NIO rozpoczęło dostawy swojego elektrycznego auta ET7 do Szwecji. Auto miało swoją europejską premierę rynkowa niecały miesiąc temu. Szwecja jest kolejnym krajem ekspansji chińskiego NIO.

  • Pierwsze egzemplarze modelu auta elektrycznego NIO ET7 zostały już przekazane klientom w Szwecji
  • Szwecja jest kolejnym rynkiem skandynawskim, na którym samochody sprzedaje chińskie NIO
  • NIO uruchomiło w Szwecji pierwszą stację wymiany baterii

NIO ET7 już w Szwecji

NIO rozpoczęło dostawy swojego elektrycznego samochodu ET7 w Szwecji. Nie wiadomo jednak ile samochodów zostało dostarczonych na szwedzki rynek. Szwecja jest kolejnym rynkiem ekspansji chińskiego NIO poza Norwegię. Wcześniej NIO rozpoczęły dostawy na rynek niemiecki i holenderski.

NIO ET7 — 100 konfiguracji komfortu

NIO ET7 jako pierwszy model NIO zbudowany na platformie technologicznej drugiej generacji — NT2.0 — ET7 jest standardowo wyposażony w ponad 100 różnego rodzaju konfiguracji z zakresu komfortu, bezpieczeństwa i inteligentnych technologii. Auto elektryczne jest także wyposażone w zupełnie nowy system oprogramowania dedykowanego platformie NT2.0 — Banyan. Jednocześnie, usługa subskrypcji NIO Autonomous Driving (NAD) jest dostępna w poszczególnych regionach od IV kwartału tego roku.

NIO ET7
Wnętrze NIO ET7
Wnętrze NIO ET7

NIO uruchomiło stacje wymiany baterii

NIO w Szwecji uruchomiło także swoją pierwszą stację wymiany baterii w Varberg. Dwie tego typu stacje istnieją już w Niemczech. Nio odróżnia się od swoich rywali, oferując wymienne baterie, które można uaktualniać za miesięczną opłatą abonamentową. W Chinach istnieje 1200 tego typu puntów. Zaletą takiego działania jest „napełnianie” auta w czasie tankowania zwykłego samochodu. NIO chce uruchomić 20 tego typu stacji w całej Europie jeszcze do końca 2022 roku.

Auta elektryczne NIO w Europie

Auta elektryczne NIO pojawiły się w Norwegii już w 2021 roku. Chińska firma zadebiutowała tam wraz ze swoim flagowym modelem SUV-a ES8. NIO otworzyło też swój salon w Oslo. W sierpniu chińska firma podała, że otworzy na Węgrzech swoją pierwszą fabrykę poza Chinami. Zakład powstanie w Peszcie. Będą w nim produkowane i rozwijane tzw. produkty energetyczne, czyli m.in. stacje wymiany baterii. Budowa zakładu ma związek z chęcią zwiększenia sprzedaży w krajach europejskich, takich jak Niemcy, Szwecja, czy Dania. By móc zrealizować ten cel, Chińczycy chcą przyspieszyć budowę stacji wymiany baterii w Europie.

Chińskie Nio nawiązało współpracę z firmą naftową Shell. Obie firmy mają współpracować przy budowie stacji wymiany baterii na całym świecie. Shell ma także otworzyć swoją europejską sieć ładowania dla użytkowników samochodów Nio.

Auto elektryczne NIO ET7
NIO ET7

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię