Toyota znów liderem polskiego rynku. Japoński producent zakończył rok na rekordowym poziomie 91 195 zarejestrowanych samochodów osobowych. To dla Toyoty poprawa wyniku aż o 23 proc. 

Toyota liderem polskiego rynku w 2023 roku

Samochodów Toyoty zarejestrowano w 2023 roku aż 91 195 egzemplarzy. Był to wzrost w ujęciu rocznym o 23 proc., a w tym czasie polski rynek urósł o 13 proc. Ubiegłoroczny wynik jest czwartym z rzędu rokiem dominacji japońskiej marki w Polsce. Jej udział w rynku wzrósł z 17,6 proc. do 19,2 proc. 

W samym grudniu samochodów osobowych Toyoty zarejestrowano 7 724 egzemplarze. Jest to wzrost o 11 proc. w ujęciu rocznym. Klienci indywidualni zakupili łącznie 2 470 samochodów, a udział japońskiej marki w tym segmencie sięgnął 22,4 proc. W ostatnim miesiącu 2023 roku do firm trafiło 5 254 samochody. 

Zobacz też:

Lexus NX 450 h + – test

Robert Mularczyk PR senior manager Toyota Central Europe podkreśla, że ubiegły rok pokazał, że Toyota potrafi odnaleźć się w świecie dynamicznych zmian. Kluczowa jego zdaniem jest tutaj elastyczność w podejściu do klientów, a także gama samochodów hybrydowych piątej generacji. 

Corolla hitem sprzedażowym

Toyota chwali się, że w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów osobowych w Polsce znalazło się aż pięć jej modeli. Toyota Corolla już trzeci rok z rzędu znalazła się na podium. W całym 2023 roku salony Toyoty opuściło łącznie 26 850 egzemplarzy tego modelu, a Corolla zdobyła aż 28,9 proc. udziału w segmencie C. 

W pierwszej dziesiątce znalazła się także Toyota Yaris, której sprzedaż sięgnęła 13 459 egzemplarzy. Dalej, na czwartej lokacie uplasował się model Yaris Cross (13 402 egz.), a także siódmą pozycję zajął model C-HR. Na dziewiątym miejscu znalazła się Toyota RAV4. Tutaj liczba sprzedanych samochodów sięgnęła 8 366 egzemplarzy.

Toyota Auto X zajęła pozycję lidera w segmencie A, zdobywając aż 34,1 proc. udziału w rynku. Z kolei liderem w segmencie aut miejskich została Toyota Yaris (26,8 proc. udziału). Model Toyoty Yaris Cross zdobył 22,7 proc. udziału w segmencie B-SUV, a w segmencie C-SUV przewodzi Toyota C-HR (14,1 proc. udziału).

Toyota to już nie tylko firmy

W 2023 roku Toyota królowała nie tylko wśród przedsiębiorców. Japońska marka była także najchętniej wybieraną opcją przez klientów indywidualnych. Osoby prywatne zarejestrowały w całym 2023 roku 27 564 samochody. W tej kategorii Toyota powiększyła swój udział w rynku do 21,1 proc. Wśród klientów indywidualnych najpopularniejszym Yaris Cross (6 917 egz.). W pierwszej dziesiątce uplasował się jeszcze zwykły Yaris (4 780 egz.), a także Toyota C-HR (4 186 egz.) oraz Corolla (3 796 egz.).

Przedsiębiorstwa zarejestrowały 63 631 aut japońskiej marki. Tutaj liderem także był model Corolla, a liczba zarejestrowanych egzemplarzy wyniosła 23 054 sztuk.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię