Zwolnienia w Polestar. Jak donosi Agencja Reuters szwedzki producent samochodów elektrycznych, planuje redukcję około 450 osób. Stanowi to 15 proc. całości zatrudnionych. Redukcja spowodowana jest „trudnymi warunkami na rynku”.
Zwolnienia w Polestar
Polestar planuje redukcję etatów. Powodem jest trudna sytuacja na rynku. W ostatnim czasie skumulowała się cała seria negatywnych czynników w branży. Popyt na samochody elektryczne słabnie, rynek mierzy się ze środowiskiem wysokich stóp procentowych, wojna cenowa doprowadziła do spadku marż, a dotacje do aut elektrycznych są likwidowane w wielu krajach.
W listopadzie Polestar dostosował swoje prognozy dostaw i przedstawił zaktualizowany plan biznesowy. Firma zakładała osiągnięcie równowagi finansowej do 2025 roku. Polestar chce także ograniczyć poziom uzależnienia od zewnętrznego finansowania, w tym od swoich właścicieli, czyli Volvo i chińskiego Geely. W ramach tych planów firma podkreśliła także konieczność zoptymalizowania prowadzonych operacji i obniżenia kosztów.
Problemy z celem sprzedażowym
Stojąc przed wyzwaniami związanymi z rentownością biznesu, podobnie jak inne firmy produkujące auta elektryczne, Polestar przyznał w styczniu, że nie udało się mu osiągnąć celu dostaw na 2023 rok. Władze firmy zrzuciły winę na inflację, a także przybierająca na sile wojnę cenową, która rozpętała Tesla.
Mimo panujących trudności, prezes firmy Polestar starał się zachowywać optymizm, co do sprzedaży w 2024 roku. Ma ona być napędzana przez nowy model, który w tym roku zadebiutuje na rynku. Firma skupia się na przyciąganiu konsumentów w segmencie premium i planuje wkrótce otworzyć także księgę zamówień na swojego nowego SUV-a coupe – model Polestar 4. W tym roku ruszy także produkcja modelu Polestar 3.
Marka Polestar dostarczyła w 2023 roku 54 600 samochodów. Cel sprzedażowy, jaki założyła sobie firma, sięgał 80 000 pojazdów. Władze firmy odniosły się także do kontaktu z wypożyczalnią samochodów Hertz. Szwedzki producent ma nadzieję, że amerykańska firma zakupi 65 000 samochodów Polestar w ciągu pięciu lat, zgodnie z pierwotnym planem.