Ford chce potroić do 2023 roku produkcję swojego całkowicie elektrycznego Mustanga Mach-E do ponad 200 000 sztuk rocznie. Plany te dotyczą zarówno Ameryki Północnej, jak i Europy. Informację podał dyrektor generalny Forda Jim Farley na Twitterze.

  • Ford chce potroić produkcję elektrycznego Mustanga Mach-E
  • Produkcja Mustanga Mach -E ma osiągnąć poziom 200 000 w 2023 roku
  • Ford ma wprowadzić do produkcji elektrycznego crossovera Explorer w 2024 roku

Więcej elektrycznego Mustanga Mach-E

„Trudno jest wyprodukować Mustanga Mach-E wystarczająco szybko, aby sprostać niewiarygodnemu popytowi, ale na pewno spróbujemy” – napisał Farley.

Na rosnącym rynku pojazdów elektrycznych, Ford mierzy się ze swoich stuletnim rywalem General Motors, europejskim producentem samochodów Stellantis, goniąc za Volkswagenem i światowym liderem pojazdów elektrycznych – Teslą.

W zeszłym tygodniu jeden z czołowych dyrektorów Forda powiedział, że firma dąży do osiągnięcia rocznej zdolności produkcyjnej aut elektrycznych na poziomie prawie 600 000 sztuk. Poziom ten ma zostać osiągnięty w ciągu najbliższych dwóch lat. Dotyczy to także pickupa Lightning i E-Transita.

Lisa Drake, dyrektor operacyjny Ford North America, powiedziała, że ​​optymizm firmy wynikał z rosnącego popytu na pickupa F-150 Lightning, których rezerwacja została już ograniczona do 200 000 sztuk.

Elektryczny Ford Mustang Mach-E na stacji ładowania Ionity
Elektryczny Ford Mustang Mach-E. zdjęcie: Ford

Automotive News poinformował w piątek, że Ford opóźnia produkcję elektrycznych wersji crossoverów Explorer i Lincoln Aviator o około półtora roku, aby zwiększyć produkcję Mustanga Mach-E.

Według doniesień medialnych, Ford powiedział swoim dostawcom, że produkcja nowych pojazdów elektrycznych ma rozpocząć się w grudniu 2024 roku.

Ford nie odpowiedział na prośbę o komentarz dla Automotive News.

Elektryczny Ford Mustang Mach-E przełomowym autem dla Forda

Elektryczny Mustang Mach-E jest zbudowany na platformie Global Electrified 1 (GE1) opracowanej przez Ford Team Edison, która jest mocno zmodyfikowaną wersją podwozia C2, na którym osadzono najnowsze generacje modeli Focus oraz Kuga. Mustang Mach-E dostępny jest z napędem na tylne lub na wszystkie koła, które wykorzystują konfigurację z jednym lub z dwoma silnikami ze zróżnicowanym wyborem mocy wyjściowej oraz pakietami akumulatorów o standardowym lub wydłużonym zasięgu. To wszystko zasługa modułowej platformy, która pozwala na swobodny dobór konfiguracji napędowej, bez konieczności wykonywania znaczących zmian w konstrukcji.

W modelach z napędem na tylną oś wykorzystywany jest synchroniczny silnik elektryczny z magnesem trwałym, chłodzony olejem – umieszczony na tylnej osi. W wersji z napędem wszystkich kół uzupełnia go dodatkowy silnik montowany w linii z przednią osią (który napędza jej koła). Energię do zasilania tych silników dostarcza litowo-jonowy akumulator, zintegrowany w obudowie modułowej pomiędzy osiami, co przekłada się na zwiększenie sztywności skrętnej i lepszy rozkład masy. Dostępne w 288-ogniwowej konfiguracji standardowej pojemności (75 kWh) lub w wersji 376-ogniwowej o zwiększonej pojemności (98 kWh), wysokowydajne akumulatorowe pakiety modułowe, są zabezpieczone wodoodporną obudową otoczoną strukturą, która pochłania uderzenia.To czyni źródło zasilania napędu dobrze zabezpieczonym przed wpływem czynników zewnętrznych.

Elektryczny Ford Mustang Mach-E na tle rzymskiego Koloseum
Elektryczny Ford Mustang Mach-E. zdjęcie: Ford

Temperatury akumulatorów są dodatkowo stabilizowane przez zaawansowany, aktywny układ ogrzewania i chłodzenia cieczą, który został gruntownie przetestowany przez firmę Ford i zoptymalizowany pod kątem zapewnienia maksymalnej wydajności w ekstremalnych warunkach pogodowych.

Standardowy układ napędowy(RWD) przenosi moment na koła tylnej osi i zapewnia moc 269 KM oraz moment obrotowy 430 Nm, uzyskując jednocześnie zasięg 440 km. Wyposażona w ten sam akumulator (75 kWh), wersja AWD (napęd wszystkich kół) wytwarza identyczną moc (269 KM), ale moment obrotowy jest zwiększony do 580 Nm – dzięki dodatkowemu silnikowi. Zasięg w tym modelu jest nieco mniejszy – 400 km.

W przypadku akumulatora o zwiększonej pojemności, jednosilnikowe modele RWD mają moc podniesioną do 294 KM i zapewniają zasięg do 610 km. Modele AWD wyposażone w pakiet mocniejszej baterii 98 kWh oferują zasięg 540 km, natomiast układ napędowy generuje 351 KM oraz 580 Nm. Topową wersją w gamie Macha-E jest GT, którą wyposażono w konfigurację AWD z dwoma silnikami o mocy 480 KM i momencie obrotowym aż 860 Nm.

Mach-E cieszy się zasłużonym zainteresowaniem zarówno mediów, jak i klientów. W Stanach Zjednoczonych jest to najszybciej rotujący model w ofercie dilerskiej, sprzedający się w zaledwie 10 dni od momentu trafienia do salonów – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska Sp. z o.o. W maju rozpoczęły się również pierwsze dostawy tego modelu do klientów europejskich.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię