Maro Engel pobił poprzedni rekord samochodów produkcyjnych o osiem sekund, mimo niezbyt sprzyjających warunków na torze. Mercedes-AMG ONE został królem Nürburgring-Nordschleife: z oficjalnie zmierzonym i notarialnie potwierdzonym czasem 6:35,183 minuty na okrążeniu toru o długości 20 832 km. Auto ustanowiło nowy rekord dla pojazdów produkcyjnych z homologacją drogową, a także w kategorii samochodów supersportowych.
- Hybrydowy Mercedes-AMG ONE pobił rekord na torze Nürburgring-Nordschleife
- Mercedes-AMG ONE pokonał okrążenie o długości ponad 20,8 km w ponad 6:35 minut
- Rekord ustanowił Maro Engel
Mercedes-AMG ONE pobił rekord na torze
Bicie rekordu, które odbyło się 28 października 2022 roku, było trudne. Dokładnie o 17:14:31 kierowca wyścigowy i ambasador marki AMG Maro Engel wyjechał na tor na ostatnią próbę i ustanowił nowy rekord. Sam tor miałby zostać zamknięty o 17:15. Chociaż Maro Engel już wcześniej ustanowił nowy najlepszy czas, kierowca DTM nie był z niego zadowolony. Warunki na torze z minuty na minutę stawały się coraz lepsze. Maro Engel wykorzystał więc ostatnią okazję i poprawił czas okrążenia do nowego oficjalnego rekordu 6:35,183 minuty.
– To było naprawdę niezapomniane przeżycie. Nie spodziewałem się, że przy takich warunkach na torze będziemy w stanie ustanowić taki czas okrążenia. W niektórych kluczowych miejscach tor nie zdążył jeszcze całkowicie wyschnąć i był zdradliwy. To było szczególne wyzwanie. Podczas testów wstępnych próbowaliśmy znaleźć optymalną strategię dla opon. Podobnie jak Lewis Hamilton i George Russell podczas swoich weekendów wyścigowych, ja również musiałem jak najlepiej wykorzystać energię elektryczną napędu hybrydowego. To nie jest łatwe, zwłaszcza przy tej długości toru. Dodatkowo trzeba było optymalnie wykorzystać funkcję DRS – powiedział Maro Engel po ukończeniu rekordowego okrążenia.
Mercedes-AMG przywiózł na Ring dwa egzemplarze modelu ONE, co oznaczało, że ograniczony czas mógł zostać efektywnie wykorzystany. Zgodnie ze specyfikacją Nürburgring, oba pojazdy zostały skontrolowane i udokumentowane przez TÜV Rheinland, aby zapewnić, że pochodzą z produkcji seryjnej. Notariusz potwierdził właściwy stan pojazdówi prawidłowe wykonanie rekordowych przejazdów.
Mercedes-AMG ONE — rekordowy pojazd produkcji seryjnej na torze
Pod względem technicznym rekordowy pojazd miał wszystko, co Mercedes-AMG ONE oferuje w standardzie – hipersamochód po raz pierwszy przenosi technologię napędu hybrydowego Formuły 1 z toru wyścigowego na drogi. Dzięki jednemu silnikowi spalinowemu i czterem silnikom elektrycznym hybryda E PERFORMANCE dostarcza łącznie 782 kW (1 063 KM), a jej prędkość maksymalna wynosi 352 km/h. Dzięki złożonej technologii dwumiejscowy Mercedes-AMG ONE oferuje w niektórych przypadkach nawet więcej niż samochód wyścigowy Formuły 1. Wyposażono go w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ z hybrydowo napędzaną osią tylną i elektrycznie napędzaną osią przednią z wektorowaniem momentu obrotowego.
Maro Engel wybrał program jazdy „Race Plus”. Oznacza to aktywną, maksymalną możliwą aerodynamikę, ciasne zestrojenie podwozia, obniżenie pojazdu o 37 mm na przedniej i 30 mm na tylnej osi oraz oczywiście pełną moc ze wszystkich silników. System redukcji oporu powietrza (DRS) jest aktywowany przez kierowcę poprzez naciśnięcie przycisku na kierownicy. W ten sposób chowa się przednie żaluzje na skrzydłach, a także górny element aerodynamicznydwustopniowego skrzydła tylnego. Jeśli system wykryje opóźnienie lub pewne przyspieszenie boczne, elementy aerodynamiczne błyskawicznie wysuwają się ponownie.
Inteligentna jazda dla optymalnego zarządzania energią
Rekordowe okrążenie w hybrydowym supersamochodzie z technologią Formula 1 wymagało nie tylko umiejętności prowadzenia, ale także inteligentnego stylu jazdy: Maro Engel podczas okrążenia 20,8 km Nordschleife zastosował specjalne zarządzanie energią. Oznacza to, że nie mógł przyspieszać do maksymalnej możliwej prędkości na wszystkich odcinkach toru, ale musiał również zarządzać swoją energią. W tym celu wykorzystał czterostopniową kontrolę przepływu energii (EFC) w AMG ONE i nieco wcześniej odpuścił gaz w niektórych sekcjach, znanych w żargonie technicznym jako „lift and coast”. Ponadto Maro wykorzystywał odzyskiwanie energii w fazach hamowania. Dzięki temu nawet na długiej trasie Döttinger Höhe wydajny akumulator oferował wystarczającą moc do osiągnięcia prędkości maksymalnej 338 km/h.
Klienci AMG ONE również mogą skorzystać ze wszystkich tych opcji wariantowych. Dotyczy to również seryjnie montowanych opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R MO, które zostały opracowane specjalnie dla ONE. Standardowy układ hamulcowy AMG ceramic high performance composite zapewnia najwyższe możliwe opóźnienie i stabilność.