Chiński Xpeng przedstawił odświeżoną wersję swojego sedana P7. Samochód marki zasłynął szczególnie z wersji ze „skrzydlatymi drzwiami”. Auto jest dostępne w Europie m.in. na rynku norweskim. Odświeżona wersja – Xpeng P7i – dostępna jest w Chinach po cenie ok. 160 000 zł.

  • Xpeng przedstawił odświeżoną wersję swojego sedana P7
  • Xpeng P7i przyspiesza do 100 km/h w 3,9 sekundy
  • Zasięg samochodu wg chińskich norm to 702 km

Nowy XPENG P7i

XPeng oficjalnie wprowadził dziś na rynek chiński nowego sportowego sedana P7i. Ceny nowego P7i zaczynają się od 249 900 juanów (ok. 160 tys. zł), a dostawa rozpocznie się w marcu dla klientów w Chinach.

Nowy XPENG P7i jest wyposażony w autorską architekturę XNGP firmy XPENG – najbardziej zaawansowany system wspomagania kierowcy we wszystkich scenariuszach, zdolny do realizacji funkcji City NGP (Navigation Guided Pilot), a także wyposażony w pierwszy w branży masowo produkowanego systemu wspomagania parkowania na poziomie poprzecznym VPA (Valet Parking Assist).

— P7i jest przykładem naszego dążenia do doskonałości i najnowszym udoskonaleniem naszej wizji inteligentnej mobilności. P7i przynosi ze sobą spore ulepszenia do naszego bardzo udanego modelu P7, już entuzjastycznie przyjętego przez klientów. Dzięki P7i dostarczamy najbardziej zaawansowane na świecie technologie inteligentnej jazdy na największy na świecie rynek samochodowy — powiedział He Xiaopeng, prezes i dyrektor generalny XPENG. 

Samochód wyposażony jest w podwójne jednostki LiDAR oraz podwójne układy SoC NVIDIA DRIVE Orin-X, zdolne do uzyskania nawet 508 jednostek obliczeniowych (wersje MAX i WING) – co stanowi 17-krotny wzrost w stosunku do poprzednich modeli. Nowy XPENG P7i wspomagany jest przez architekturę 31 czujników o zwiększonej zdolności postrzegania 360°. Dodatkowo P7i został zaprojektowany tak, aby w określonych scenariuszach osiągnąć funkcje L4 ADAS.

Nowy XPENG P7i
Nowy XPENG P7i
Nowy XPENG P7i
Nowy XPENG P7i

Inteligentny kokpit nowego XPENG P7i

Dzięki chipsetowi Qualcomm Snapdragon SA8155P zasilającemu autorski system operacyjny Xmart OS 4.0 firmy XPENG asystent głosowy 2.0 we wszystkich scenariuszach P7i zapewnia ciągłe rozpoznawanie komend głosowych w czasie rzeczywistym, obejmując wszystkie cztery miejsca siedzące w kokpicie. Inteligentny kokpit uzupełnia w pełni dotykowy samochodowy system infotainment. Kontrola i wrażenia z jazdy są zoptymalizowane dzięki wyświetlaczowi Surrounding Reality (SR) na desce rozdzielczej, który zapewnia 360-stopniową symulację otaczających warunków drogowych i środowiskowych.

Zwiększone osiągi i wydajność nowego XPENG P7i

Nowy P7i oferuje wiele udoskonaleń i ulepszeń w zakresie inżynierii układu napędowego i mechaniki precyzyjnej w stosunku do swojego poprzednika. XPENG P7i ma najwyższy w swojej klasie szczytowy moment obrotowy 757 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 s (wersje 610MAX i 610WING Performance) – przewyższając nawet niektóre modele samochodów sportowych. System dystrybucji momentu obrotowego w napędzie na cztery koła potrafi przenieść moment obrotowy na cztery koła w około 20 ms. Przy zasięgu do 702 km (wg chińskich norm), P7i może ładować się, aby zapewnić kolejne 240 km zasięgu w ciągu zaledwie dziesięciu minut.

Lepsza wydajność XPENGA P7i

Wydajność P7i jest dodatkowo zoptymalizowana przez zintegrowany system zarządzania termicznego X-HP 2.0. Z maksymalną mocą chłodzenia 8,5kW – 88,9 proc. większą niż w poprzednich modelach – nowy P7i może z łatwością utrzymać prędkość 190 km/h przez 30 minut bez przerwy, bez ryzyka przegrzania baterii lub silnika. System X-HP 2.0 optymalizuje zasięg jazdy nawet o 15 proc. w warunkach zimowych.

Wnętrze nowego XPENGA

Wnętrze kokpitu XPENGA P7i zostało kompleksowo zmodernizowane, z nową kierownicą, centralnym sterowaniem i deską rozdzielczą. Fotele mają poprawioną ergonomię i kąty siedzenia, a wykończenie skórą Nappa jest utrzymane w subtelnej, jasnoszarej kolorystyce. Dźwięk we wnętrzu P7i jest wspierany przez system 7.1.4 Dolby Atoms z 20 głośnikami. Wyrafinowanie i proekologiczność tego modelu wyrażają się na zewnątrz w ekskluzywnym, zielonym wykończeniu nadwozia Kaitoke, unikalnym dla tego modelu.

Wnętrze nowego XPENG P7i
Wnętrze nowego XPENG P7i
Wnętrze nowego XPENG P7i

Rozszerzanie sieci ładowania XPENG w Chinach

XPENG znacząco zwiększa swoje sieci ładowania w Chinach i spodziewa się, że zmodernizuje 180 stacji ładujących, aby zainstalować ultraszybkie ładowarki S4 480kW. Zmodernizowane stacje ładowania będą kompatybilne z maksymalną mocą ładowania nowego P7i, znacznie zwiększając wydajność ładowania.

Zobacz też: Nowy bolid formuły E Porsche 99X Gen3

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię