Herbert Diess, dyrektor generalny Volkswagena, nadal będzie pełnił swoje zadania. Komunikat Volkswagena kończy jednoznacznie tygodnie niepewności co do przyszłości szefa Volkswagena. Pytania pojawiały się w związku z konfliktem Diessa ze związkami zawodowymi.
- Herbert Diess – szef Volkswagena – zatrzymał swoje stanowisko
- Dyrektor generalny Volkswagena miał konflikt ze związkami zawodowymi
- Volkswagen chce się jeszcze bardziej elektryfikować
Diess pozostanie szefem Volkswagena i będzie rozwijał samochody elektryczne
Ralf Brandstaetter, który w zeszłym roku przejął funkcję szefa głównej marki – Volkswagena – dołączy do zarządu Volkswagen AG i od 1 stycznia będzie kierował nowym działem pod nazwą Volkswagen Samochody Osobowe – podała firma w oświadczeniu.
Od 1 sierpnia przejmie on również chińską część biznesu Volkswagena od Diess’a. Herbert Diess przejmie odpowiedzialność za dział oprogramowania Cariad, który pełni kluczową rolę w wysiłkach na rzecz transformacji firmy.
– Nie mogę narzekać na brak obowiązków – nadal czuję się w pełni odpowiedzialny za firmę – powiedział Diess.
Diess- auta elektryczne i konflikt ze związkami zawodowymi w Volkswagenie
Przyszłość Diessa stanęła pod znakiem zapytania po starciach z potężnymi związkami zawodowymi Volkswagena, chociaż źródła powiedziały Reuterowi już w listopadzie, że prawdopodobnie Diess utrzyma swoje stanowisko.
Styl zarządzania i komunikacji Diessa, ostrzeganie o dziesiątkach tysięcy zwolnień w nadchodzących latach i częste podkreślanie zagrożenia konkurencją ze strony Tesli, rozgniewało radę zakładową producenta samochodów, powodując tygodnie negocjacji dotyczących jego przyszłości w firmie .
Na konferencji prasowej przewodnicząca rady zakładowej Daniela Cavallo, która atakowała Diessa za podsycanie obaw wśród pracowników, powiedziała, że jest zadowolona z wyniku negocjacji.
Nie interesuje mnie publiczne toczenie konfliktu. Wnioski z tej rundy planowania są jasne: mamy solidny plan, z którego wszyscy możemy być dumni – powiedział Cavallo.
Volkswagen stawia na auta elektryczne
Rada nadzorcza firmy przedstawiła w czwartek coroczną aktualizację pięcioletniego planu inwestycyjnego firmy, przedstawiając inwestycje na 159 miliardów euro – w porównaniu ze 150 miliardami euro w zeszłym roku – tym elektryfikację większej liczby zakładów Volkswagena w całej Europie.
Przewodniczący Rady Nadzorczej Volkswagena, Hans Dieter Poetsch, powiedział, że grupa była w stanie w pełni sfinansować program, dodając, że ma w zanadrzu kilka inteligentnych koncepcji finansowania, ale nie podał szczegółów.
Wydatki na pojazdy elektryczne wzrosną do 52 miliardów euro, o około połowę więcej w porównaniu z planem z zeszłego roku, który według Diess’a był również odzwierciedleniem zmian, jakie przechodzi Volkswagen, aby móc wyprzedzić Teslę.
Stajemy się producentem akumulatorów, zarządcą infrastruktury ładowania, oprogramowanie odgrywa bardziej dominującą rolę… rozwijamy nowe działania biznesowe o niewiarygodnym dla nas wymiarze – powiedział.
Diess wskazał, że Volkswagen spodziewa się, że do 2030 r. wygeneruje 20 miliardów euro przychodu tylko z samego działu akumulatorów.
Reorganizacja zespołu kierowniczego spowodowałaby, że Volkswagen Group deleguje zarządzanie poszczególnymi markami samochodów, aby skoncentrować się na tych nadrzędnych obszarach biznesowych, powiedział Diess.
Drugi co do wielkości producent samochodów na świecie potwierdził również, że spodziewa się, że jego marża operacyjna za 2021 rok znajdzie się w górnej granicy docelowego zakresu 6-7,5 proc.