Liczba stacji ładowania samochodów elektrycznych rośnie, ale wciąż jest to zbyt wolne tempo. Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) wynika, że większości krajów UE nie tylko nie ma wystarczającej liczby punktów ładowania samochodów elektrycznych wzdłuż sieci dróg, ale też zdecydowana większość z nich nie ładuje samochodów wystarczająco szybko.

  • W aż sześciu krajach nie ma ani jednego punktu ładowania na 100 kilometrów
  • W Polsce na 100 km przypada zaledwie 0,7 punktu ładowania
  • W całej UE 1/7 stacji ładowania do szybkie ładowarki

Za mało stacji ładowania w Europie. Polska w ogonie

ACEA ostrzega decydentów politycznych przed problemem, który grozi zahamowaniem wprowadzania na rynek samochodów elektrycznych, na tydzień przed głosowaniem Parlamentu Europejskiego nad rozporządzeniem w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR).

W aż sześciu krajach UE nie ma ani jednego punktu ładowania na 100 km drogi. 17 krajów ma mniej niż pięć punktów ładowania na 100 km drogi, a tylko pięć posiada więcej niż 10 ładowarek na każde 100 km ulic.

Istnieje również ogromna przepaść między krajami o największej liczbie punktów ładowania na 100 km drogi a tymi, w których jest ich najmniej. Na przykład w Holandii na każde 1,5 km drogi przypada jedna ładowarka, podczas gdy w Polsce – która jest osiem razy większa – na każde 150 km przypada tylko jedna.

Liczba stacji ładowania na 100 km
Liczba stacji ładowania na 100 km

Prędkość ładowania kolejnym problemem Europy

Prędkość ładowania jest również poważnym problemem na całym kontynencie, ponieważ szybkie ładowarki (o mocy ponad 22 kW) stanowią ułamek procenta całości. W rzeczywistości tylko jeden na siedem punktów ładowania w UE jest szybki. Wszystkie pozostałe mają moc 22 kW lub mniejszą i nie ładują pojazdów z akceptowalną prędkością.

Aby osiągnąć cele dotyczące emisji CO2, sprzedaż samochodów elektrycznych będzie musiała masowo wzrosnąć we wszystkich krajach UE.

– Jeśli chcemy przekonać obywateli całej Europy do przejścia na e-mobilność w nadchodzącej dekadzie, ładowanie tych samochodów powinno być tak łatwe, jak dziś tankowanie. Ludzie nie powinni być zmuszeni do pokonywania kilometrów, aby znaleźć ładowarkę, ani nie powinni czekać wieki, aby naładować swój pojazd – powiedziała Dyrektor Generalna ACEA, Sigrid de Vries.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię