Elektryczny BYD Atto 3 w czerwcu było najpopularniejszym samochodem elektrycznym w Szwecji. Jak donosi Electrive.com chiński samochód pokonał takich konkurentów jak Volkswagen ID.4, Tesla, a także BMW. Szwecja wciąż jednak pozostaje królestwem Volvo, które sprzedało najwięcej samochodów. 

BYD Atto 3 w Szwecji najpopularniejszym elektrykiem

Elektryczne BYD Atto 3 w Szwecji sprzedano w lipcu w liczbie 721 egzemplarzy. Drugi miejsce, jeśli chodzi o auta elektryczne, zajął Volkswagen ID.4. Trzecie miejsce na podium zajęło BMW i4. Rynek szwedzki należy jednak od początku roku do szwedzkiego producenta – Volvo. Model XC60 odnotował 807 nowych rejestracji. Znakomitą większość stanowiły hybrydy typu plug-in.

BYD Atto 3 w Szwecji

Auta elektryczne w Szwecji

W lipcu 2023 roku w Szwecji zarejestrowano 6487 nowych samochodów elektrycznych oraz 3882 hybrydy typu plug-in. Auta elektryczne stanowiły 37 procent wszystkich nowych rejestracji. Hybrydy plug-in odpowiadały za 22 proc. udział w rejestracjach. Dotychczas w 2023 roku w Szwecji zarejestrowano 58 936 nowych samochodów elektrycznych oraz 33 009 hybryd plug-in. Udział samochodów z wtyczką był na poziomie 58,2 procent. Najczęściej rejestrowanym samochodem była Tesla Model Y. W Szwecji zarejestrowano ich łącznie 8 901 sztuk. Electrive.com podaje, że nowych BYD przybyło w tym czasie 1 396 egzemplarzy. 

BYD Atto 3

ATTO 3 to pierwszy SUV zbudowany na platformie BYD e-platform 3.0, zaprojektowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych. Wg producenta ma ona cztery istotne zalety: inteligencję, wydajność, bezpieczeństwo i estetykę.

Platforma e-platform 3.0 ma znacznie poprawić bezpieczeństwo aut elektrycznych i wydajność akumulatorów, a także optymalizować wrażenia z jazdy. ATTO 3 jest również skonfigurowany z aplikacjami samochodowymi BYD na poszczególne rynki, taki jak choćby australijski.

BYD Atto 3 w Szwecji

BYD Atto 3 i nowa platforma

BYD ATTO 3 jest pierwszym SUV-em ze sportowym wnętrzem zaprojektowanym przez globalnego dyrektora BYD ds. projektowania wnętrz, Michele Jauch-Paganetti. Wprowadzony na rynek przez BYD w 2020 roku, Blade Battery jest jedynym akumulatorem, który pomyślnie przeszedł test penetracji gwoździa, a także najbardziej rygorystyczny sposób testowania ucieczki termicznej akumulatorów.

Ponadto wykorzystanie przestrzeni akumulatora Blade Battery wzrasta o ponad 50 proc. w porównaniu z konwencjonalnymi akumulatorami litowo-żelazowo-fosforanowymi, co skutkuje znaczną poprawą wydajności energetycznej i zasięgu.

Zasięgu i akumulator BYD Atto 3

Atto 3 wyposażono w akumulator LFP Blade o pojemności 60,5 kWh i zasięgu 420 km w cyklu WLTP. Bateria zastosowana w samochodzie nie zawiera kobaltu. Chemia znana jest jako LFP lub fosforan litowo-jonowy. BYD twierdzi, że jest ona znacznie bezpieczniejsza niż tradycyjne akumulatory litowo-jonowe. 

Atto 3 zbudowano w oparciu o 400-woltową architekturę elektryczną i obsługuje maksymalne ładowanie prądem przemiennym (Typ 2) o mocy 7 kW (standard) lub 11 kW (opcja), a także szybkie ładowanie prądem stałym (CCS2) z maksymalną mocą 70 kW (zasięg standardowy) lub 80 kW (zasięg rozszerzony). Przy mocy 80 kW ładowanie samochodu od 0- 80 proc. można zająć 45 minut.

We wnętrzu centralny 12,8-calowy (z opcjonalnym większym 15,6-calowy) system informacyjno-rozrywkowy oparty jest na systemie Android. Ekran można obracać między orientacją pionową i poziomą. Przestrzeń bagażnika mierzy 440 litrów lub 1,338 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.

W kwietniu 2023 roku BYD zdecydowało się wprowadzić samochód na rynek irlandzki. Na tamtejszym rynku cena samochodu zaczyna się od 37 128 euro za specyfikację „Active”. Średniej klasy specyfikacja „Comfort” kosztuje 37 596 euro. Najwyższa specyfikacja „Design” kosztuje 38 964 euro. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię