Kolejne podmioty pojawiają się w programie „Mój elektryk”. PKO Leasing wraz z Masterlease podpisali umowę z Bankiem Ochrony Środowiska. O uzyskanie dotacji do leasingu pojazdów elektrycznych za pośrednictwem PKO Leasing, będą mogli ubiegać się klienci biznesowi. Masterlease umożliwi nabycie pojazdu elektrycznego z dofinansowaniem również klientom indywidualnym. Oba podmioty zaczną rozpoczną działania operacyjne i przyjmowanie wniosków od klientów wraz z początkiem 2022 roku.
- PKO Leasing i Masterlease dołączają do programu „Mój elektryk”
- W ramach programu dopłat „Mój elektryk” przedsiębiorcy mogą liczyć na dopłaty do leasingu aut elektrycznych
- PKO Leasing i Masterlease wskazują, że aż 90 proc. firm chce finansować aut elektryczne przez leasing
PKO Leasing i Masterlease w programie „Mój elektryk”
Budżet programu „Mój elektryk” na lata 2021-2026 wynosi 700 mln zł, z czego 500 mln sfinansuje nabycie nowych, osobowych i dostawczych samochodów z napędem elektrycznym lub wodorowym w leasingu i wynajmie długoterminowym. Uzyskana dotacja wpłynie na automatyczne pomniejszenie miesięcznej raty leasingowej. Szacunkowo należy przyjąć, że dotacja obejmie kilkanaście tysięcy samochodów.
Przedstawiciele obu firm uważają, że oprócz państwowych dopłat zachętą do udziału w programie będzie oferowana forma finansowania. Aż 90 proc. przedsiębiorców pojazdy elektryczne chce finansować w ramach leasingu i wynajmu długoterminowego, zamiast kupować je za gotówkę
Sektor MSP napędza rozwój zielonej motoryzacji na rodzimym rynku. To bardzo ważny sygnał dla firm leasingowych i CFM, które powinny wskazywać klientom zalety ekologicznych i nowoczesnych rozwiązań w motoryzacji, proponować im dopasowaną ofertę finansowania, a także dodatkowe możliwości wsparcia, w tym wypadku rządowego, które niewątpliwie uatrakcyjniają oferowany produkt. Jako lider usług leasingowych w Polsce, chcemy wspierać zieloną transformację i pomagać klientom w zarządzaniu ich flotą. PKO Leasing i Masterlease zakładają znaczący udział w pozyskaniu dostępnych kwot dotacji dla swoich klientów, służąc pomocą na każdym etapie ubiegania się o dofinansowanie z puli programu „Mój elektryk”- mówi Paweł Pach, Prezes Zarządu PKO Leasing.
Mój elektryk dla firm – także dla leasingu
Wysokość przyznanej dotacji w ramach programu „Mój elektryk” zależy od tego, czy wnioskodawca jest osobą fizyczną (z Kartą Dużej Rodziny lub bez niej), czy przedsiębiorcą. Pozostałe kryteria dotyczą rodzaju, wartości i rocznego przebiegu pojazdu. Firmy mogą uzyskać dofinansowanie do 27 000 zł na samochód osobowy, jeśli spełnione zostaną dwa warunki: maksymalna cena pojazdu nie przekroczy 225 000 zł oraz wnioskodawca zadeklaruje min. 15 000 rocznego przebiegu. W przypadku braku deklaracji dot. przebiegu, kwota dotacji to 18 750 zł. Dofinansowanie uzyskane dla samochodów dostawczych waha się od 50 000 do 70 000 zł, w zależności od zadeklarowanego przebiegu.
Wynajem długoterminowy pozwala w przewidywalny sposób korzystać z samochodu. W tej formie finansowania jego formalnym właścicielem pozostaje firma leasingowa i to na niej spoczywa obowiązek zarejestrowania, ubezpieczenia, serwisowania pojazdu i sprzedaży używanego samochodu – to wszystko eliminuje wahania kosztów i zapewnia komfort używania elektryka w firmowej flocie. Chcemy współpracować ze wszystkimi grupami klientów uprawnionymi do otrzymania dopłat. Pamiętamy jednak, że elektryfikacją transportu w Polsce interesują się przede wszystkim przedsiębiorstwa i to w tym segmencie spodziewamy się największego ruchu. Jesteśmy na to przygotowani, bo finansowanie i obsługa flot samochodowych w korporacjach i sektorze MSP to od lat trzon naszej działalności – mówi Tomasz Jabłoński, Prezes Zarządu Masterlease.
Jakie dopłaty w programie „Mój elektryk?”
Przygotowane przez Masterlease kalkulacje pokazują, jak dopłata wpłynie na miesięczne koszty wynajmu długoterminowego dla przykładowego samochodu (Nissan LEAF 40kWh Acenta z 2021 roku o wartości 132 300 zł).
W ramach 2-letniej umowy z limitem do 30 000 km rocznie opłata za pojazd wyniesie bez dopłaty 1885 zł netto miesięcznie. Jeśli opłata wstępna pozyskana z programu „Mój Elektryk” wyniesie 27 000 zł , to czynsz obniży się do 729 zł netto miesięcznie.
Czynsz za najem samochodu elektrycznego zawiera przeglądy i serwis, a także samochód zastępczy. Za dodatkową opłatą auto zostanie w pełni ubezpieczone w pakiecie: OC, AC i całodobowe assistance. Masterlease oferuje swoim klientom zakup, wymianę i przechowywanie kompletów letnich i zimowych opon.
Dopłata obniża koszty korzystania z pojazdu, ale to nie jedyne źródło oszczędności. Aż 81 proc. użytkowników elektryków twierdzi, że są one tańsze w eksploatacji od samochodów spalinowych. Wynika to z faktu, że opłaty za tankowanie paliwa przewyższają koszty ładowania aut prądem. Poza tym elektryki są zwolnione z opłat za parkowanie.
Grupa PKO Leasing będzie wspierać swoich klientów w uzyskaniu dofinansowania do pojazdów elektrycznych wszystkich marek, wpisujących się w definicję dotacji, oferując również auta elektryczne dostępne od ręki na wspólnej platformie PKO Leasing i Masterlease – Automarket.pl. Jak zapowiadają przedstawiciele platformy, oferta aut będzie obejmować kilkudziesięciu dealerów różnych marek, a liczba aut będzie sukcesywnie zwiększana.
Założenia programu „Mój elektryk”
Program „Mój Elektryk”, zaplanowany na lata 2021-2026 to projekt prowadzony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Ma on na celu zmniejszenie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie przedsięwzięć, które polegają na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie – wsparcie zakupu/leasingu pojazdów elektrycznych. NFOŚiGW szacuje, że w ciągu 5 lat dofinansuje 35 tys. samochodów. Wnioski mogą składać zarówno osoby fizyczne, jak i przedsiębiorcy, samorządy i inne instytucje.