NIO rozpoczęło dostawy swojego elektrycznego auta ET7 do Szwecji. Auto miało swoją europejską premierę rynkowa niecały miesiąc temu. Szwecja jest kolejnym krajem ekspansji chińskiego NIO.
- Pierwsze egzemplarze modelu auta elektrycznego NIO ET7 zostały już przekazane klientom w Szwecji
- Szwecja jest kolejnym rynkiem skandynawskim, na którym samochody sprzedaje chińskie NIO
- NIO uruchomiło w Szwecji pierwszą stację wymiany baterii
NIO ET7 już w Szwecji
NIO rozpoczęło dostawy swojego elektrycznego samochodu ET7 w Szwecji. Nie wiadomo jednak ile samochodów zostało dostarczonych na szwedzki rynek. Szwecja jest kolejnym rynkiem ekspansji chińskiego NIO poza Norwegię. Wcześniej NIO rozpoczęły dostawy na rynek niemiecki i holenderski.
NIO ET7 — 100 konfiguracji komfortu
NIO ET7 jako pierwszy model NIO zbudowany na platformie technologicznej drugiej generacji — NT2.0 — ET7 jest standardowo wyposażony w ponad 100 różnego rodzaju konfiguracji z zakresu komfortu, bezpieczeństwa i inteligentnych technologii. Auto elektryczne jest także wyposażone w zupełnie nowy system oprogramowania dedykowanego platformie NT2.0 — Banyan. Jednocześnie, usługa subskrypcji NIO Autonomous Driving (NAD) jest dostępna w poszczególnych regionach od IV kwartału tego roku.
NIO uruchomiło stacje wymiany baterii
NIO w Szwecji uruchomiło także swoją pierwszą stację wymiany baterii w Varberg. Dwie tego typu stacje istnieją już w Niemczech. Nio odróżnia się od swoich rywali, oferując wymienne baterie, które można uaktualniać za miesięczną opłatą abonamentową. W Chinach istnieje 1200 tego typu puntów. Zaletą takiego działania jest „napełnianie” auta w czasie tankowania zwykłego samochodu. NIO chce uruchomić 20 tego typu stacji w całej Europie jeszcze do końca 2022 roku.
Auta elektryczne NIO w Europie
Auta elektryczne NIO pojawiły się w Norwegii już w 2021 roku. Chińska firma zadebiutowała tam wraz ze swoim flagowym modelem SUV-a ES8. NIO otworzyło też swój salon w Oslo. W sierpniu chińska firma podała, że otworzy na Węgrzech swoją pierwszą fabrykę poza Chinami. Zakład powstanie w Peszcie. Będą w nim produkowane i rozwijane tzw. produkty energetyczne, czyli m.in. stacje wymiany baterii. Budowa zakładu ma związek z chęcią zwiększenia sprzedaży w krajach europejskich, takich jak Niemcy, Szwecja, czy Dania. By móc zrealizować ten cel, Chińczycy chcą przyspieszyć budowę stacji wymiany baterii w Europie.
Chińskie Nio nawiązało współpracę z firmą naftową Shell. Obie firmy mają współpracować przy budowie stacji wymiany baterii na całym świecie. Shell ma także otworzyć swoją europejską sieć ładowania dla użytkowników samochodów Nio.