sprzedaż – do wymogów przyszłości. Dlatego inwestujemy w całkowicie elektryczną platformę VAN.EA, a tym samym w transformację, mającą nam zapewnić pozycję lidera na rynku autelektrycznych. Tym samym zabezpieczamy też długoterminowe perspektywy istniejących zakładów Mercedesa w Europie – mówi Mathias Geisen, szef Mercedes-Benz Vans.

Mercedes podpisał memorandum z polskim rządem

Polski rząd i agencje państwowe, jak Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna „Invest Park”, Polska Agencja Inwestycji i Handlu, a także miasto Jawor i gmina Męcinka wspierają projekt i aktywnie angażują się w rozwój inwestycji. We wspólnym oświadczeniu (Memorandum of Understanding) strony zobowiązały się do dalszego rozwoju terenu przyszłej inwestycji. Istniejący zakład Mercedesa w Jaworze był od początku zaprojektowany jako fabryka neutralna pod względem emisji CO2 i tym samym odgrywa pionierską rolę w strategii realizacji celów zrównoważonego rozwoju Mercedes-Benz Group AG.

Decyzja o lokalizacji produkcji elektrycznych aut dostawczych i budowa fabryki zależą jeszcze od spełnienia różnych warunków ramowych, w tym przyznania pomocy publicznej.

– W globalnej sieci produkcyjnej konsekwentnie realizujemy strategię Mercedes-Benz w kierunku „electric only”. Zakład w Jaworze odgrywa w tym już dziś ważną rolę – a będzie odgrywał jeszcze większą, wzmocniony produkcją elektrycznych samochodów dostawczych. Jestem pewien, że doświadczony i kompetentny zespół w Jaworze odniesie sukces także w produkcji pojazdów w pełni elektrycznych. Jestem bardzo zadowolony z tej wspólnej decyzji – Mercedesa i polskiego rządu, dzięki której jest szansa stworzenia i wykorzystania istotnych synergii w przyszłości – mówił Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG ds. produkcji i zarządzania łańcuchem dostaw.

Mercedes uruchomi nową fabrykę samochodów dostawczych w Jaworze

Nowa platformie modułowa Mercedesa VAN. EA

Dzięki nowej architekturze VAN. EA (Van Electric Architecture) Mercedes-Benz Vans przyspiesza transformację w dostawcę całkowicie elektrycznego portfolio swoich produktów. VAN.EA stanowi podstawę dla wszystkich elektrycznych aut dostawczych w segmencie średnim i dużym, które będą wprowadzane na rynek od 2025 r.

Zobacz też: Porsche Taycan Turbo S bije rekord na torze Nürburgring

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/08/porsche_3.mp4

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię