Nowy Volkswagen ID.7 to nowy elektryk w gamie niemieckiej marki. Zasięg nowego samochodu to 700 kilometrów. Volkswagen ID.7 pojawi się na rynku europejskim i chińskim jeszcze w tym roku. W USA pojawi się w 2024 roku. 

Nowy Volkswagen ID.7

Nowy elektryczny Volkswagen powstał w oparciu o platformę MEB. Volkswagen ID.7 posiada mocny, 210 kW (286 KM) silnik elektryczny, co czyni go najpotężniejszym samochodem i jednocześnie z największym momentem obrotowym w całej gamie ID. Jednostkę napędową, którą wewnętrznie oznaczono jako APP550, opracowano w Volkswagen Group Components z Kassel w Niemczech. Tam też odbywa się jej produkcja. Z kolei sam samochód będzie produkowany w Emden i stamtąd auta będą trafiały na Europę i do Ameryki Północnej. 

Nowy Volkswagen ID.7

Napęd samochodu

Napęd samochodu w pełni zoptymalizowano pod względem oszczędnego zużycia energii. Auto można ładować z mocą do 200 kW. To w połączeniu z akumulatorem, który zapewnia zasięg do 700 km, daje szansę pokonywania dłuższych dystansów. 

Adaptacyjna kontrola podwozia (DCC), która jest opcjonalna oraz menedżer dynamiki jazdy, umożliwiają wybór trybu jazdy pomiędzy sportowym a komfortowym.  Progresywny, zupełnie nowy układ kierowniczy daje pełną kontrolę i stabilność w czasie jazdy. Wszystkie te funkcje przetestowano w czasie jazd w Hiszpanii.

Wnętrze Volkswagena ID.7 — panoramiczny dach i inteligentna klimatyzacja

Volkswagen podkreśla, że nowy elektryk oferuje opcje wyposażenia premium, w segmencie niższym. Auto posiada np. elektronicznie przyciemniany panoramiczny dach oraz fotele z masażem. Dach można przełączać pomiędzy trybami przezroczystym i nieprzezroczystym i można nim sterować poprzez polecenia głosowe. Pomóc w tym ma nowy asystent głosowy IDA. 

Przednie opcjonalne fotele Climatronic zapewniają adaptacyjną klimatyzację z funkcjami chłodzenia, ogrzewania, a także funkcję masażu. Posiadają one certyfikat Związku Kampanii na rzecz Zdrowszych Pleców (AGR). Montowany system audio Harman Kardon o mocy 700 watów z 14 wysokiej klasy głośnikami – w tym głośnikiem centralnym i subwooferem – ma zapewniać najlepsze doznania dźwiękowe w całej gamie ID.

Wnętrze Volkswagena ID.7

Systemy wspomagania

Volkswagena ID.7 wyposażono w najnowszą wersję systemu Travel Assist. W razie niebezpieczeństwa może on pomóc przejąć stery nad samochodem. System został opracowany we współpracy z CARIAD – spółką z Grupy Volkswagen, która tworzy oprogramowanie. Samochód może wykorzystać system Travel Assistance w czasie jazdy na wielopasmowej autostradzie przy prędkości 90 km/h do zmiany pasa ruchu. Rolą kierowcy jest wówczas monitorowanie manewru, ale przy znacznie mniejszym obciążeniu spowodowanym samym faktem kierowania samochodem. Kolejnym udogodnieniem jest także funkcja parkowania ze wbudowaną pamięcią od odległości 50 metrów. Kierowca może obserwować manewr, stojąc obok samochodu lub poprzez aplikację w smartfonie.

Innowacyjne nawiewy w nowym Volkswagenie

Nowe ID.7 może uruchomić klimatyzację w środki samochodu, zanim jeszcze pasażerowie do niego wsiądą. Auto chłodzi środek kiedy jest ciepło, a ogrzewa z zimniejsze dni. Przy otwarciu drzwi w upalne dni nawiewniki za pomocą poziomych ruchów rozprowadzają dynamicznie powietrze, żeby zniwelować efekt wpadającego gorąca. Nowy Volkswagen ID.7 to pierwszy samochód z inteligentnym systemem sterowania. 

Klimatyzację można obsługiwać poprzez 38-calowy wyświetlacz. Co ciekawe, ustawienia klimatyzacji można zapisywać według indywidualnych preferencji. Temperaturą można sterowa,ć przesuwając dotykowe suwaki, ale także i poprzez polecenia głosowe, które zapisywane są w postaci „Smart Climates”. Działają one w ten sposób, że np. podgrzewanie kierownicy uruchamia się na komendę „Witaj Volkswagen, mam zimne ręce”. 

Volkswagen ID.7 zdjęcie z boku

Volkswagen ID.7 wykrywa słońce

System klimatyzacji zamontowanej w nowym ID.7 reaguje samoczynnie na klimat i temperaturę panującą w otoczeniu. Czujnik zamontowany w okolicy przedniej szyby ma zdolność wykrywania kąta padania promieni słonecznych. Ma to spore znaczenie szczególnie w wysokich temperaturach. W przypadku, w którym słońce doświetla nadmiernie jedną stronę pojazdu, Volkswagen ID.7 potrafi odpowiednio ustawić klimatyzację w zależności do cieplejszych miejsc samochodu.

Tył Volkswagena ID.7

Elektryczna ofensywa Volkswagena

Volkswagen ID.7 jest kolejnym samochodem w gamie elektrycznych aut ID. Niemiecka firma planuje wprowadzić dziesięć nowych modeli aut elektrycznych do 2026 roku. Wśród nich jest pokazany właśnie nowy ID.7, na ryku w sprzedaży pojawi się wkrótce nowa wersja mniejszego ID.3 oraz pojawi się całkiem nowy kompaktowy SUV. Volkswagen chce też wprowadzić samochód elektryczny, który będzie dostępnych dla szerszego grona odbiorców, bo jego cena nie będzie przekraczać 25 000 euro. 

Volkswagen przyspiesza transformację swojej oferty, szczególnie w dobie ofensywy amerykańskiej Tesli.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię