Nowy Peugeot e-3008 został pokazany światu na Salonie Samochodowym w Zurychu. Wystawa pokazuje ambicje Peugeota, który do roku 2025 chce stać się wiodącą w Europie marką samochodów elektrycznych.

Nowy Peugeot e-3008

Nowy Peugeot e-3008 to pierwszy model, w którym zastosowano nową platformę STLA Medium firmy Stellantis, który ma wynieść gamę samochodów Peugeot na wyższy poziom. Zaprojektowano ją tak, by oferować najlepsze w swojej klasie osiągi pod względem najważniejszych dla klientów kryteriów: zasięgu (do 700 km) oraz czasu ładowania (100 km w 10 minut), wydajności, ale także i łączności.

Nowy Peugeot Panoramic i-Cockpit wyposażono w zakrzywiony, pływający, panoramiczny ekran HD o przekątnej 21 cali i łączy on w sobie wyświetlacz przezierny, a także centralny ekran dotykowy.

Nowy Peugeot e-3008

Peugeot 3008 to sprzedażowy hit, a tylko w czasie ostatnich 7 lat sprzedaż sięgnęła ponad 1 320 000 egzemplarzy w 130 krajach. Producent zobowiązał się do zaoferowania pełnej gamy samochodów elektrycznych już w 2025 r., a do 2030 r. 100 proc. sprzedaży tej marki w Europie będą stanowić pojazdy elektryczne. 

Peugeot e-3008 nowej generacji będzie produkowany wyłącznie w fabryce w Sochaux we Francji, a trafi do sprzedaży od lutego 2024 r.

— Wprowadzenie na rynek modelu Next-Level e-3008 to ważny krok w radykalnej transformacji marki, która wyznacza nowe standardy w zakresie designu, przyjemności z jazdy i wydajności. Dzięki stylistyce zewnętrznej spektakularny Peugeot Panoramic i-Cockpit, przyjemność z jazdy i niespotykane dotąd osiągi elektryczne, Next-Level E-3008 wprowadza markę w nową erę — Linda Jackson, dyrektor generalny Peugeot.

Trzy rodzaje napędu w nowym Peugeot e-3008

Zaprojektowany od początku jako elektryk, nowy e-3008 posiada w ofercie trzy różne napędy:

  • napęd na 2 koła o mocy 210 KM/157 kW, zasięg 525 km
  • napęd na 4 koła o mocy 320 KM/240 kW o zasięgu 525 km,
  • napęd na 2 koła o mocy 230 KM/170 kW z zasięgiem 700 km

Silnik elektryczny i skrzynia biegów

Nowa generacja silników synchronicznych z magnesami trwałymi oferuje większą moc, a także większą wydajność. Wersje z napędem na 2 koła zapewniają moc 157 kW lub 170 kW. Wersja z napędem na 4 koła z podwójnym silnikiem zapewnia łącznie 240 kW (157 kW-343 Nm z przodu, a także 83 kW-166 Nm z tyłu).

Silnik elektryczny dostarczany jest przez spółkę zależną STELLANTIS-NIDEC z Trémery we Francji.

Skrzynia biegów jest produkowana przez Stellantis w Valenciennes (Francja). Przełożenie dla wersji z napędem na 2 koła (530 km) wynosi 9,77.

Nowy Peugeot e-3008.

Akumulator

Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy 400 V o składzie chemicznym NMC (nikiel, mangan i kobalt) znajduje się pod podłogą. Pozostałe odbiorniki energii elektrycznej (oświetlenie, a także systemy informacyjno-rozrywkowe itp.) są w dalszym ciągu zasilane mocą z akumulatora 12 V. Ten z kolei pobiera moc z akumulatora wysokonapięciowego za pośrednictwem konwertera.

Gwarancja na akumulator wynosi 8 lat (lub 160 000 km)ale przy 70 proc. jego pojemności.

Nowy Peugeot e-3008

Elektryczna ofensywa Peugeota

Nowy Peugeot e-3008 będzie dostępny w czasie Salonu Samochodowego w Zurychu w dniach 1–5 listopada. Łącznie na swoim stoisku francuski producent zaprezentował 7 pojazdów elektrycznych, a będą wśród nich nowe wersje takich modeli jak:

  • E-208,
  • E-2008,
  • E-308,
  • E-RIFTER,
  • E-PARTNER,
  • E-EXPERT,
  • Peugeot INCEPTION CONCEPT,
  • a także E -3008.
    Peugeot dzięki 12 modelom elektrycznym, chce do 2024 roku oferować najszerszą gamę pojazdów elektrycznych spośród wszystkich europejskich producentów samochodów seryjnych. Marka pokaże też w Zurychu swoje modele hybrydowe ponieważ są one częścią elektryfikacji oferty.

Wygląd nowego Peugeota e-208

Dzięki nowemu wyglądowi i bardziej sportowemu designowi nowy Peugeot E-208 będzie kontynuował sukces swojego poprzednika. Był to najlepiej sprzedający się model auta elektrycznego w swoim segmencie do 2022 roku. Na stoisku zaprezentowano model z nowym silnikiem o mocy 115 kW/156 KM, a zasięg auta wynosi 410 km.

Nowy Peugeot e-2008

Peugeot e-2008 jest obecny na rynku SUV-ów segmentu B od ponad 3 lat, a auto zyskało nowy silnik o mocy 115 kW/156 KM. Zasięg samochodu to 406 km.

Peugeot e-308 — w 100 proc. elektryczny

Nowy wygląd Peugeota e-308 ma łączyć w sobie przyjemność z jazdy z wiodącą w segmencie wydajnością. Auto wyposażono w akumulator o pojemności 54 kWh, a także oferuje on zasięg przekraczający 413 km.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię