Elektryczny Macan pojawi się w 2024 roku. Później przyjdzie czas na 718 i Cayenne na prąd. Porsche podsumowało 2022 rok. Firma mimo kryzysu poprawiła sprzedaż i wyniki finansowe. Porsche zapowiedziało też całkowicie nowego elektrycznego SUV-a.

  • Przychody Porsche w 2022 roku sięgnęły poziomu 37,6 mld euro
  • Porsche w 2024 roku wprowadzi na rynek elektrycznego Macana
  • Porsche zelektryfikuje wersję 718, Cayenne i wprowadzi całkowicie nowego, dużego SUV-a

Elektryczny Porsche Macan w 2024 roku

Porsche w czasie podsumowania wyników rocznych za 2022 rok powiedziało, że chce kontynuować swoją strategię elektryfikacji. Całkowicie elektryczny Macan znalazł się na ostatniej prostej i będzie dostępny dla klientów już w 2024 roku. Z kolei wprowadzenie elektrycznego Porsche 718 planowane jest na połowę dekady. W perspektywie średnioterminowej będzie on dostępny tylko jako model całkowicie elektryczny. Po nim pojawi się całkowicie elektryczny Cayenne. Czwarta generacja SUV-a podkreśli cel Porsche, jakim jest oferowanie w 2030 roku ponad 80 proc. nowych pojazdów jako modeli całkowicie elektrycznych.

Porsche planuje również rozszerzyć swoje portfolio produktów o całkowicie elektrycznego SUV-a pozycjonowanego powyżej modelu Cayenne. Koncepcja nowego pojazdu ma oferować mocne osiągi i funkcje zautomatyzowanej jazdy i będzie oparta na platformie SSP Sport, opracowanej przez Porsche. 

Wyniki Porsche w 2022 roku

Przychody Porsche ze sprzedaży w 2022 roku wyniosły 37,6 mld euro, co odpowiada wzrostowi o 13,6 procent. Zysk operacyjny Grupy wyniósł 6,8 mld euro, przekraczając wynik z poprzedniego roku o 1,5 mld euro (wzrost o 27,4 procent). Operacyjna rentowność sprzedaży wzrosła z 16 do 18 procent. 

— W trudnych warunkach osiągnęliśmy najsilniejszy wynik w historii Porsche. Mogliśmy też po raz kolejny w 2022 roku zaoferować naszym klientom ekscytujące nowości. Jest to wynik wspaniałej pracy zespołowej — mówi z satysfakcją Oliver Blume, prezes zarządu Porsche. 

Porsche ma pełen portfel zamówień, a w poprzednim roku firma była w stanie dostarczyć klientom 309 884 samochody, pomimo skutków wojny na Ukrainie, wyzwań związanych z pandemią koronawirusa oraz zakłóceń w globalnym łańcuchu dostaw. Jest to wzrost na poziomie 2,6 procent w porównaniu z rokiem 2021 (301 915 pojazdów). W 2023 r. firma rozpoczęła realizację ambitnego programu „Road to 20”, dzięki któremu Porsche dąży do uzyskania w długim okresie ponad 20-procentowego operacyjnego zwrotu ze sprzedaży

Porsche i cele w zakresie zrównoważonego rozwoju

Porsche wyznaczyło sobie również ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. W ramach swojej strategii firma pracuje nad neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla netto łańcuchem wartości dla swoich pojazdów w 2030 roku. Obejmuje on również fazę użytkowania neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla netto dla przyszłych modeli aut elektrycznych. 

Zobacz też: Testy elektryczne Porsche Macana

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię