Geely testuje pierwszego na świecie seryjnie produkowanego hybrydowego sedana na metanol. Chińskie firma zainwestowała w rozwój technologi paliw metanolowych 3 mld juanów. Chińczycy chcą łączyć czysty metanol z technologią hybrydową, by obniżyć koszty eksploatacji samochodów.
- Geely przetestowało swój metanolowy samochód w temperaturze -40 st. Celsjusza
- Geely uważa, że metanol do dobry sposób na redukcję emisji CO2
- Chińska firma wylicza, że samochody na metanol są często bardziej ekologiczne od elektrycznych
Geely testuje limuzynę na metanol
W mroźnej prowincji Heilongjiang na północy Chin Geely sprowadziło pierwszego na świecie sedana z napędem hybrydowym na metanol, by przetestować jego osiągi w arktycznych warunkach poniżej -40°C.
Najnowsza hybryda Emgrand jest oparta na sedanie Emgrand czwartej generacji z architekturą modułową BMA firmy Geely Auto. Nowy model jest efektem dziesięcioletniej inwestycji Geely w rozwój pojazdów z metanolem.
Pojazdy na metanol poprzedniej generacji miały trudności z rozruchem w niskich temperaturach. Dzięki technologii hybrydowej NordThor Power firmy Geely Auto i układom napędowym, problemy z wydajnością w ekstremalnie niskich temperaturach zostały wyeliminowane.
Hybrydowy samochód Geely na metanol
Sedan wyposażony jest w wolnossący silnik na metanol 1.8L o mocy 97kW (130KM) i maksymalnym momencie obrotowym 175Nm oraz silnik elektryczny o mocy 100kW (134KM) i 320Nm. Silniki są połączone z 3-biegową dedykowaną przekładnią hybrydową (DHT), która zapewnia zwiększoną wydajność przy niskich prędkościach.
Samochód osiąga prędkość 100 km/h w 8,8 sekundy, a średnie zużycie czystego metanolu na 100 km wg norm WLTP to 9 litrów.
Samochód na metanol – jakie są jego zalety?
Przy cenie metanolu na chińskich dystrybutorach wynoszącą 0,42 EUR/l, koszt paliwa na 100 km wynosi około 3,85 euro. W obliczu rosnących światowych cen gazu paliwo metanolowe stanowi realną czystszą i przystępną cenowo alternatywę.
Czysty metanol z ekologicznych i odnawialnych źródeł to najbardziej realistyczna i skuteczna droga do redukcji emisji i osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Zalety paliwa metanolowego nie są teoretyczne i sprawdzają się od dziesięcioleci w zastosowaniach na całym świecie. Wybór paliwa z metanolem oferuje światu drogę do bardziej ekologicznej i zrównoważonej przyszłości – Eric Li, prezes Geely Holding Group.
Grupa Geely Holding jest największym na świecie producentem pojazdów napędzanych metanolem. Geely chwali się, że jego samochody na metanol pozwalają na 70 proc. redukcję emisji CO2 w porównaniu do modeli benzynowych. W przyszłości pojazdy Geely Holding na metanol mają przejść certyfikację UE.
Geely inwestuje w metanol od 17 lat
W ciągu ostatnich 17 lat Geely Holding zainwestowała ponad 3 miliardy juanów w rozwój pojazdów napędzanych metanolem i technologie ekologicznego metanolu. Firma uruchomiła ponad 20 pojazdów napędzanych metanolem i uzyskała 256 patentów na technologie metanolowe.