Stellantis czwarty co do wielkości producent samochodów na świecie, oferuje dobrowolny program emerytalny pracownikom uprawnionym do emerytury w Stanach Zjednoczonych. CNBC podaje, że firma chce się jeszcze lepiej skoncentrować na pojazdach elektrycznych.
- Stellantis chce się jeszcze bardziej skoncentrować na produkcji samochodów elektrycznych – piszą media
- Wg CNBC Stellantis uruchamia program wcześniejszych emerytur dla pracowników w USA
- Wcześniejszym emeryturom mieliby podlegać pracownicy, którzy mają co najmniej 58 lat i 10 lat pracy, lub mają 55 lat i pracują od 30 lat
Stellantis i emerytury
Wg mediów Stellantis, który ma swoją siedzibę w Holandii, twierdzi, że wcześniejsze emerytury są dostępna dla pracowników, którzy mają co najmniej 55 lat i są w firmie od 30 lat lub którzy mają co najmniej 58 lat i 10 lat pracy. Pracownicy, którym zaoferowano odprawy, są już teraz uprawnieni do przejścia na emeryturę.
– Aby pomóc w naszej transformacji i dostosować nasze priorytety biznesowe do nowego zestawu kluczowych umiejętności i możliwości inwestycyjnych, Stellantis North America oferuje dobrowolny program emerytalny, kwalifikującym się do niego członkom naszego zespołu – podała firma w oświadczeniu.
Informację tę podała w poniedziałek CNBC. Według dziennikarzy firma w ten sposób chce jeszcze bardziej skoncentrować się na pojazdach elektrycznych. CNBC pisze, że biuro prasowe Stellantis odmówiło podania, ilu z ponad 14 000 pracowników etatowych firmy, kwalifikuje się do programu i czy producent samochodów ma już ustaloną docelową liczbę pracowników, którzy chcieliby przyjąć pakiety emerytalne.
Stellantis i plany związane z elektromobilnością
Agencja Reuters pisała, że Stellantis, który został utworzony na początku roku z połączenia Fiata Chryslera i francuskiego PSA, ogłosił plany budowy fabryk w Ameryce Północnej we współpracy z LG Energy i Samsung SDI. Przedsiębiorstwa wspólnie mają produkować akumulatory do pojazdów elektrycznych na rynek północnoamerykański.
Samsung SDI, spółka zależna południowokoreańskiego giganta technologicznego Samsung Electronics, ma już fabryki akumulatorów do samochodów elektrycznych w Korei Południowej, Chinach i na Węgrzech. Zaopatrują one takich klientów jak BMW czy Ford.
– Dwie firmy: Samsung SDI i Stellantis, podpisały protokół ustaleń w sprawie produkcji akumulatorów dla rynku północnoamerykańskiego – pisał we wrześniu, powołując się na anonimowe źródło.
Źródło Reutersa mówiło, że lokalizacja spółki joint venture zostanie ogłoszona później. W lipcu Reuters poinformował, że Samsung SDI może zbudować fabrykę akumulatorów w Stanach Zjednoczonych.
Stellantis zawarł we wrześniu wstępną umowę z południowokoreańskim producentem baterii LG Energy Solution na produkcję ogniw i modułów bateryjnych na rynek Ameryki Północnej.
Także w lipcu Reuters poinformował, że Samsung SDI może zbudować fabrykę akumulatorów w Stanach Zjednoczonych, powołując się na źródło firmy.