Peugeot e-3008 to pierwszy model marki oparty na nowej platformie Stellantis STLA Medium. Trafi on do sprzedaży w lutym 2024 roku. Samochód może przejechać nawet do 700 km na jednym ładowaniu. 

Nowy Peugeot e-3008

Obecny na rynku Peugeot 3008 to bestseller, który w ciągu ostatnich 7 lat oczarował ponad 1 320 000 klientów w 130 krajach. Francuska marka zamierza zaoferować pełną gamę pojazdów elektrycznych już w 2025 r., a do 2030 r. 100 proc. sprzedaży marki w Europie będzie napędzane energią elektryczną. Peugeot wkracza w nową erę wraz z premierą nowego modelu e-3008.

Peugeot e-3008 to pierwszy model wykorzystujący nową platformę Stellantis STLA Medium. Innowacyjną platformę zaprojektowano tak, aby oferowała ona najlepsze w swojej klasie osiągi dla najważniejszych kryteriów dla klientów. Należą do nich: zasięg (do 700 km), czas ładowania (30 minut), przyjemność z jazdy, osiągi, a także wydajność oraz połączone usługi i funkcje (Planer podróży, inteligentne ładowanie, pojazd do załadunku, a także aktualizacje Over The Air).

Peugeot E 3008

Wyposażenie nowego Peugeota e-3008

Peugeot e-3008 Next-Level będzie produkowany wyłącznie w fabryce w Sochaux we Francji i wejdzie do sprzedaży od lutego 2024 roku.

Gama będzie oparta na dwóch poziomach wyposażenia, Allure i GT, z 3 pakietami opcji. Do wyboru będą dostępne także trzy całkowicie elektryczne układy napędowe (210 KM, 230 KM Long Range i 320 KM Dual Motor – napęd na 4 koła). Dostępne będą również hybrydowe układy napędowe, w zależności od rynku.

Nowy Peugeot e-3008 jest rozpoznawalny dzięki stylistyce SUV-a typu fastback. Dzięki dynamicznemu i aerodynamicznemu kształtowi nowy samochód łączy w sobie elegancję, wydajność i przestronność. Długość samochodu to 4,54 m, szerokość – 1,89 m, a wysokość -1,64 m. Auto pozostaje jednym z najbardziej kompaktowych w kategorii 100 proc. elektrycznych SUV-ów segmentu C, zapewniając jednocześnie dużą przestrzeń pasażerską i bagażową.

Peugeot E 3008

Zaawansowany technologicznie przód

W nowym e-3008 Peugeot wprowadza nową stylizację przedniej części nadwozia. Kultowa sygnatura świetlna z trzema pazurami pozostaje na swoim miejscu, natomiast obróbka reflektorów i kratki otrzymała zupełnie nowy wygląd. Kratka nowego e-3008 ilustruje zupełnie nowe i elektryczne geny tego modelu.

Przednią część zaprojektowano wokół nowego emblematu Peugeot, integrując nową sygnaturę świetlną i kratkę bez rozgraniczania, dzięki gradientowi w kolorze nadwozia. Ultrakompaktowe reflektory są umieszczone w smukłej, eleganckiej listwie, która znajduje się nad osłoną chłodnicy i otacza cały przód. Jest to charakterystyczny element stylistyczny, który nadaje nowemu Peugeot’owi-3008 szczególnie agresywny wygląd, podkreślający jego nowoczesność, a także osobowość.

We wszystkich wersjach reflektory wykonano w technologii LED. Nowy Peugeot e-3008 GT jest standardowo wyposażony w nową technologię Pixel LED, która automatycznie dostosowuje wiązkę światła reflektorów do warunków drogowych. Auto utrzymuje optymalne oświetlenie bez przeszkadzania innym użytkownikom drogi.

Peugeot unowocześnił tradycyjne nachylenie linii fastback z tyłu samochodu za pomocą „pływającego” spojlera. Ten innowacyjny element podkreśla krzywiznę nadwozia, optymalizując jednocześnie aerodynamikę auta.

Obszerna tylna część nowego e-3008 oferuje stylistykę, podkreśloną emblematyczną sygnaturą świetlną z trzema pazurami – w 3D w wersjach GT. Pojemność bagażnika sięga 520 litrów, niezależnie od silnika. Jest ona identyczna jak w poprzednim modelu 3008.

Peugeot E 3008

Innowacyjne, opływowe koła

Kontynuując innowacyjne prace rozpoczęte w modelu 408, PEUGEOT wyposażył nowego e-3008 w koła, które poprawiają zarówno stylizację, a także aerodynamiczne osiągi. 19- lub 20-calowe felgi o technicznym i geometrycznym wzorze posiadają w centralnej części nowy emblemat Peugeot. Pod względem wykończenia nadwozia, Peugeot e-3008 uosabia nowe, bardziej nowoczesne podejście. Chromowane elementy usunięto na rzecz elementów lakierowanych: Meteor Grey na przednim i tylnym zderzaku, Orbital Black na obudowach lusterek, a także dolnej linii pasa.

Peugeot e-3008 dostępny w sześciu kolorach

Dzięki pigmentom dichromatycznym kolor Obsession Blue zmienia się z niebieskiego na zielony w zależności od światła, a także kształtu nadwozia. Całkowicie nowy kolor Ingaro Blue, z subtelnymi refleksami, podkreśla nowoczesne linie nowego e-3008. Pozostałe dostępne kolory to Okenite White, Pearl Black, Artense Grey, a także Titanium Grey.

Nowy e-3008 GT jest standardowo dostępny w dwóch kolorach z czarnym błyszczącym dachem. W elektrycznych wersjach GT dolne części przedniego i tylnego zderzaka, nadkola i osłony progów drzwi wykończono w błyszczącej czerni.

Wyposażenie i nowoczesny kokpit

Powiew nowoczesności znajdziemy także we wnętrzu auta. Nowy Peugeot Panoramic i-Cockpit przenosi przyjemność z jazdy na wyższy poziom. Zakrzywiony 21-calowy panoramiczny ekran HD łączy wyświetlacz head-up z centralnym ekranem dotykowym.
Zespoły Peugeot postanowiły połączyć dwa z trzech podstawowych elementów i-Cockpit, wyświetlacz head-up i duży centralny ekran dotykowy. Zintegrowano je w zakrzywionym panoramicznym ekranie składającym się z pojedynczego 21-calowego panelu o wysokiej rozdzielczości. Rozciąga się on od lewego końca deski rozdzielczej do konsoli środkowej.

Panoramiczny ekran o przekątnej 21 cali, zakrzywiono w kierunku kierowcy i pozostaje on jednocześnie dostępny dla pasażera. Po lewej stronie panoramicznego ekranu zestaw wskaźników łączy wszystkie informacje dotyczące jazdy. Zawiera on takie informacje jak prędkość, moc, systemy wspomagające jazdę, przepływ energii. Dane pojawiają się tuż nad kierownicą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię