Cadillac rozpoczął przedseryjną produkcję swojego pierwszego modelu samochodu elektrycznego – Lyriq. Produkcja ruszyła w fabryce General Motors w Spring Hill w stanie Tennessee. Pierwsze dostawy auta elektrycznego mają być realizowane „za kilka miesięcy”.
- Cadillac rozpoczyna produkcję przedseryjną elektrycznego modelu Lyriq
- Cadillac Lyriq jest pierwszym elektrycznym samochodem Cadillaca
- Zamówienia na pierwsze modele Cadillaca Lyriq rozeszły się w kilka minut
Elektryczny Cadillac Lyriq
Mark Reuss, szef General Motors napisał na LinkedIn:
Piętnaście miesięcy temu ogłosiliśmy zainwestowanie 2 miliardów dolarów w Spring Hill w celu budowy całkowicie elektrycznych samochodów. Nasze zespoły niestrudzenie pracowały nad Lyriq, uruchamiając produkcję na dziewięć miesięcy przed harmonogramem i pracując równolegle nad przebudową obiektu i rozpoczęciem produkcji – napisał.
Cadillac zaprezentował produkcyjną wersję elektrycznego SUV-a Lyriq opartego na platformie Ultium w kwietniu 2021 roku. We wrześniu 2020 Cadillac uruchomił rezerwacje, które zostały zamknięte kilka minut później, ponieważ „Edycja Debiutancka” została wyprzedana. General Motors oczekuje, że więcej modeli Lyriq będzie dostępnych u dealerów Cadillaca w USA dopiero od lata 2022 roku.
W Chinach Cadillac rozpoczął przedsprzedaż Lyriqa w listopadzie. Model jest tam produkowany przez spółkę joint venture GM-SAIC.
Elektryczny Cadillac Lyriq – nowa platforma Ultium
Platforma Ultium jest centralnym elementem konstrukcyjnym podwozia Lyriq, zapewniająca nisko położony środek ciężkości, wyjątkową sztywność podwozia i prawie 50/50 wyważenie przód-tył. Czynniki te zdaniem inżynierów zapewniają bezprecedensową elastyczność w dostrajaniu podwozia.
Lyriq ma wyjątkową sztywność skrętną. W rezultacie byliśmy w stanie uzyskać wyjątkową reakcję układu kierowniczego i zawieszenia, jednocześnie podnosząc charakterystyczne dla marki poczucie komfortu na zupełnie nowy poziom — powiedział Todd Bruder, główny inżynier ds. rozwoju.
Technologie, takie jak pięciowahaczowe przednie i tylne zawieszenie pomaga zoptymalizować jakość jazdy i responsywność modelu Lyriq.
Pięciowahaczowe zawieszenie przednie umożliwiło inżynierom niezależne dostrojenie tulei zawieszenia, poprawiając jakość jazdy i jednocześnie poprawiając prowadzenie pojazdu. Daje to kierowcom bardziej precyzyjną kontrolę w zmiennych warunkach drogowych i zapewnia większy komfort na gładszych nawierzchniach.
Cadillac zmierza w kierunku elektrycznej przyszłości
Produkcja Cadillaca Lyriq rozpocznę się na większą skalę wiosną 2022 roku w zakładzie General Motors Spring Hill w stanie Tennessee, który otrzymał 2 miliardy dolarów inwestycji na wsparcie produkcji pojazdów elektrycznych. Dodatkowe 2,3 miliarda dolarów zostało zainwestowanych w całkowicie nową fabrykę ogniw akumulatorowych w Spring Hill.
Lyriq będzie produkowany wraz z innymi SUV-ami Cadillaca, w ramach strategii marki zmierzającej do zrównoważenia produkcji pojazdów EV i ICE podczas przechodzenia na całkowicie elektryczną przyszłość marki.
W momencie premiery Lyriq był oferowany w ekskluzywnej, dobrze doposażonej edycji Debiut, dostępnej z zaawansowanymi technologiami. 12-modułowy akumulator o mocy 100,4 kWh, napęd na tylne koła Utium Drive zapewniają szacowaną przez General Motors moc 340 koni mechanicznych i 440 Nm momentu obrotowego. Zasięg samochodu to ok. 300 mil przy pełnym naładowaniu.
Lyriq oferuje również możliwości szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 190 kW, co pozwala klientom zwiększyć zasięg do 76 mil w około 10 minut.