Przygotowania do 9. sezonu ABB FIA Formula E World Championship idą pełną parą. Zespół TAG Heuer Porsche Formula E Team przetestował już nowe Porsche 99X Electric na kilku torach wyścigowych.

  • Porsche przetestowało na torze nowy bolid Porsche 99X Electric Gen3
  • Auto będzie nowym samochodem, jaki będzie używany w czasie kolejnego sezonu Formuły E
  • Porsche odniosło w ubiegłym sezonie swoje pierwsze, historyczne zwycięstwo w Formule E

Testy nowego bolidu Porsche w Formule E

W ramach przygotowań do rozpoczęcia sezonu w Meksyku 14 stycznia 2023 r. zespół TAG Heuer Porsche Formula E Team zdobył ważne spostrzeżenia podczas jazd testowych na różnych torach; ostatnio na Circuit de Calafat w hiszpańskiej prowincji Tarragona. W 9. sezonie tej pierwszej na świecie elektrycznej serii wyścigowej po raz pierwszy pojawią się samochody wyścigowe trzeciej generacji. To początek nowej ery w Formule E. Nowe samochody Gen3, takie jak Porsche 99X Electric Gen3, to najszybsze, najlżejsze, najmocniejsze i najbardziej wydajne elektryczne samochody wyścigowe, jakie kiedykolwiek powstały.

Bolid Formuły E Porsche 99X Electric
Bolid Formuły E Porsche 99X Electric
Bolid Formuły E Porsche 99X Electric

Kierowca Porsche Pascal Wehrlein, który w zeszłym sezonie w Meksyku odniósł pierwsze zwycięstwo w Formule E dla Porsche i jego nowy kolega z zespołu António Félix da Costa zakończyli program testowy Porsche 99X Electric Gen3. Kierowcy jeździli nowym bolidem między innymi na torze na Majorce. W pełni elektryczny samochód wyścigowy, który przeszedł już ewolucję w ośrodku w Weissach, będzie miał swoją światową premierę 7 listopada w Porsche Experience Centre we włoskiej Franciacorta.

Bolid Formuły E Porsche 99X Electric

Formuła E i bold Gen3

Samochody wyścigowe Gen3 to najszybsze, najlżejsze, najmocniejsze i najbardziej wydajne elektryczne samochody wyścigowe, jakie kiedykolwiek zbudowano. Zaprojektowane zostały specjalnie z myślą o torach ulicznych Formuły E, stanowią również duży krok naprzód w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. Ponad 40 proc. energii zużywanej podczas wyścigu jest wytwarzane w procesie hamowania. Włókno węglowe pochodzące z recyklingu, użyte w konstrukcji nadwozia, pochodzi częściowo z samochodów Gen2 z bieżącego sezonu.

Ponadto Gen3 to pierwszy samochód wyścigowy Formuły E z przednim i tylnym układem napędowym. Nowy, przedni układ napędowy dodaje 250 kW do 350 kW z tyłu, co ponad dwukrotnie zwiększa możliwości obecnego bolidu Gen2 do łącznej mocy 600 kW. Czas ładowania również uległ znacznemu skróceniu. Nowa moc ultraszybkiego ładowania wynosząca 600 kW jest niemal dwukrotnie większa niż moc najbardziej zaawansowanych komercyjnych ładowarek na świecie.

Bolid Formuły E Porsche 99X Electric

Porsche i Formuła E

Jako pierwsza na świecie w pełni elektryczna seria wyścigowa, Formuła E od 2014 r. przenosi wyścigi samochodowe do serc najbardziej kultowych miast świata. Jako akcelerator innowacyjnych i zrównoważonych technologii mobilności, promuje ona ogólnoświatową akceptację dla pojazdów elektrycznych w celu przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Zespół TAG Heuer Porsche Formula E Team startuje obecnie w swoim trzecim sezonie na swoim bolidzie Porsche 99X Electric.

Zespół TAG Heuer Porsche Formula E Team świętował swój największy dotychczasowy sukces w Meksyku 12 lutego 2022 r.

Bolid Gen3 Formuły E zespołu Porsche

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię