Volvo w Wielkiej Brytanii będzie sprzedawać wyłącznie SUV-y. Szwedzki producent chce skupić się wyłącznie na tym segmencie. Na wyspach cieszą się one największą popularnością spośród całej oferty Volvo. Wycofano model S60. 

Volvo tylko z SUV-ami w Wielkiej Brytanii

Portal Autocar podaje, że Volvo wycofało ze sprzedaży w Wielkiej Brytanii wszystkie modele sedanów i kombi. Pierwszym modelem wycofanym ze sprzedaży na początku lata było Volvo S90 oraz wersje kombi V60 i V90 Cross Country. Autocar podaje, że Volvo S60 zniknęło już z oferty w ubiegłym roku, ale chwilę później model przywrócono. Miało to miejsce w związku z ujednolicaniem oferty. Obecnie jak donoszą dziennikarze z internetowego konfiguratora wycofano także modele Volvo S60, V60 oraz V90. 

Autocar podaje, że w otrzymanym od Volvo oświadczeniu napisano, że szwedzki producent jest obecnie na ścieżce szybkiej transformacji oferty w kierunku pełnej elektryfikacji. Marka chce stawiać także na zupełnie nowe platformy i technologie. Volvo podkreśla, że traktuje priorytetowo samochody elektryczne. 

— W rezultacie usunęliśmy kolejne modele z oferty w Wielkiej Brytanii. Należą do nich S60, V60 i V90. Popyt na naszą obecną linię SUV-ów nadal rośnie, a zainteresowanie naszymi nadchodzącymi w pełni elektrycznymi modelami EX30 i EX90 jest duże. Tymczasem apetyt na nasze sedany i kombi spadł w Wielkiej Brytanii do bardzo niskiego poziomu — pisze Autocar, przytaczając stanowisko Volvo. 

Okazuje się, że sam model Volvo S90 był najpopularniejszym samochodem, spośród tych wycofanych ze sprzedaży. Auto w pierwszej połowie 2023 roku zostało sprzedane w liczbie 23 000 sztuk. Volvo S60 sprzedano w licznie 18 000 egzemplarzy, a model V60 w liczbie 16 000. Dane wskazują, że najpopularniejszy SUV Volvo poziomem swojej sprzedaży przebił wszystkie sedany, a także kombi. Volvo XC60 sprzedało się w liczbie 106 000 egzemplarzy. Model ten jest szósty rok z rzędu najpopularniejszym samochodem marki. 

Volvo elektryczne od 2030 roku

Volvo chce być marka w pełni elektryczną już w 2030 roku. Nowe pojazdy elektryczne będą pojawiać się w tempie jednego modelu rocznie. Siedmiomiejscowy EX90 pojawi się już w 2024 roku, a następca XC60 zawojuje rynek już w 2025 roku. Autocar w swojej publikacji wskazuje, że Volvo dotychczas nie wskazało następców modeli, których wolumen sprzedaży jest niski. Jim Rowan prezes Volvo wskazywał nawet, że powrócą modele o niższym zawieszeniu. Oferta ma bowiem odpowiadać na zapotrzebowanie klientów. Rowan uważa jednak, że strategią Volvo nie jest posiadanie ogromnej liczby samochodów w ofercie. Jego poprzednik wskazywał jasno, że przyszłość szwedzkiej marki leży wyłącznie w SUV-ach. 

Sprzedaż elektrycznych Volvo

Volvo podało, że w drugim kwartale firma odnotowała dobre wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych. Sprzedaż w pełni elektrycznych modeli samochodów Volvo wzrosła o 178 proc. rok do roku i stanowiła 16 proc. całkowitego udziału w sprzedaży. W lipcu globalna sprzedaż sięgnęła poziomu 54 165 samochodów w lipcu, co stanowi wzrost o 21 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Był to jedenasty z rzędu miesiąc wzrostu rok do roku.

W pierwszych siedmiu miesiącach 2023 roku firma sprzedała 395 856 samochodów na całym świecie, co jest wzrostem na poziomie 18 procent rdr.

W lipcu 2023 roku podwojono w skali roku sprzedaż linii modelowej Volvo Recharge z całkowicie elektrycznym lub hybrydowym układem napędowym typu plug-in. Modele Recharge stanowiły 35 proc. wszystkich samochodów Volvo sprzedanych na całym świecie. Udział samochodów w pełni elektrycznych wyniósł 10 procent.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię