Nasza misja „Produkcja pojazdów Wolfsburg 2030”: Sprawiamy, że produkcja samochodów w Wolfsburgu jest przygotowana na przyszłość – pisze w swoim wpisie na Linkedin Ralf Brandstätter Dyrektor Generalny Volkswagen Samochody Osobowe. Wokół fabryki w Wolfsburgu trwa spór.
- Ralf Brandstatter z Wolkswagena napisał wiadomość na swoim mediach społecznościowych na temat przyszłości fabryki w Wolfsburgu
- Zakład w Wolfsburgu będzie dalej kluczowym dla Volkswagena, ale jednym ze scenariuszy jest zbudowanie drugiego zakładu dla elektryków w pobliżu
- W tym czasie, starszy zakład będzie mógł być modernizowany
Co z fabryką Wolkswagena w Wolfsburgu?
Ralf Brandstätter pisze, że Wolfsburg, będąc największym zakładem, główną siedzibą i centralą korporacyjną Volkswagena, jest dla firmy niezwykle ważny.
– Globalna presja konkurencyjna rośnie – w Chinach, w USA i wreszcie na wyciągnięcie ręki. Projekt Trinity jest naszą odpowiedzią na to.Potrzebujemy do tego ekonomicznie opłacalnego planu, który poprowadzi fabrykę w Wolfsburgu w elektryczną i cyfrową przyszłość. Oznacza to: myślenie w nowy, długofalowy sposób. Mając docelowy wizerunek naszej produkcji pojazdów w Wolfsburgu w 2030 r., zarząd marki od maja 2021 r. opracowuje ambitny plan na przyszłość, który chcemy przedstawić w nadchodzących tygodniach – pisze.
Co znajdzie się w planie dla Wolfsburga?
Jak pisze Ralf Brandstätter Volkswagen w ciągu pięciu lat chce zamienić zakład w Wolfsburgu w globalną „latarnię morską”, będącą wyznacznikiem najnowocześniejszej i najbardziej wydajnej produkcji pojazdów. Aby to osiągnąć, Volkswagen rozważa budowę zupełnie nowej, ultranowoczesnej jednostki fabrycznej poza obecnymi granicami fabryki, ale w pobliżu siedziby.
Następnie chcemy stopniowo przebudowywać i modernizować istniejący zakład w oparciu o ten model. W ten sposób Wolfsburg stanie się wzorem do naśladowania dla wszystkich zakładów przy przechodzeniu na platformę SSP, która jest główną bazą techniczną dla wszystkich przyszłych modeli całej grupy. Nową erę rozpoczynamy również w Wolfsburgu, wraz z powstaniem z kampusu Sandkamp, w który inwestujemy 800 milionów euro. Przyspieszamy transformację marki. Jej ramy wyznacza nasza strategia. Jest to unikalny projekt, który zapewnia zatrudnienie na dłuższą metę – pisze
Dlaczego zupełnie nowa fabryka? Ralf Brandstätter wskazuje, że jest ona potrzebna do szybszej produkcji nowych modeli, a trwająca produkcja seryjna, ważnych dla VW modeli, nie zostanie zakłócona. Jego zdaniem jest to szczególnie widoczne w świetle wprowadzanych na rynek nowych produktów Tiguan i Tayron oraz modernizacji Golfa w nadchodzących latach. Koncepcje zrównoważonej i innowacyjnej produkcji w istniejących strukturach zakładu w Wolfsburgu są obecnie ograniczone.
Dlatego szukamy możliwości zbudowania nowej fabryki, jako alternatywy dla zintegrowania jej z istniejącym zakładem. Da nam to czas i miejsce na stopniową i gruntowną modernizację głównego zakładu(…).W ten sposób, w ekonomicznie uzasadniony sposób zabezpieczamy główny zakład na przyszłość i nadajemy tej lokalizacji perspektywę długoterminową. To dobre dla Volkswagena, dobre dla naszych pracowników i dobre dla regionu – pisze Ralf Brandstätter.
Zmiany w Volkswagenie a rentowność
Ralf Brandstätter pisze, że podstawą wszystkiego, co planuje VW, jest rentowność. Jego zdaniem transformacja zadziała tylko wtedy, gdy się opłaci. W tym celu VW potrzebuje kompleksowego pakietu lokalizacyjnego, dzięki któremu będzie mógł trwale poprawić wydajność produkcji w ramach istniejących instrumentów. W tym celu prowadzone są rozmowy z radą zakładową.
Oczywiście nasz plan produkcji pojazdów w Wolfsburgu musi jeszcze zostać zatwierdzony przez Radę Nadzorczą. Wolfsburg oznacza również przyszłość Niemiec, jako lokalizacji hubu motoryzacyjnego. Jest to nasz potencjał i chęć naszej odnowy. Aby to zrobić, wspólnie zwiększamy tempo, by transformacja i nasze cele stały się rzeczywistością tak szybko, jak to możliwe – pisze.