Do końca września koncern BMW Group sprzedał na całym świecie łącznie 128 196 elektrycznych samochodów BMW i MINI. To zaś co oznacza ponad dwukrotny wzrost sprzedaży aut elektrycznych w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (+114,8 proc.). Koncern przełożył tym samym bardzo wysoki popyt na swoje samochody elektryczne na mocny wzrost.
- BMW Group sprzedało w 3Q 2022 r. 128 196 aut elektrycznych marek BMW i MINI
- Łącznie BMW sprzedało 587 795 samochodów
- BMW dalej jest najlepiej sprzedającą się marką premium na świecie
Sprzedaż BMW w 3Q 2022 r.
Do września koncern BMW Group sprzedał na całym świecie łącznie 128 196 elektrycznych samochodów BMW i MINI, co oznacza ponad dwukrotny wzrost sprzedaży aut w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (+114,8 proc.).
— Silna dynamika sprzedaży naszych modeli elektrycznych pokazuje, jak bardzo oferta elektrycznych produktów BMW Group przekonuje naszych klientów. Tym samym nadal zdecydowanie kontynuujemy naszą drogę w kierunku elektromobilności. Dzięki naszej atrakcyjnej i zrównoważonej palecie produktów ze wszystkimi typami napędów, a także świetnym wynikom operacyjnym jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszych celów sprzedażowych na rok 2022 — mówił Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klienta, marki i sprzedaż.
Po tym, jak w pierwszej połowie roku trudności w zaopatrzeniu i wojna na Ukrainie doprowadziły do spadku sprzedaży, w trzecim kwartale sprzedaż BMW Group była na równi z poprzednim rokiem i wyniosła 587 795 sprzedanych pojazdów (-0,9 proc.). W okresie od stycznia do września koncern sprzedał 1 747 889 pojazdów marki BMW, MINI i Rolls-Royce. We wrześniu BMW Group osiągnęła wzrost sprzedaży o 6,6 proc. przy 210 543 sprzedanych egzemplarzach.
BMW Group podtrzymuje swoją prognozę na rok 2022 sprzedaży nieco poniżej poziomu w roku ubiegłym.
BMW ma szansę na jeszcze większą sprzedaż
Do września koncern BMW sprzedało 128 196 w elektrycznych pojazdów marki BMW i MINI (+114,8 proc.). W trzecim kwartale na całym świecie dostarczono do klientów 52 306 (+121,6 proc.) elektrycznych BMW i MINI.
Oprócz BMW iX3 motorem wzrostu pozostają niezmiennie dwie innowacje – BMW i4 oraz BMW iX – cieszące się bardzo dużą liczbą zamówień. Dodatkowy impet będą miały dwie najnowsze elektryczne innowacje marki BMW – BMW i7 oraz BMW iX1. Oba modele, podobnie jak w pełni elektryczna przedłużona wersja BMW serii 3 w Chinach, spotkały się z bardzo pozytywną reakcją klientów. W pełni elektryczne MINI Cooper SE również odnotowuje wysokie tempo wzrostu i stanowi ważny filar w ofercie elektrycznych modeli BMW. Firma jest więc na dobrej drodze do podwojenia sprzedaży samochodów elektrycznych w roku 2022.
BMW w szybkim tempie rozszerza ofertę modeli elektrycznych: w 2023 roku dojdzie m.in. BMW i5 oraz elektryczny Rolls-Royce Spectre, który swoją światową premierę będzie miał w październiku.
BMW najlepiej sprzedającą się marką premium na świecie
Marka BMW sprzedała w trzecim kwartale 517 689 pojazdów (-1,4 proc.). Oprócz samochodów elektrycznych szczególnie dużym zainteresowaniem cieszą się BMW serii 4 Gran Coupé, BMW serii 2 Active Tourer oraz BMW X5. We wrześniu marka BMW nadal zajmuje pierwsze miejsce w globalnym segmencie samochodów premium.
BMW M z rekordowymi wynikami na koniec kwartału
Za sprawą sukcesu dwóch pierwszych w pełni elektrycznych modeli M Performance – i4 M50 i iX M60 – oraz niezmiennie wysokiego popytu na najpopularniejsze modele o wysokich osiągach (M3 i M4) BMW M GmbH powraca na ścieżkę wzrostu w porównaniu z pierwszą połową roku, uzyskując obecnie nieco wyższy wynik niż przed rokiem (+1,2 proc.) i odnotowując do września sprzedaż na poziomie 124 459 egzemplarzy. Przy okazji 50-lecia firmy BMW M jest na dobrej drodze do ustanowienia nowego rekordowego roku, który zostanie ukoronowany w czwartym kwartale wprowadzeniem niedawno zapowiedzianego M3 Touring.
MINI z najlepszym wynikiem w raporcie kwartalnym
W pierwszych dziewięciu miesiącach do klientów na całym świecie trafiło 209 271 samochodów marki MINI. Do września sprzedano 29 191 elektrycznych MINI Cooper SE (+45,2 proc.). Do atrakcyjności samochodów marki MINI przyczyniają się też modele specjalne MINI Resolute Edition dostępne jako 3-drzwiowe i 5-drzwiowe MINI i jako MINI Cabrio, oraz MINI Untold Edition jako MINI Clubman, a także MINI Untamed Edition jako MINI Countryman – wszystkie z ekskluzywnymi cechami stylistycznymi i wyposażeniem.
Rolls-Royce z 9-procentowym wzrostem sprzedaży
W pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku marka Rolls-Royce Motor Cars odnotowała sprzedaż na poziomie 4701 (+8,9 proc.) pojazdów. Popyt na wszystkie modele utrzymywał się na wysokim poziomie, a zamówienia objęły już dużą część następnego roku. Rolls-Royce Spectre, pierwszy w pełni elektryczny model firmy, trafi do pierwszych klientów w czwartym kwartale 2023 roku. Dzięki nowemu produktowi Rolls-Royce kładzie fundament pod elektryfikację całego swojego portfolio produktów do 2030 roku.
Sprzedaż BMW i MINI według regionów i rynków
W Chinach koncern BMW Group sprzedał w trzecim kwartale 214 146 pojazdów marek BMW i MINI, o 5,7 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Według stanu na wrzesień sprzedano łącznie 592 873 pojazdy BMW i MINI.
W USA w trzecim kwartale br. do klientów trafiło 85 209 samochodów BMW i MINI. W porównaniu z rokiem ubiegłym sprzedaż wzrosła o 3,8 proc. W okresie od stycznia do września dostarczono do klientów 249 835 samochodów BMW i MINI.
Łączna sprzedaż BMW i MINI w Europie w trzecim kwartale wyniosła 196 178 egzemplarzy (-11,1 proc.). Do września sprzedano w tym roku 629 818 pojazdów marek BMW i MINI.
W Niemczech od stycznia do września zarejestrowano 184 476 nowych samochodów marki BMW i MINI. Z takim wynikiem sprzedaży firma przewodzi konkurencji na rodzimym rynku.