Hyundai świętuje w Czechach wyprodukowanie 4-milionowego samochodu. Jubileuszowym samochodem był Hyundai Tuscona N Line w wersji mild-hybrid. Pierwszy milion zjechał z taśmy już w 2013 roku. 

  • Hyundai w Czechach wyprodukował 4-milionowy samochód
  • Jubileuszowym samochodem był Hyundai TUSCON N Line
  • W tym roku Hyundai chce wyprodukować 321 000 samochodów

Hyundai wyprodukował 4 milionowy samochód w Czechach

Po wyprodukowaniu pierwszego milionowego egzemplarza w 2013 roku drugiego w 2016 roku i trzeciego w 2019 roku, Hyundai świętuje kolejny kamień milowy w swoim zakładzie Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) w Nošovicach w Czechach. 14 listopad wyprodukował samochód o numerze seryjnym 4 000 000.

Przełomowym samochodem był Hyundai TUCSON N Line w wersji mild-hybrid, wyprodukowany dla klienta z Ołomuńca w Czechach. Pomimo pandemii, problemów z globalnym łańcuchem dostaw i innych czynników zewnętrznych, koreańskiej firmie udało się utrzymać wysokie tempo produkcji. W tym roku zakład spodziewa się wyprodukować ponad 321 000 pojazdów, przewyższając „przed-pandemiczny” rok 2019.

– Nasi pracownicy i dostawcy zasługują na ogromne uznanie za to, jak poradzili sobie z wyzwaniami ostatnich kilku lat. Cieszę się, że dzięki ich umiejętnościom i pracowitości możemy świętować kolejny znaczący kamień milowy. Zakład w Nošovicach ma ogromne znaczenie dla Hyundai Motor Group, a jego znaczenie będzie tylko rosło w najbliższych latach, biorąc pod uwagę wyzwania stojące przed branżą motoryzacyjną – mówił Cheolseung Baek prezes HMMC.

Hyundai świętuje w Czechach wyprodukowanie 4 mln samochodów
Hyundai świętuje w Czechach wyprodukowanie 4 mln samochodów

Samochody zelektryfikowane produkowane w Czechach

Hyundai podkreśla, że 4-milionowy samochód wyprodukowany w HMMC odzwierciedla obecny trend elektryfikacji. Czeski zakład na początku 2020 roku rozpoczął produkcję modelu Hyundai KONA Electric, który stał się pierwszym masowo produkowanym autem elektrycznym w kraju. Jesienią 2020 roku produkcja pojazdów w Nošovicach ruszyła produkcja hybryd; również modelu TUCSON czwartej generacji. W ostatnich latach zmniejszył się udział samochodów z silnikami Diesla – w tym roku modele te stanowią zaledwie 9 procent pojazdów produkowanych w HMMC.

Samochody zelektryfikowane stanowiły w tym roku prawie 40 procent produkcji w HMMC, a ich udział będzie rósł w kolejnych latach.

Hyundai świętuje w Czechach wyprodukowanie 4 mln samochodów

Samochody z Czech wysyłane na cały świat

W Nošovicach wyprodukowano więcej egzemplarzy TUCSONA niż jakiegokolwiek innego modelu Hyundaia, co stanowi ponad 70 procent produkcji od momentu otwarcia zakładu w 2008 roku. Gama modelowa i30, stanowi około 17 procent produkcji HMMC, podczas gdy KONA Electric stanowi jedną dziesiątą produkcji. Resztę stanowi wielokrotnie nagradzany model i30 N, który jest produkowany zarówno w wersji hatchback, jak i fastback.

Największym klientem HMMC pozostają Niemcy, gdzie trafia ponad 14 procent wyprodukowanych do tej pory w tym roku modeli. Na drugim miejscu jest Wielka Brytania i dalej Hiszpania i Francja. W tym roku TUCSON był liderem segmentu kompaktowych SUV-ów w Europie. Produkowane w Nošovicach egzemplarze globalnego bestsellera Hyundaia trafiają również na Bliski Wschód i do innych części świata. Jak dotąd w 2022 roku samochody z HMMC zostały sprzedane do 66 miejsc przeznaczenia.

W przypadku i30 sytuacja jest bardziej wyrównana. Niemcy i Polska dzielą pierwsze miejsce z praktycznie taką samą liczbą samochodów, natomiast Czechy są trzecim największym nabywcą gamy i30. W rzeczywistości i30 jest najlepiej sprzedającym się modelem w segmencie prywatnym w Czechach. Kolejne miejsca w rankingu zajmują Słowacja, Austria i Rumunia.

Zmiany w procesach produkcyjnych idą w parze z nowymi uzupełnieniami portfolio modelowego Hyundaia. HMMC inwestuje między innymi w zaawansowaną technologicznie automatyzację. Przykładem może być transport akumulatorów do KONA Electric, z magazynu na linię produkcyjną za pomocą autonomicznych wózków. Latem w hali montażu końcowego dodano nowe stanowisko robotyczne składające się z sześciu robotów, które automatycznie dokręca wszystkie ważne połączenia podwozia.

Zobacz też: Nowy bolid formuły E Porsche 99X Gen3

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię