Madryt kupił elektryczne autobusy Solarisa. EMT, operator autobusów publicznych w Madrycie, zamówił 60 autobusów. Wartość kontraktu to ponad 30 mln euro.
- Madryt kupił 60 elektrycznych autobusów Solaris Urbino 12
- Wartość kontraktu to 30 mln euro
- Dotychczas Solaris dostarczył 250 autobusów napędzanych gazem ziemnym
Elektryczne Solarisy na ulicach Madrytu
Madryt chce przekształcić 25 proc. swojej floty na pojazdy elektryczne do 2025 r. Całkowite odejście od autobusów z silnikami diesla ma nastąpić do 2023 r. W 2021 r. Solaris wygrał przetarg na 250 autobusów napędzanych gazem ziemnym. Miasto obecnie zdecydowało się na zakup łącznie 60 autobusów Urbino 12 electric o wartości 30 mln euro.
– Jestem niezmiernie dumny, że tak prestiżowe zamówienie zostało powierzone Solarisowi. Jestem wdzięczny za zaufanie, jakim nas obdarzono. Nasza firma od wielu lat promuje zrównoważony transport publiczny, skupiając się w szczególności na rozwiązaniach zeroemisyjnych. Wierzymy, że elektromobilność to przyszłość i gwarancja czystych, przyjaznych mieszkańcom, bezpiecznych miast. Jestem niezmiernie zadowolony, że kierunek obrany przez Madryt jest zgodny z naszą wizją. Urbino 12 electric to pojazdy niezawodne, sprawdzone i przetestowane, ale przede wszystkim w pełni bezemisyjne. Nie bez powodu ten model odniósł największy sukces spośród wszystkich naszych pojazdów elektrycznych – mówił Javier Calleja, prezes Solarisa.
Elektryczny Solaris Urbino 12
Elektryczne pojazdy Solarisa, na które zdecydował się madrycki przewoźnik, będą czerpać energię z najnowocześniejszych baterii o pojemności ponad 400 kWh. Baterie autobusów można ładować za pomocą odwróconego pantografu lub w sposób konwencjonalny za pomocą standardowego złącza wtykowego. Jednostką napędową pojazdów będzie silnik centralny o mocy 180 kW.
Mierzące 12 metrów autobusy Solarisa pomieszczą ponad 80 pasażerów, w tym 25 na miejscach siedzących. Autobus posiada wydajny system klimatyzacji – co w warunkach madryckich jest niezwykle istotne – porty USB oraz system informacji pasażerskiej. EMT postawiło również na pierwszym miejscu bezpieczeństwo i komfort kierowców.
Kabina kierowcy będzie miała charakter zamknięty, z wysokimi szklanymi ekranami, co pozwoli na spokojną pracę kierowców, oddzielenie ich od pasażerów i bezpieczną jazdę. Lepszą widoczność zapewnią kamery zastępujące lusterka boczne, przekazujące obraz na ekrany wewnątrz pojazdu. Innowacyjna konstrukcja MirrorEye pozwoli na zmniejszenie szerokości pojazdu, co ma znaczenie w zatłoczonej przestrzeni miejskiej Madrytu.
Solaris jest obecny w Hiszpanii już od ponad 10 lat. Obecnie na trasach hiszpańskich miast jeździ blisko 450 autobusów tej marki. Co ważne, trzy czwarte z nich to pojazdy z napędem zeroemisyjnym lub niskoemisyjnym.