Moskwicz wróci jako chiński samochodów produkowany w Moskwie. Agencja Interfax powołując się na informację Wiedomosti podaje, że rosyjski producent samochodów ciężarowych Kamaz może rozpocząć produkcję samochodów swojego chińskiego partnera JAC pod marką Moskwicz. Produkcja miałaby odbyć się w dawnych zakładach Renault Russia.

  • Wiedomosti podały, że Kamaz chce produkować Moskwicza z chińskim partnerem
  • W planach ma być także uruchomiona produkcja aut elektrycznych
  • Produkcja ma ruszyć w zakładach Renault w Moskwie

Moskwicz na Chińczyku

Dwa źródła zaznajomione z planami Kamazu powiedziały gazecie, że firma zlokalizuje produkcję chińskich samochodów w moskiewskim zakładzie – podaje Interfax. Jedno ze źródeł podało, że Kamaz prowadzi negocjacje z chińskim producentem samochodów JAC, z którym na początku tego roku wypuścił na rynek lekki samochód ciężarowy Compass. Compass jest w zasadzie samochodem ciężarowym JAC dostosowanym do warunków rosyjskich.

Produkcja w moskiewskiej fabryce miałaby rozpocząć się nie później niż w czwartym kwartale 2022 roku od samochodów z konwencjonalnym silnikiem spalinowym – pisze agencja. Później planowane jest także uruchomienie produkcji aut elektrycznych.

Interfax podaje, że moskiewskie władze rozważają również współpracę z innymi chińskimi producentami samochodów, ale nie wiadomo, z którymi.

Rzecznik rosyjskiego Ministerstwa Przemysłu i Handlu powiedział, że koncepcja produkcji samochodów Moskwicz w fabryce zostanie wkrótce przedstawiona przez władze miasta Moskwy i Kamaza.

Moskwicz na prąd?

Interfax podaje, że samochody elektryczne iEV7 firmy JAC były wykorzystywane w Rosji w krymskim projekcie carsharingowym MoreElectric, który został zamknięty jesienią 2021 roku. Sollers Avto planował wykorzystać ten model w swoim projekcie carsharingu elektrycznego z RusHydro we Władywostoku. Na początku roku firma wzięła w leasing pierwsze 15 samochodów na potrzeby tej usługi, a do lata planuje powiększyć flotę do 70 pojazdów.

W chwili obecnej iEV7 firmy JAC jest jedynym budżetowym elektrycznym crossoverem oficjalnie dopuszczonym do ruchu w Rosji i posiadającym oficjalne wsparcie serwisowe ze strony dystrybutora- pisze Interfax.

Źródło Wiedomosti podaje, że Kamaz rozważa możliwość lokalizacji w Moskwie bardziej kompaktowego modelu JAC iEVS4.

Jednak nie podjęto jeszcze zasadniczej decyzji, który model będzie produkowany w Moskwie – twierdzą źródła gazety.

Wiedomosti podały, że według źródła bliskiego Kamazowi projekt kompaktowego samochodu elektrycznego Kama nie ma nic wspólnego z planami lokalizacji produkcji samochodów w dawnym zakładzie Renault.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię