Mercedes wycofuje się z Formuły E – donosi agencja Reuters. Niemiecka ekipa ma zakończyć swoją przygodę w 2022 roku. Niemcy chcą skupić się na Formule 1.

  • Nyck de Vries z teamu Mercedes-EQ wygrał siódmy sezon Formuły E
  • Mercedes ogłosił, że opuszcza Formułę E po zakończeniu sezonu w 2022 r.
  • Mercedes chce, by wszystkie sprzedawane przez koncern auta po 2030 r. były zelektryfikowane

Mercedes odchodzi z Formuły E

Agencja Reuters pisze, że władze Formuły E prowadzą jeszcze negocjacje z zespołem Mercedesa. Badana jest nawet możliwość kontynuowania współpracy po 2022 roku – z możliwością wystąpienia zespołu pod inną nazwą bądź z nowymi inwestorami.

– Mamy zespół, który jest w pełni funkcjonalny, z którego możemy być dumni. Mamy również pewien stopień odpowiedzialności wobec zespołu a także całej serii – powiedział na stronie motorsport.com szef Mercedesa, Toto Wolff.

Informacja o odejściu zespołu Mercedesa pojawiła się trzy dni po tym, jak zespół zdobył mistrzostwo Formuły E w kategorii teamów. W czasie ostatniego wyścigu w Berlinie kierowca zespołu Mercedesa – Stoffel Vandoome – zdobył trzecie miejsce. Mistrzostwo zdobył holender – także z zespołu Mercedesa – Nyck de Vries, który w stolicy Niemiec był ósmy.

Warto wspomnieć, że największe sukcesy Mercedes osiąga w Formule 1. Team pozycję lidera utrzymuje przez siedem ostatnich lat, a Brytyjczyk Lewis Hamilton w tym sezonie zmierza już po swoje ósme w historii trofeum.

Mercedes-Benz ogłosił dzisiaj, że zakończy swoją historię sukcesu w ABB FIA Formuła E jako członek zespołu i producent pod koniec sezonu 8 – w sierpniu 2022 roku – poinformował w wydanym oświadczeniu.

– Idąc dalej, firma skoncentruje swoje działania w sportach motorowych na Formule 1, wzmacniając status tego sportu jako największego laboratorium do opracowywania zrównoważonych i skalowalnych technologii przyszłości – czytamy.

Mercedes nie był pierwszy

Okazuje się, że team Mercedesa-EQ nie jest jedynym zespołem, który opuszczę Formułę-E. Wcześniej inni niemieccy producenci – Audi i BMW – także ogłosili, że opuszczają rozgrywki.

Jeszcze w lipcu Mercedes ogłosił nowy strategiczny kierunek rozwoju swojej marki. Producent ma skupić się wyłącznie na samochodach elektrycznych, a ostatnie spalinowe modele mają wyjechać maksymalnie przed 2030 rokiem.

– W ramach nowej strategii, marka celowo zdecydowała się przesunąć swoje zasoby na przyspieszenie elektryfikacji, w tym opracowanie trzech architektur wyłącznie elektrycznych, które mają zostać wprowadzone na rynek w 2025 roku. W związku z tym Mercedes przeniesie zasoby z programu Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA, w celu zastosowania doświadczeń zdobytych podczas zawodów, do opracowywania produktów w seriach– mówią przedstawiciele Mercedesa, cytowani przez Agencję Reutera.

Formuła-E nie traci nadziei

Dyrektor generalny Formuły E, Jamie Reigle, zapowiedział, że seria oczekuje na współpracę z zespołem Mercedesa jeszcze po 2022 roku.

Sześciu wiodących światowych producentów jest zaangażowanych w plan rozwoju technologii Formuły E Gen3 i rozszerzanie kalendarza globalnych miast. We współpracy z FIA wprowadzimy nowe regulacje finansowe w celu zwiększenia stabilności zespołów i producentów Formuły E, zapewniając, że nasz sport będzie nadal służył jako siła napędowa transformacji w kierunku mobilności elektrycznej – mówił.

Nissan, Jaguar, Porsche, Mahindra, DS Stellantis i chińskie Nio to producenci, którzy dotychczas zapisali się na wyścigi w 2023 roku. W trzeciej generacji samochody mają stać się jeszcze lżejsze i szybsze.

Katalog stron

Mercedes – nowa strategia, więcej elektryków

W lipcu Mercedes ogłosił swoją nową, kilkuletnią strategię. Zakłada ona odejście od produkcji samochodów z napędem spalinowym. Mercedes chce, by już w 2030 roku wszystkie sprzedawane przez koncern auta…były wyłącznie elektryczne. W okresie od 2022 – 2030 roku chce zainwestować w elektryki nawet do 40 mld euro. Ponadto koncern planuje uruchomienie łącznie ośmiu zakładów produkcyjnych, które mają pokryć łącznie 200 gigawatów potrzebnej do produkcji mocy.

Zobacz też:

Następny artykułO NAS
Paweł Bednarz jest pasjonatem elektromobilności. Z branżą mediów związany jest od 2008 roku. Pracował m.in. w redakcjach ekonomicznych TVN, pisał dla Onet, Forbes, Business Insider Polska, Wprost i Dziennika Gazety Prawnej. Wykładał na kierunku dziennikarstwa na UKSW i SWPS. Współpracował także z amerykańskim "The New Yorker".

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię