Problemy Aston Martin. Agencja Reuters podaje, że brytyjska firma obniża docelową wielkość sprzedaży. Powodem takiego działania są problemy z nowym samochodem.
Problemy Aston Martin
Aston Martin zaprezentował większa, niż wcześniej oczekiwano stratę kwartalną. Firma obniżyła także prognozę swojego wzrostu sprzedaży na bieżący rok. Powodem takiego stanu rzeczy są problemy z produkcją najnowszego samochody DB12. Aston Martin ruszył z dostawami swojego najnowszego auta już w zeszłym kwartale. Obecnie firma spodziewa się, że poziom dostaw sięgnie w tym roku 6700 egzemplarzy. Wcześniejsze szacunki zakładały poziom 7000 sztuk.
Problemy z produkcją
Reuters podaje, że problemy Aston Martina z produkcją związane są z opóźnieniami w integracji nowej platformy obsługującej przebudowany system infotainment oraz z problemami, które zostały ujęte jako „gotowość dostawcy”. Producent uspokaja jednak, że trudności już przełamano, a popyt na samochody utrzymuje się na wysokim poziomie. Zamówienia już dziś sięgają drugiego kwartału przyszłego roku.
Lawrence Troll powiedział, że spośród wszystkich klientów najnowszego DB12, aż 55 proc. klientów mieli pierwszy raz kontakt z marką.
Mimo problemów Aston Martin podtrzymał resztę swoich prognoz na bieżący rok. Na poprawę marży ma wpłynąć wprowadzenie edycji limitowanych zarówno w 2023 jak i 2024 roku.
Aston Martin DB12 — samochód z filmu Bonda
Aston Martin DB12 posiada układ napędowy oparty o silnik V8 Twin-Turbo o mocy 680 KM. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 300 km/h i najlepszą w swojej klasie moc silnika V8. Wyjątkowy, ręcznie zbudowany silnik, dostrojony przez inżynierów Aston Martina daje lepsze osiągi o 34 proc. w porównaniu z odchodzącym DB11.
Lepsze osiągi uzyskano dzięki m.in. zoptymalizowanym stopniom sprężania, turbosprężarkom o większej średnicy i ulepszonemu chłodzeniu. Aby sprostać zwiększonym wymaganiom cieplnym, układ chłodzenia całkowicie przeprojektowano. Projektanci do centralnej chłodnicy głównej dodali dwie chłodnice pomocnicze.
Prowadzenie i dynamika – najostrzejsze DB w historii
Moc przekazywana jest przez 8-biegową automatyczną skrzynię biegów i po raz pierwszy w modelu Aston Martin DB, elektroniczny tylny mechanizm różnicowy (E-Diff). Połączono go z systemem elektronicznej kontroli stabilności (ESC) samochodu. Współpracując z systemem ESC najnowszej generacji, E-Diff znacząco poprawia właściwości jezdne samochodu w zakrętach w każdych warunkach. Auto przy niskiej i średniej prędkości DB12 zyskuje na zwinności i responsywności.
W konstrukcji ze stopionego aluminium DB12 zaobserwowano 7 proc. wzrost ogólnej sztywności skrętnej dzięki zmianom w szeregu elementów podwozia. Zapewnia to poprawę wydajności, izolacji i wyrafinowania zawieszenia, a także poprawę wyczucia układu kierowniczego.
Wygląd zewnętrzny
Całkowicie nowy przód ma bardziej muskularną sylwetkę, która podkreśla drzemiącą w aucie moc. Samochód ma większy rozstaw kół o 6 mm z przodu i 22 m z tyłu. Przód ma większy, przeprojektowany otwór chłodnicy. Symbolizujący początek nowej, DB12 jest pierwszym samochodem sportowym, w którym zastosowano nowe błotniki. Nowe, mniejsze, bezramowe lusterka boczne uzupełniają nowy design, poprawiając jednocześnie profil aerodynamiczny samochodu i ułatwiając wsiadanie, prezentując klamki drzwi witające pasażerów w nowej, ultraluksusowej kabinie.
Wnętrze Aston Martina DB12
Wzbogacony całkowicie nowym, ultraluksusowym wnętrzem, DB12 wyposażono w specjalnie zaprojektowany system informacyjno-rozrywkowy nowej generacji Astona Martina, a także zestaw połączonych technologii. W samochodzie zamontowano zestaw audio marki Bowers i Wilkins.
Nowoczesny design z klasycznym kunsztem sprawiają, że wnętrze DB12 zapewnia stylową przystań zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Charakter projektu skupia się na kokpicie skoncentrowanym na kierowcy, płynnie integrującym się z technologiami. Pasażerowie wewnątrz samochodu także mają obniżoną pozycję, a wysoko umieszczona konsola środkowa pozwala na pełną interakcję z kokpitem. Elementy sterujące skupione na kierowcy są rozmieszczono wzdłuż linii środkowej kabiny, zapewniając maksymalny kontakt z kierowcą.