Volkswagen rusza ze szkoleniem swojej załogi w fabryce w Wolfsburgu. Największy w Europie kompleks produkcji samochodów rozpoczyna kampanię przekwalifikowania, której celem jest szkolenie i rozwój pracowników produkcyjnych w zakresie elektromobilności. Marka Volkswagen kontynuuje w ten sposób przestawianie swoich niemieckich zakładów na produkcję pojazdów elektrycznych.
- Volkswagen chce w Wolfsburgu do 2025 roku przeszkolić 22 000 pracowników
- Volkswagen chce w tamtejszej fabryce uruchomić produkcję elektrycznego modelu ID.3
- W Wolfsburgu uruchomiono escape room, który ma służyć szkoleniu pracowników
Volkswagen rusza w Wolfsburgu ze szkoleniem pracowników — zbudował escape room
W ślad za fabrykami samochodów osobowych w Zwickau i Emden, w ciągu najbliższych kilku lat również fabryka w Wolfsburgu stanie się fabryką pojazdów elektrycznych. W fabryce w Wolfsburgu otwarto eMotionRoom, w którym w ciągu najbliższych miesięcy 22 000 pracowników produkcyjnych będzie mogło w kreatywny i zabawny sposób przeżyć proces transformacji z pojazdów spalinowych na elektryczne.
eMotionRoom jest częścią jednodniowego programu szkoleniowego (eMotionDay) dla pracowników produkcyjnych w Wolfsburgu, który potrwa do 2025 roku. Jesienią tego roku w Wolfsburgu rozpocznie się produkcja modelu ID.3 – pierwszego w tamtejszym zakładzie modelu opartego na modułowej platformie napędu elektrycznego (MEB). Do lata około 1 200 pracowników ma przejść szkolenie w zakresie produkcji ID.3.
— Volkswagen stale pracuje nad innowacyjnymi koncepcjami szkolenia i rozwoju, ponieważ zmierzamy w kierunku stania się dostawcą zrównoważonej i zorientowanej na oprogramowanie mobilności. Koncepcje te są naszym kluczem do udanej transformacji. Im bardziej cyfrowy staje się nasz świat, tym bardziej kluczowe dla naszej konkurencyjności stają się umiejętności naszego zespołu. Volkswagen rozpoczął szeroko zakrojoną kampanię przekwalifikowania w swoich niemieckich zakładach, a tego typu miejsca odgrywają ważną rolę w tej inicjatywie. Po Zwickau i Emden teraz rozwijamy tę udaną koncepcję w naszym największym zakładzie w Wolfsburgu – powiedział Gunnar Kilian członek zarządu ds. zasobów ludzkich podczas otwarcia eMotionRoom.
Jak działa eMotionRoom Volkswagena?
eMotionRoom w Wolfsburgu został opracowany we własnym zakresie przez Akademię Grupy Volkswagen i jednostki organizacyjne zakładu. Ma trzy misternie zaprojektowane pomieszczenia, a pracownicy muszą w każdym z nich w ciągu 20 minut rozwiązać różne zagadki i problemy. Wyzwanie rozpoczyna się od podróży w czasie do XIX wieku (wynalezienie pierwszych silników elektrycznych) zaś drugi pokój ukazuje historię lokalizacji w Wolfsburgu aż do dnia dzisiejszego. Trzeci pokój to spojrzenie na cyfrową przyszłość podróżowania.
Podobnie jak w klasycznych escape roomach, zespoły (każdy składający się z czterech osób) muszą rozwiązać różne problemy w każdym pokoju, aby móc otworzyć kolejne drzwi. Każda grupa jest prowadzona przez dwóch instruktorów z za pośrednictwem łącza wideo. eMotionRoom jest częścią jednodniowego eMotionDay, który obejmuje również inne moduły szkoleniowe – np. wykorzystanie zestawów słuchawkowych VR w produkcji. eMotionRoom będzie użytkowany co najmniej do końca 2024 roku.
— Po Zwickau i Emden nasz zakład w Wolfsburgu rozpoczyna przejście na elektromobilność w niemieckiej sieci produkcyjnej marki. Wolfsburg jest szczególny pod tym względem, bo jeszcze przez wiele lat będą tu powstawać także pojazdy z silnikami spalinowymi. Innymi słowy: dla Wolfsburga nadchodząca transformacja to przede wszystkim integracja i płynne połączenie z bieżącą działalnością i produkcją – powiedział Christian Vollmer, członek zarządu marki Volkswagen ds. produkcji i logistyki.
Produkcja Volkswagena ID.3 w Wolfsburgu
Submontaż ID.3 rozpocznie się w zakładzie w Wolfsburgu jesienią tego roku, a potem nastąpi pełna już produkcja znacznych ilości modelu elektrycznego od połowy 2024 roku. Nowa linia produkcyjna w Wolfsburgu zapewni większą elastyczność i będzie pierwszą znajdującą się jednym z zakładów marki Volkswagen w Niemczech, która będzie w stanie budować zarówno pojazdy elektryczne oparte na platformie MEB, jak i samochody z silnikami spalinowymi. Wraz z przyszłą platformą SSP sprawi to, że za kilka lat Wolfsburg będzie pierwszą wieloplatformową fabryką Volkswagena. Dzięki temu główny zakład zyska znaczną przewagę w zakresie wykorzystania mocy produkcyjnych