Peugeot zaprezentował we wtorek elektryczną odsłonę modelu 308. Zarówno wersja kombi, jak i hatchback pojawią się w 2023 roku w wersji wyłącznie na baterie. Auta elektryczne Peugeota będą wyposażone w całkiem nowy silnik.

  • Peugeot pokazał elektryczne wersje modelu 308
  • Auto pojawi się w 2023 roku
  • Samochód ma zasięg 400 km na jednym ładowaniu

Elektryczny Peugeot 308

Peugeot wprowadzi w 2023 roku dwa nowe modele aut elektrycznych. Do dostępnych obecnie wersji plug-in modelu 308 dołączą wersje całkowicie elektryczne. W ten sposób francuski producent wprowadzi na rynek pierwszy model kombi dostępny w wersji czysto bateryjnej. 

Elektryczny Peugeot e -308 SW
Elektryczny Peugeot e -308 i e-308 SW
Elektryczny Peugeot e -308 SW
Elektryczny Peugeot e -308 SW

Silnik elektrycznego Peugeot 308

Elektryczne Peugeot 308 i 308 SW będą napędzane zupełnie nowym silnikiem elektrycznym, rozwijającym moc 115 kW (156 KM) i oferującym zasięg ponad 400 km (cykl WLTP) w zależności od poziomu wyposażenia. Dostępny w poziomach wykończenia Allure i GT, nowy PEUGEOT E-308 i E-308 SW pojawi się na rynku kolejno w połowie 2023 roku. Nowy silnik był opracowywany we współpracy z japońską firmą Nidec.

Elektryczny Peugeot wyposażony będzie również w akumulator nowej generacji. Będzie to akumulator wysokonapięciowy o pojemności 54 kWh (51 kWh użytecznych) z nową chemią: skład chemiczny składa się w 80 proc. z niklu, w 10 proc. manganu i w 10 proc. kobaltu.

Peugeot podkreśla, że wydajność była głównym przedmiotem zainteresowania inżynierów E-308 i E-308 SW, ponieważ połączone wysiłki w zakresie silnika, akumulatora, aerodynamiki (optymalizacja przodu i podwozia), optymalizacji masy (platforma EMP2) i zmniejszenia tarcia (opony klasy A) pozwoliły osiągnąć zużycie energii na poziomie 12,7 kWh na 100 km.

Wnętrze elektrycznego Peugeota e-308
Wnętrze elektrycznego Peugeota e-308
Elektryczny Peugeot e -308
Elektryczny Peugeot e -308

Ładowanie i design elektrycznego Peugeota 308

Ponadto, aby jak najefektywniej zarządzać zużyciem energii, kierowca może wybrać spośród trzech trybów jazdy: ECO, NORMAL i SPORT. Tryb BRAKE zwiększa odzyskiwanie energii dzięki systemowi rekuperacji. 

Pokładowa ładowarka trójfazowa, należąca do wyposażenia standardowego, ma moc 11 kW. Ładowanie auta z publicznie dostępnego punktu ładowania o średniej mocy 100kW zajmuje mniej niż 25 minut w zakresie od 20 – 80 proc. 

Design nowego Peugeot E-308 i E-308 SW zwraca na siebie uwagę głównie poprzez dłuższą przednią maskę. Model E-308 nie różni się specjalnie od spalinowych wersji, ale nowa 18-calowa felga aluminiowa została opracowana specjalnie dla aut elektrycznych Peugeota. 

Elektryczna wersja Peugeota 308 dołączy do rodziny aut elektrycznych francuskiej marki: elektrycznego 208 hatchback oraz SUVa 2008. Na rynku w wersji plug-in są dostępne także takie modele jak: 3008, 5008 i 508. 

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię