Nissan elektryczny w Europie. Japoński producent kontynuuje plany osiągnięcia w Europie 100 proc. pojazdów elektrycznych do 2030 r. Nissan ogłosił, że odtąd wszystkie nowe modele Nissana w Europie będą w pełni elektryczne. Nie będzie już hybryd.

Nissan tylko elektryczny w Europie

Nissan podkreśla, że dzięki możliwości projektowania, konstruowania i budowy pojazdów w Wielkiej Brytanii oraz opierając się na głównych mocnych stronach marki. Są nimi elektryfikacja i crossovery, zmiana ta wesprze dążenie Nissana do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla.

— Auta elektryczne to najlepsze rozwiązanie w zakresie mobilności. Ponad milion klientów dołączyło już do naszej podróży i doświadczyło radości z jazdy samochodem elektrycznym Nissana, a teraz nie ma już odwrotu – powiedział Makoto Uchida, prezes i dyrektor generalny Nissana.

Nissan tylko elektryczny w Europie

Nissan Concept 20-23

Marka zaprezentowała także najnowszy model koncepcyjny – Concept 20-23. Samochód zaprezentowano w czasie Nissan Design Europe. Jest to sportowy, miejski koncepcyjny pojazd elektryczny, który opracowany został z okazji 20. rocznicy otwarcia studia w Paddington w Londynie. Firma ruszyła także badaniami dotyczącymi napędu autonomicznego.

Nissan kontynuuje program inwestycyjny w swoich europejskich zespołach projektowych oraz badawczo-rozwojowych. W Europejskim Centrum Technicznym Nissana, zespół badawczo-rozwojowy prowadzi najnowsze badanie dotyczące jazdy autonomicznej w rzeczywistych warunkach, zwane evolvAD. Skupiają się one na drogach osiedlowych i wiejskich, a testy odbywają się przy wsparciu rządu Wielkiej Brytanii.

Nissan Concept 20-23

W obu lokalizacjach realizowany jest program inwestycyjny o wartości ponad 40 mln euro, który wspiera działania obejmujące:

  • w przypadku NDE modernizacja obiektów budowlanych, narzędzi i zasobów projektowych oraz dodatkowy personel,
  • w NTCE nowych technologii i obiektów zainwestowano ponad 26 mln euro w projekty elektryfikacji.

Nissan i przełomowe akumulatory

Przyszłe modele i technologia akumulatorów sprawią, że pojazdy elektryczne będą jeszcze bardziej dostępne. W ramach programu Nissan Ambition 2030 firma wprowadzi do 2030 r. na całym świecie 27 pojazdów zelektryfikowanych. Pojawi się 19 pojazdów elektrycznych. W tym okresie Nissan wprowadzi również technologię pozbawioną kobaltu. Ma to obniżyć koszty akumulatorów do pojazdów elektrycznych o 65 proc. do 2028 roku.

Nissan zamierza także wprowadzić na rynek do 2028 roku pojazdy elektryczne z własnymi akumulatorami półprzewodnikowymi (ASSB). Dzięki wprowadzeniu przełomowego akumulatora ASSB Nissan będzie mógł poszerzyć swoją ofertę pojazdów elektrycznych w różnych segmentach, a także zaoferować bardziej dynamiczne osiągi.

Nissan Concept 20-23

Krótszy czas ładowania Nissana

Skracając czas ładowania do jednej trzeciej, ASSB sprawią, że pojazdy elektryczne będą bardziej wydajne i dostępne. Nissan oczekuje, że ASSB obniży koszt akumulatorów do 75 dolarów za kWh do roku podatkowego 2028. Firma zamierza obniżyć go jeszcze bardziej do 65 dolarów za kWh, aby w przyszłości osiągnąć parytet kosztów pomiędzy autami elektrycznymi i benzynowymi.

Potwierdzono już, że w Europie pojawią się dwa przyszłe samochody elektryczne Nissana. Będzie to zupełnie nowy kompaktowy pojazd elektryczny, który zastąpi kultowego Nissana Micrę jako podstawowy pojazd w gamie Nissana. Drugi pojazd zostanie wyprodukowany w brytyjskiej fabryce Nissana w Sunderland. Powstanie on w ramach wartego miliard funtów projektu EV36Zero, będącego planem na przyszłość motoryzacji, łączącym produkcję pojazdów elektrycznych, produkcję akumulatorów, a także energię odnawialną.

Nissan Concept 20-23

Postęp elektryfikacji w Europie

Jedna trzecia z ponad miliona pojazdów elektrycznych Nissana sprzedanych na całym świecie trafiła do Europy. Najnowsze w pełni elektryczne pojazdy, które trafiły na rynek, to Nissan Ariya i Townstar van. Od 2022 roku gama Nissana w Europie jest w 100 proc. zelektryfikowana. Obejmuje to także dodanie technologii e-POWER Nissana w modelach Qashqai, a także X-Trail.

Dostrojony dla klientów europejskich przez zespół NTCE w Wielkiej Brytanii, e-POWER zapewnia płynną jazdę, jaka charakterystyczna jest dla aut elektrycznych. Jest to propozycja dla tych, którzy nie są gotowi na przejście na w pełni elektryczny pojazd.

Europejski rynek samochodowy elektryzuje się w szybkim tempie. W latach 2018-2022 sprzedaż pojazdów elektrycznych i zelektryfikowanych wzrosła z 5 proc. do 44 proc. całego rynku. Sprzedaż pojazdów w pełni elektrycznych wzrosła z 1 proc. do 12 proc. Obecnie pojazdy elektryczne stanowią 16 proc. całkowitej sprzedaży Nissana w Europie. Stanowią one część całkowitej sprzedaży pojazdów zelektryfikowanych sięgającej 50 proc., która w nadchodzących trzech latach ma wzrosnąć do 98 proc.

— W miarę jak Europa zmierza w kierunku elektryków, Nissan będzie w dalszym ciągu dostarczać uderzający design crossoverów, a także dostarczać emocji z jazdy — mówił Guillaume Cartier, prezes Nissana na region AMIEO.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię