50 elektrycznych autobusów Solaris wyjedzie na ulice Madrytu. Firma transportowa EMT Madrid złożyła zamówienie na 20 niskowejściowych autobusów Urbino 9 LE electric i 30 Urbino 12 electric. Te bezemisyjne pojazdy w znaczący sposób przyczynią się do osiągnięcia ambitnych celów Madrytu. Miasto chce mieć w pełni bezemisyjną flotę autobusów miejskich.
Elektryczne autobusy Solaris dla Madrytu
Firma transportowa ze stolicy Hiszpanii zdecydowała się na zakup 50 nowych zeroemisyjnych autobusów marki Solaris. Zamówienie obejmuje dwa popularne modele: niskopodłogowewe Urbino 9 LE electric oraz klasyczne Urbino 12 electric. Pojazdy wyposażono w akumulatory Solaris High Energy. Dostawy zakończą się w lipcu 2024 roku.
Madryt stawia na zielony transport
Zgodnie ze Strategią Zrównoważonego Rozwoju Środowiska Rady Miejskiej Madrytu, znaną jako „Madryt 360”, EMT Madrid zamierza eksploatować flotę składającą się wyłącznie z autobusów nisko- i zeroemisyjnych. W grudniu 2022 roku firma ogłosiła wycofanie z eksploatacji ostatniego pojazdu z tradycyjnym silnikiem spalinowym.
W efekcie Madryt stał się pierwszą dużą europejską stolicą (pod względem liczby ludności i liczby autobusów), obsługiwaną przez wyłącznie nisko- i zeroemisyjną flotą autobusów miejskich. EMT na rok 2025 kładzie także nacisk na czyste źródła energii, w tym wykorzystanie instalacji fotowoltaicznych i zielonego wodoru.
Nowe Solarisy w Madrycie
Na ulicach Madrytu zadebiutują niskopodłogowe autobusy Urbino 9 LE electric. Hiszpański przewoźnik zna już 12-metrowy model Urbino 12 electric. EMT Madrid ma już w swojej flocie 250 autobusów Urbino 12 CNG i 60 autobusów Urbino 12 electric. Dzięki realizacji najnowszego kontraktu na 50 autobusów bateryjnych spółka będzie posiadać łącznie 360 nowoczesnych, nisko-, a także zeroemisyjnych Solarisów.
Autobusy będą napędzane silnikiem centralnym, wykorzystującym energię z akumulatorów Solaris High Energy. W obu modelach kabina kierowcy została zaprojektowana zgodnie ze standardami, a także wymogami EMT, aby zapewnić bezpieczne i ergonomiczne miejsce pracy ze zintegrowanymi urządzeniami wspomagającymi kierowcę.
Wśród udogodnień wartych wspomnienia znalazł się nowoczesny system monitoringu, zastępujący tradycyjne lustra. Jeśli chodzi o pojemność autobusów, to wersja 9-metrowa może przewieźć 24 pasażerów na miejscach siedzących. Wersja 12-metrowa – 28 siedzących pasażerów.
— W ostatnich tygodniach otrzymaliśmy wiele imponujących zamówień od klientów z całej Europy. Cieszę się, że do ich grona dołączył Madryt, który swoimi deklaracjami, za którymi idą konkretne, odważne działania, daje świetny przykład dla przewoźników i samorządów w całej Europie — powiedział Olivier Michard, Członek Zarządu Solaris ds. Sprzedaży i Marketingu.
Usługa eSConnect, zamówiona dodatkowo przez EMT Madrid, jeszcze bardziej zwiększy potencjał floty pojazdów akumulatorowych. System ten zwiększa możliwości diagnostyczne i serwisowe oraz znacznie ułatwia precyzyjne planowanie tras poszczególnych linii.