Hyundai IONIQ 6 bije rekordy w przedsprzedaży. W pierwszym dniu złożono łącznie 37 446 zamówień na elektryczne auto Hyundaia. Rekord Hyudaia IONIQ 5 został pobity. 

  • W Korei Południowej ruszyła przedsprzedaż elektrycznego Hyundaia IONIQ 6
  • W pierwszej dobie złożono 37 466 zamówień na auto elektryczne
  • Hyundai IONIQ 6 został przedstawiony w lipcu 2022 roku

Przedsprzedaż elektrycznego Hyundaia IONIQ 6 w Korei

Hyundai ruszył w Korei Południowej z przedsprzedażą elektrycznego autaHyundai IONIQ 6. W pierwszym dniu przedsprzedaży złożono 37 446 zamówień. Jest to nowy rekord koreańskiego producenta, który znacznie przekracza wcześniejszy, ustanowiony przez model IONIQ 5 na poziomie 23 760 zamówień. Dla porównania model Kia EV6 odnotowała ponad 21 000 rezerwacji w pierwszym dniu.

Elektryczny Hyundai IONIQ 6 został przedstawiony na początku lipca 2022 roku. Zainspirowany koncepcją modelu Prophecy EV Concept, IONIQ 6 charakteryzuje się prostymi liniami i aerodynamiczną formą, którą projektanci Hyundai określają jako Emotional Efficiency. IONIQ 6 ma w sobie łączyć funkcjonalność pojazdu z jego estetyką. Auto stawia na wydajność energetyczną i zrównoważone wykorzystanie materiałów. W projektowaniu wnętrza starano się zmaksymalizować i zoptymalizować przestrzeń, rozciągając ją z przodu i z tyłu.

Hyundai IONIQ 6
Hyundai IONIQ 6
Hyundai IONIQ 6

Nowy elektryk w gamie Hyundaia

IONIQ 6 ma ultra niski współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,21, a pomaga mu w tym m.in. nisko położony nos, aktywne klapy powietrzne z przodu, reduktory odstępów między kołami oraz opcjonalne wąskie cyfrowe lusterka boczne. Aerodynamiczne predyspozycje IONIQ 6 są wspomagane przez eliptyczny, inspirowany skrzydłami spojler. 

Elektryczna Globalna Platforma Modułowa (E-GMP) i umożliwiła projektantom rozciągnięcie wnętrza, zarówno z przodu, jak i z tyłu, aby stworzyć optymalną przestrzeń na nogi, która pozwala pasażerom na komfortowe przebywanie w samochodzie. Platforma pozwala również na uzyskanie całkowicie płaskiej podłogi.

Hyundai IONIQ 6

Wnętrze IONIQ 6

Modułowa deska rozdzielcza z ekranem dotykowym zawiera 12-calowy, w pełni dotykowy wyświetlacz i 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników.

Oświetlenie Dual Color Ambient Lighting zapewnia ogólne oświetlenie wnętrza IONIQ 6. Użytkownicy mogą wybierać spośród 64 kolorów i sześciu dwubarwnych motywów

Wnętrze Hyundaia IONIQ 6 jest również wykończone zrównoważonymi materiałami. W zależności od poziomu wykończenia są to m.in. skóra ekologiczna (siedzenia), tkanina PET pochodząca z recyklingu (siedzenia), skóra bio (deska rozdzielcza), tkanina bio PET (podsufitka), farba bio pochodząca z olejów roślinnych (drzwi) oraz wykładzina z siatki rybackiej pochodzącej z recyklingu – ta ostatnia jest pierwszym tego typu rozwiązaniem stosowanym w marce IONIQ.

Wnętrze Hyundaia IONIQ 6
Wnętrze Hyundai IONIQ 6
Wnętrze Hyundai IONIQ 6

Hyundai IONIQ 6 – dane techniczne

Hyundai IONIQ 6 zapewnia, że szacowany zasięg samochodu wynosił będzie ponad 610 km, zgodnie z normą WLTP. Samochód posiada również najbardziej aerodynamiczną stylizację Hyundai’a oraz szereg przydatnych funkcji, takich jak Dual Color Ambient Lighting, Speed Sync Lighting, EV Performance Tune-up oraz Electric Active Sound Design (e-ASD), które zwiększają doznania związane z mobilnością elektryczną.

Produkcja IONIQ 6 ma rozpocząć się w trzecim kwartale 2022 roku. 

Zasięg 610 kilometrów będzie możliwy przy baterii 77,4 kWh i w połączeniu z napędem na tylne koła. Hyundai IONIQ 6 jest dostępny z całą gamą silników napędowych i pakietów akumulatorówAkumulator o pojemności 77,4 kWh może współpracować z dwoma układami silników elektrycznych, z napędem na tylne koła (RWD) lub na wszystkie koła (AWD). Najlepsza konfiguracja z dwoma silnikami to opcja AWD, która generuje łączną moc 239 kW i 605 Nm momentu obrotowego. W tej konfiguracji auto może rozpędzić się od 0-100 km/h w 5,1 sekundy.

IONIQ 6 może pochwalić się imponującym wskaźnikiem zużycia energii. Według WLTP zużycie energii w przypadku standardowego akumulatora o pojemności 53 kWh i opcją silnika RWD szacowane jest na poniżej 14 kWh/100 km. 

800-woltowy system ładowania modeli E-GMP pozostaje bez zmian: dzięki dużej baterii IONIQ 6 może naładować się od 10 do 80 procent w 18 minut.

Hyundai IONIQ 6
Hyundai IONIQ 6
Hyundai IONIQ 6

Systemy w IONIQ 6

System informacyjno-rozrywkowy IONIQ 6 zapewnia wyznaczanie zasięgu podróży w czasie rzeczywistym na podstawie aktualnego stanu naładowania akumulatorów. Usługi connected car system, pomagają również wyszukać i zaplanować najlepszą trasę, aby uwzględnić po drodze punkty ładowania.

Dostępna jest także obsługa wielu połączeń Bluetooth, dzięki czemu można sparować dwa urządzenia jednocześnie – jedno do rozmów telefonicznych, a drugie do strumieniowego przesyłania muzyki. Osiem głośników systemu dźwiękowego Bose klasy premium, w tym subwoofer, są rozmieszczone w całym pojeździe. System nawigacji wyposażony jest w aktualizacje Bluelink Infotainment/Map.

Highway Driving Assist 2 (HDA 2) pomaga utrzymać ustaloną odległość i prędkość od pojazdu znajdującego się przed Hyundaiem podczas jazdy na autostradzie oraz pomaga wyśrodkować pojazd na pasie ruchu podczas jazdy, nawet w zakręcie. W przypadku, gdy pojazd jadący z boku, jedzie zbyt blisko, układ pomaga dostosować tor jazdy, aby uniknąć zagrożenia. 

Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) pomaga uniknąć kolizji z obiektami znajdującymi się przed pojazdem podczas jazdy. Po ostrzeżeniu, jeśli nadal istnieje ryzyko kolizji, system może wspomóc hamowanie awaryjne. Podczas jazdy, jeśli istnieje ryzyko kolizji z jadącym przed nami rowerzystą lub z nadjeżdżającym pojazdem podczas skręcania na skrzyżowaniu, system także może pomóc w awaryjnym hamowaniu.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię