Jaguar Land Rover zwalnia tempo elektryfikacji. Firma ogłosiła plany wprowadzenia większej liczby hybryd typu plug-in. Początkowo JLR planowało wprowadzić na rynek sześć w pełni elektrycznych modeli Land Rovera do 2026 roku.
Jaguar Land Rover stawia na hybrydy plug-in
Firma, będąca częścią indyjskiej grupy Tata, dostosowała swoją strategię do obecnej sytuacji rynkowej. Jak podaje Automotive News Jaguar Land Rover chce obecnie do 2026 roku wprowadzić cztery w pełni elektryczne modele. Adriana Mardella potwierdził zmieniony harmonogram.
Wśród nadchodzących modeli elektrycznych znajduje się Range Rover Electric SUV i elektryczny Range Rover Sport, oba oparte na platformie MLA. Umożliwia ona montaż silników spalinowych, hybrydowych, a także aut elektrycznych. Chociaż szczegóły techniczne dotyczące modelu są wciąż tajne, elektryczny SUV ma pojawić się na rynku jeszcze w tym roku.
Nowe auta elektryczne Jaguar Land Rover
Później na rynku pojawią się dwa mniejsze w pełni elektryczne samochody, zbudowane na nadchodzącej platformie 800-woltowej EMA (Electrified Modular Architecture) JLR. Ponadto JLR planuje wprowadzić na rynek do 2026 roku dwa w pełni elektryczne modele Jaguara.
W 2023 roku Jaguar Land Rover odnotował znaczny wzrost sprzedaży hybryd typu plug-in w Europie. Sprzedaż tego typu aut zwiększono o 68 procent do 45 224 sztuk. Postawiło to brytyjskiego producenta w czołówce segmentu premium w tej kategorii.
Plany elektryfikacji JLR
W kwietniu 2023 roku JLR ogłosiło plany przyspieszenia transformacji w kierunku elektrycznej mobilności. Adrian Mardell prezes firmy potwierdził zaangażowanie firmy w strategię Reimagine. JLR podejmuje kroki w kierunku osiągnięcia swoich celów finansowych polegających na osiągnięciu dodatniej pozycji netto do 2025 roku, a także dwucyfrowego wyniku EBIT do 2026 roku.
JLR potwierdził, że w 2023 roku rozpocznie przyjmowanie zamówień na nowoczesnego w pełni elektrycznego Range Rovera. Auto ma pojawić się na rynku w 2025 roku i będzie produkowany w Halewood w Merseyside.
Zakład w Halewood w Merseyside w Wielkiej Brytanii stanie się obiektem produkcyjnym wyłącznie elektrycznym. JLR wskazywał wówczas, że jego Centrum Produkcji Silników w Wolverhampton w Wielkiej Brytanii, obecnie produkujące silniki spalinowe Ingenium, będzie miało elektryczną przyszłość, produkując elektryczne jednostki napędowe, a także baterie do pojazdów. Zostanie ono przemianowane na Centrum Produkcji Napędu Elektrycznego.